بایدها و نبایدهای غذایی در سفر به استانبول

بعضی شهرها در دنیا هستند که وقتی به آن‌جا سفر می‌کنید، نه تنها تجربه‌ای از بودن در مکانی جدید و دیدن جاذبه‌های آن به دست می‌آورید، بلکه تجربه‌ای متفاوت از خوردن غذاهایی خاص را نیز با خود به خانه می‌برید. شهرهایی که غذاهایشان به عنوان جاذبه‌ی گردشرگی آن‌ها محسوب می‌شود. استانبول یکی از این شهرها است که در سفر با تور استانبول می‌توان تجربه‌ای عالی از خوردن غذاهای خوشمزه داشته باشید.

قبل از هر چیز باید بدانید که صبحانه در ترکیه به شدت اهمیت دارد و شما می‌توانید این اهمیت را وقتی در رستوران‌های استانبول سفارش صبحانه می‌دهید بیشتر درک خواهید کرد. Kahve 6، Şirin Fırın یا امثالهم در این شهر، صبحانه‌هایی ارائه می‌کنند که در کم‌‌تر جایی در دنیا تجربه‌شان خواهید کرد. البته بخش‌هایی از این صبحانه جذابیت بیشتری برای اروپایی‌ها دارد و ما با آن‌ها آشنایی داریم، اما حتما زمان بگذارید و در سفر به استانبول، صبحانه را در رستوران‌های مختلف میل کنید.

 

بخوانید: راهنمای گردش در سمت آسیایی استانبول

 

 

نوشیدن قهوه و چای ترکی نیز از جمله کارهایی است که حتما باید در استانبول امتحان کنید. این کار نه تنها امتحان کردن نوشیدنی‌هایی خوشمزه است، بلکه تجربه‌ای فرهنگی نیز محسوب می‌شود چون این نوشیدنی‌ها ریشه‌ای عمیق در زندگی مردم ترکیه، مخصوصا استانبول دارند. قهوه و چای را در جاهای لوکس امتحان نکنید و به سراغ نقاط خاص شهر بروید. از قهوه‌هایی که روی شن‌های داغ آماده می‌شوند میل کنید، چون روند آماده شدنش را نیز جالب است.

در مورد غذاهای خیابانی نکاتی وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت، اما مهم‌ این است که حتما غذاهای خیابانی استانبول را امتحان کنید. حتی اگر دوست دارید به رستوران‌های لوکس بروید، اما یک بار هم که شده چند مدل از این غذاهای خیابانی را امتحان کنید. اما برای خوردن این غذاها، حتما به سراغ جاهای خیلی تمیز و خوب بروید. بهترین غذاهای ترکی را بشناسید و بر اساس سلیقه‌ی خود امتحان کنید، چون غذایی که سلیقه شما نباشد ممکن است شما را از غذاهای خیابانی زده کند.

 

 

یکی از کارهای بسیار خوبی که می‌توانید در ماه‌های خوش آب و هوای سال در استانبول انجام دهید، خوردن غذا در رستوران‌هایی با نمای تنگه بسفور است. رستوران‌های زیادی در سطح شهر هستند که این امکان را برایتان مهیا می‌کنند، با این وجود خیلی از آن‌ها تنها هزینه‌ی منظره را از شما می‌گیرند و غذاهای خوبی ارائه نمی‌کنند. Oligark، Feriye و The 47 را می‌توان بهترین انتخاب‌ها در زمینه چنین رستوران‌هایی به شمار آورد که هم منظره‌ای زیبا در پیش چشم شما به تصویر می‌کشند و هم غذاهایی عالی سرو می‌کنند. خوردن غذا در رستوران‌هایی که بر روی سقف قرار گرفته‌اند نیز مثل گزینه‌ی قبلی که برایتان ذکر کردیم، یک فرصت عالی به حساب می‌آید ولی این مهم نیز باید در رستوران‌های خوب استانبول به انجام برسد.

 

 

دو رستوران اولی که در این بند برایتان ذکر کردیم، این فرصت را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید هم بودن در یک رستوران روی سقف را داشته باشید و هم از زیبایی‌های بسفور لذت ببرید.

نکات ریزتری هم در مورد غذاها و دسرهای ترکی هست که باید مد نظر داشته باشید. مثلا خوردن بستنی‌های مارش ترکی، آن نمایش کمدی نیست که شما در خیابان‌های ترکیه می‌بینید. اگر چه منظره‌ی این بازی جالب است، اما بهتر است این بستنی را در یک کافه‌ی سنتی خوب میل کنید تا طعم واقعی بستنی محلی ترکی را بشید.

 

بخوانید: معرفی بهترین رستوران‌های خیابان استقلال

 

 

بعضی نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها نیز در استانبول فصلی هستند و اگر به موقع به این شهر سفر کرده باشید، نباید خوردن آن‌ها را از دست بدهید. مثل شاه بلوط برشته که زمستان‌ها در خیابان به وفور پیدا می‌شود، یا آب انار که کل پاییز می‌توانید از نوشیدن آن در استانبول لذت ببرید.

شاید بوی خوش ساندویچ‌های ماهی در نزدیکی پارک‌های منتهی به تنگه شما را به خود جذب کند، اما بهتر است به جای خوردن ساندویچ‌های معمولی ماهی، کمی دورتر به سراغ بازار ماهی فروشان کاراکوی بروید و در آن‌جا چند رستوران عالی پیدا کنید که غذاهای دریایی بسیار خوشمزه‌ای به فروش می‌رسانند.

 

 

فراموش نکنید که بر خلاف بسیاری از کشورها، عمده غذاهای ترکی بر اساس گوشت است، پس اگر گیاهخوار هستید، حتما قبل از سفر لیستی از رستوران‌های مختلف استانبول که غذاهای کاملا گیاهی به فرش می‌رسانند را یادداشت کنید، در غیر این صورت برای پیدا کردن چنین غذاهایی در سطح شهر، ممکن است به مشکل بر بخورید.

 

بخوانید: شبی به یادماندنی در باکیفیت‌ترین هتل‌های استانبول


 

مطالب مرتبط