بهترین تفریح‌ها در کرُبُکان بالی

احتمالا لیست کارهایی که می‌توان در کربُکان انجام داد به اندازه محله‌های همسایه مانند کنگو و سمینیاک طولانی نیست اما هنوز چیزهایی برای ارائه  به مسافران تور بالی دارد. به علاوه این منطقه عمدتا مسکونی‌ست اما در بخش‌هایی از آن کارهایی وجود دارد که می‌توان انجام داد. جاهایی مثل سمینیاک به خاطر شرایط توریستی‌اش همیشه از شلوغی و ازدحام برخوردار است اما خوشبختانه در کربکان می‌توان از امکانات و ویژگی‌ها به نحو احسنت و در شلوغی کم‌تر استفاده کرد. البته این مناطق به دلیل هم‌پوشانی بر سر برخی از جاذبه‌ها ادعای مشترک دارند.

 

مدرسه موج‌سواری Bali Bodyboarding

این مدرسه تفریحی و حرفه‌ای که کربکان واقع شده دوره‌های مختلف موج‌سواری را با مربیان حرفه‌ای از سنین کودک تا بزرگسال در سطوح مختلف برگزار می‌کند و رفتن به  این مدرسه جز بهترین تجربه‌های توریستی در بالی است. کلاس‌های سورف‌کاران حرفه‌ای ریان هاردی و میشل اپو در تمام طول سال به صورت اردوهای متمرکز برنامه‌ریزی شده‌اند. برنامه شامل برداشتن شما از دم هتل و رفتن به ساحل کنگو، و همچنین خلاصه موارد ایمنی و گرم کردن قبل از تمرین می‌شود. شما اصول اولیه موج‌سواری را یاد خواهید گرفت و برخی از جنبه‌های هیجان انگیز مثل رو زانو نشستن و یا حتی ایستادن روی تخته نیز به شما آموزش داده خواهد شد. این مدرسه از جمله نقاط پرطرفداری‌ست که توریست‌ها دوست دارند به دور از ازدحام مردم به آن ملحق شوند.

آدرس: Jalan Tegul Cupek No.61, Banjar Semer, Kerobokan, Kuta Utara, Bali, 80361, Indonesia

تلفن: +62 (0)819 3606 4317

 

بخوانید: معرفی مکان‌های مقدس در بالی


 

 

ساحل باتوبلیگ

باتوبلینگ که به زبان محلی یعنی سنگ لغزنده، سمینیاک و کربکان را به هم متصل می‌کند. انتهای ساحل نیز به جاده اصلی جالان باتوبلینگ می‌رسد. خود این منطقه نیز با صحنه‌ای متفاوت از رستوران‌ها و کافه‌های به جذابی سمینیاک پر شده است. غروب خورشید اینجا عالی‌ست و برای گردش‌های ساحلی و قدم‌ زنی‌های دوستانه و عاشقانه جایی فوق‌العاده است و از بهترین مقاصد بالی برای ماه عسل است. به علاوه کافه‌های محلی ساحلی نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه‌شان را برروی ماسه‌های گرم ارائه می‌دهند و لحظات بسیار شیرینی را مخصوصا برای توریست‌ها رقم می‌زنند.

آدرس: Jalan Batu Belig, Kerobokan Kelod, Kuta Utara, Badung, Bali 80361, Indonesia

 

 

ساحل براوا

ساحل براوا به دلیل نزدیکی و طول مشترک ماسه‌های سیاه معمولاً بخشی از همسایه کنگو در نظر گرفته می‌شود. این ساحل حدود نیم ساعت رانندگی از سمینیاک فاصله داشته و سراسر آن با مناظر فوق‌العاده دریا و ماسه پوشیده شده است. از بهترین کارها در کرُبُکان بالی بازدید ساحل براوا است. این ساحل نیز یکی دیگر از جاهایی‌ست که برای قدم زدن در غروب آفتاب بین عاشقان و زوج‌های جوان شناخته شده است. به علاوه در امتداد آن چندین رستوران و کافه ساحلی وجود دارد و مردمی که به دنبال قدم زدن در محیطی آرام هستند در آن‌ها پناه می‌گیرند.

آدرس: Jalan Pantai Berawa, Canggu, Badung, Bali, Indonesia

 

بخوانید: مسیرهای پیاده‌روی و صعود اطراف اوبود

 

 

ساحل پتیتنگت

ساحل پتیتنگت که به عنوان بخشی از سمینیاک از آن یاد می‌شود انواعی از ماسه‌های تیره تا طلایی را در خود جای داده است. البته دریای این ساحل دارای موج‌های شدیدی است که برای شنا مناسب نیست. این ساحل به دلیل وجود معبدی به همین نام در نزدیکی‌اش پتیتنگیت خوانده می‌شود. این ساحل حالا به جایگاهی مخفی و آرام برای افرادی تبدیل شده که دوست دارند به دور از شلوغی در ساحل آفتاب بگیرند، یوگا انجام دهند، قدم بزنند و در کافه‌های ساحلی استراحت کنند.

آدرس: Seminyak, Badung, Bali, Indonesia

 

بخوانید: معرفی بهترین جزایر نزدیک بالی

 

 

معبد پتیتنگت

معبد پتیتنگت که اغلب محلی‌ها آن را به پورا پتیتنگت می‌خوانند چند قرن قدمت داشته و از جمله نمادهای معدود کربکان است. البته به دلیل تحولات مدرن امروزی دور و اطراف آن چندین هتل 5 ستاره و استراحتگاه جدید ساخته شده اما همچنان به قوت گذشته زیبایی‌های خودش را دارد. بخصوص در ایام جشن‌های 210 روزه و تمرین‌های رقص سنتی که بطور منظم توسط افراد محلی در سالن اجتماعات برگزار می‌شود مردم زیادی جذب آن می‌شوند تا درک بهتری از فرهنگ و سنت منطقه به دست بیاورند.

آدرس: Jalan Petitenget, Kerobokan, Badung, Bali, Indonesia

 

بخوانید: رستوران‌های اشتهاآور حلال در بالی

 

 

کارخانه شکلات پریمو بالی

کارخانه شکلات Primo Bali شکلات خالص، کیفیت بالا و دست‌ساز را از دانه کاکائو و از منابع محلی تهیه می‌کند. این کارخانه کوچک محلی در کربکان و در قسمت شمالی سمینیاک واقع شده است. این کارخانه توسط پِپه ایتالیایی‌ الاصل راه‌اندازی شد. او فعالیت خود را با همکاری کشاورزان محلی پیش برد و وسعت بخشید. شما می‌توانید وارد این کارخانه شکلات‌سازی شوید و در عطر و طعم شکلات‌ها غرق شوید. در واقع شما در اینجا می‌توانید فرایند تولید را ببینید و در نهایت از محصول نهایی خریداری نمایید. از قبل باید در تور کارخانه شرکت کنید.

آدرس: Jalan Bumbak Dauh No.130, Kerobokan, Kuta Utara, Badung, Bali 80361, Indonesia

تلفن: +62 (0)812-3611-4454

 

مطالب مرتبط