۸ مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای چیانگ مای

یکی از بخش‌های مهمی که تجارب جذابی در تور چیانگ مای به شما ارائه می‌دهد هنگام غذاست. سنت غذایی چیانگ مای مانند هنر، فرهنگ، زبان و میراث آن از دیگر بخش‌های شرق و جنوب تایلند متفاوت است. در واقع تاثیرات برمه و چین را می‌توان در ساختار غذاها و استفاده آن‌ها از ادویه‌جات کرد. ما در اینجا بهترین غذاهایی که باید در سفر به چیانگ مای امتحان کنید را معرفی می‌کنیم.

 

خائو سوی (نودل تخم مرغ و کاری)

این غذا که از نودل، کاری و پیاز بهاری درست می‌شود، همراه ترشی و لیموی برش خورده سرو می‌شود و از محبوبترین غذاهای تایلندی به شمار می‌رود. این نودل دارای مواد تشکیل دهنده گوناگونی نیست اما به حدی خوشمزه هست که اشتهای شما را حسابی باز می‌کند و تبدیل به یکی از غذاهای مورد علاقه‌تان در اینجا می‌شود. این غذا با انواع گوشت خوک، مرغ و گاو تهیه می‌شود اما خوشمزه‌ترین آن‌ها بیف خائو سوی، یا همان گوشت گاو است. البته این ظرف نودل خوشمزه عموما در اندازه‌های کوچک سرو می‌شود که ممکن است منجر به سفارش دوباره گردد. اگر خواستید دوباره سفارش دهید می‌توانید نوع دیگری را انتخاب کنید.

 

بخوانید: بهترین کافه‌ها و رستوران‌های اینستاگرامی در پوکت

 

 

خان توک

خان توک در واقع طیفی از غذاهای مکمل سبک شمال کشور با برنج شفته و به عبارتی چسبناک است. برای سرو این غذا معمولا روی زمین می‌نشینند. البته امروزه با تغییرات فرهنگی و تلفیق‌هایی صورت گرفته خوردن خان توک به شیوه مدرن همراه با موسیقی غربی عامیانه، رقص، رقص ناخن انگشتی (نوعی رقص محلی) و رقص‌های قبیله‌‌ای همراه شده است. دنبال کردن این غذا و قرار گرفتن در چنین جو یک تجربه فرهنگی تمام عیار به شما ارائه می‌دهد.

 

بخوانید: معرفی بهترین رستوران‌های اروپایی پاتایا

 

 

سای اویا (سوسیس گیاهی کبابی)

این غذا که در اصل پیش‌غذایی آتشین در نظر گرفته می‌شود سوسیس به سبک شمالی‌ست که از گوشت، فلفل چیلی خشک شده، سیر، صدف و طیف وسیعی از گیاهان و ادویه‌های تند تهیه می‌شود. از لحاظ ظاهری به نظر می‌رسد سوسیسی به سبک شمال شرق است که در اجاق ذغالی می‌پزند اما از لحاظ طعم و مزه اساسا با هم تفاوت دارند. sai oua غذایی گوشتی و سرشار از عطرهای گیاهان و همچنین فلفل قرمز است. با یکبار امتحان کردن سای اویا تجربه گردشی جذاب در چیانگ مای را کسب می‌کنید.


 

 

نام پرینگ اُنگ/ نام پرینگ نوم

این غذا که به زبان محلی خوراک چیلی سبز و خوراک چیلی قرمز ترجمه شده از فلفل چیلی کبابی تهیه می‌شود. خوراک چیلی سبز یا nam prik nume به شدت آتشین است و زبان شما بعد از حتی یک گاز کوچک شروع به آتش گرفتن می‌کند. در عوض خوراک چیلی قرمز یا Nam prik ong طعم ملایم‌تری داشته و با خمیر گوجه فرنگی، گوشت، گشنیز خرد شده، پیاز و فلفل خشک شده درست می‌شود. هر دوی این‌ها عموما با سبزیجات بخارپز و برنج چسبناک سرو می‌شوند.

 

بخوانید: اینستاگرامی‌ترین رستوران‌ها و کافه‌های اطراف پوکت

 

 

گائنگ هانگ لای (کاری شیرین برمه‌ای)

این غذا از کاری زرد، تمرهندی برای سس، تکه‌های گوشت، صدف و خمیر میگو درست می‌شود. این غذا در اصل برمه‌ای است اما در نسخه شمال تایلندی آن از روغن کم‌تری استفاده می‌کنند. این غذا در مقایسه با گرین کاری به دلیل نداشتن نارگیل بافت سبک‌تر و در عوض پر ادویه‌تری دارد. اگر با تور تایلند می‌خواهید سفر کنید باید بدانید که بعضی جاها ممکن است گائنگ هانگ لای را با طعم متفاوتی عرضه کنند اما مزه اصلی غذا که باید امتحان کنید به سبکی‌ست که گفتیم.

 

 

خانم جین نام نگیو (رشته برنج با کاری سویا)

احتمالا این سبک غذا در بین تمام نودل‌های برنج عجیب‌ترین باشد. این غذای شمالی بسیار محبوب از رشته برنج، گوشت و سویا تهیه شده و با سبزیجات تازه و گیاهان محلی سرو می‌شود. برخلاف دیگر رشته‌های برنج منطقه در این غذا خبری از کرم نارگیل نیست که باعث می‌شود طعم و مزه‌ای ملایم‌تر و بافتی سبک‌تر داشته باشد.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های ارزان‌قیمت محلی در سامویی

 

 

میانگ خام

در واقع این غذا فینگر فود سنتی‌ست که خودتان باید زحمت لقمه کردن موادش را با استفاده برگ‌های تازه، و مواد غذایی مختلف مثل صدف خرد شده، چیلی‌های تازه سبز و قرمز، زنجبیل خرد شده، تکه‌های سیر، لیموی خرد شده، میگوهای کوچک خشک شده و نارگیل رنده شده بکشید. در واقع شما می‌توانید مخلوطی از همه را در یک لقمه بگنجانید و یا چندتایی از آن‌ها را با هم مخلوط کنید. این دیگر به سلیقه شما بستگی دارد.

 

 

تام خانون

این غذا که مخصوص شمال کشور است طعمی تند و لذیذ دارد که هر سلیقه‌ای را به خودش جذب می‌کند. جک‌فروت تازه و نورسیده را در ظرفی آنقدر می‌جوشانند تا بافتش نرم شود سپس آن را تکه کرده رب فلفل دلمه‌ای خرد شده و مشتی گیاهان خرد شده معطر به آن اضافه می‌کنند. اگر کمی از آن بچشید مخلوطی از طعم‌های شیرین، ترش و شور همراه با مغز میوه در دهان‌تان پخش می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط