یک اسپرسو خوشمزه در کافه‌های استانبول

کلمه انگلیسی کافی اولین بار از واژه قهوه در زمان عثمانی وارد اروپا شد. در واقع استانبول مرکز مهم تجارت قهوه بین شرق و غرب بوده که هنوز هم می‌توان تاثیر آن را در ظاهر شهر دید. به طوری که اگر با تور استانبول به سفر بروید و هر طرف سر بچرخانید کافی شاپ و یا قهوه‌خانه‌های سنتی توجه شما را به خود جلب می‌کنند. با اینکه قهوه ترک در دنیا نام و آوازه زیادی دارد اما خیلی‌ها هم به دلیل طعم میانه‌ی اسپرسو، آن را به سایر قهوه‌های تند دیگر ترجیح می‌دهند.

 

MOC

دکوراسیون این کافه جذاب قبل از هر چیزی مردم را به خودش جذب می‌کند. مُک در واقع اولین قهوه‌خانه موج سوم استرالیایی در استانبول است که کاپوچینوهای فوق‌العاده خوشمزه و اسپرسوهای قوی سرو می‌کند. سالن دارای دو طبقه همراه با مبلمان‌های راحتی و صندلی‌های چوبی مخملی است و دیوارهای سفیدش نیز با قفسه‌هایی از کتاب، مجسمه و قوری پر شده است. قیمت منو از متوسط بالاتر است اما کیک و قهوه‌هایی که سرو می‌شوند بسیار خوشمزه هستند و ارزش این مبلغ‌ها را دارند.

آدرس: Teşvikiye Mah, Şakayık Sk. No: 4/A, 34365 Şişli/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 234 44 65

 

بخوانید: یک فنجان قهوه لذیذ در سمت آسیایی استانبول


 

 

کافی‌توپیا

اگر بعد از روزی خسته‌کننده و شلوغ نیاز به جایی دنج و آرام و کم‌نور دارید کافی‌توپیا یکی از کافه‌های مناسب برای استراحت کردن در استانبول است. نه تنها سرو آن‌ها استثنایی و عالی‌ست بلکه اگر چیزی بخواهید که در نباشد می‌توانید خیلی راحت درخواست بدهید تا برایتان حاضر کنند. از موارد پر طرفدار در اینجا می‌توانیم به آیس لاته با کارمل و همچنین تیرامیسوهای خوشمزه اشاره کنیم. اما خبر خوب برای هواداران موکا و اسپرسو این است که در کافی‌توپیا یکی از بهترین نقاط استانبول برای نوشیدن کاپوچینویی آرامشبخش است. اگر اهل تیرامیسو نیستید می‌توانید کلوچه شکلاتی بسیار خوشمزه اینجا را سفارش دهید و همراه نوشیدنی‌تان میل کنید.

آدرس: Kuloğlu Mah, Arpacılar Cd. No:4, 34112 Fatih/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 522 61 77

 

 

اسپرسولب

اسپرسولب نیز همانند کافی‌توپیا از آنجاهایی است که ظاهر و دکوراسیونش قبل از منو مردم را جذب خود می‌کند. محیط این کافه دو طبقه، چوبی و دنج و کم نور بوده و جوی آرام و ملایم دارد. بوی خوش قهوه کیک و کلوچه‌های خوشمزه و موسیقی تمام خستگی ناشی از گردش شما را از تن به در می‌کند. اسپرسو لب از بهترین مکان‌ها برای نوشیدن قهوه در استانبول است. به طور کلی قهوه‌ها به نحوی عالی و لذیذ تهیه و سرو می‌شوند اما اسپرسو تخصص اصلی آن‌ها بوده و کاملا حرفه‌ای و بی‌نقص تهیه و تدارک دیده می‌شود. V60 و لاته از دیگر موارد پیشنهادی مهمانان کافه توصیه کرده‌اند.

آدرس: Katip Çelebi Mah, İstiklal Cd. No:15, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 855 80 65

 

بخوانید: بهترین کافه‌های سرو صبحانه و برانچ در گالاتا

  

 

Montag Coffee Roasters

وقتی اسم این کافه به میان می‌آید شک نکنید منظور همه دقیقا همان اسپرسوهای نابی‌ست که ما در اینجا صحبتش را می‌کنیم. شما می‌توانید در این کافه بیرون و در فضای آزاد و یا داخل بنشینید و از نوشیدن اسپرسوهایی که همه تعریف می‌کنند لذت ببرید. به علاوه یکی دیگر از چیزهایی که حتما باید امتحان کنید چیزکیک‌های خوشمزه و کرتادو است.

آدرس: Caferağa, Muvakkıthane Cd. No:16 Kat:1, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 530 093 82 42

 

 

استارباکس

اگر به دنبال جایی بسیار آرام و راحت هستید استارباکس جایی‌ست که بی‌شک باید خودتان را به آن برسانید. محیط آن به حدی دوست داشتنی است که می‌توانید کتاب نیمه خوانده‌تان را با خودتان ببرید و در حالی که بقیه هنوز به پیاده‌روی ادامه می‌دهند شما در گوشه‌ای مشغول خواندن شوید و از نوشیدن اسپرسوهای خوشمزه، چای لاته، موکای شکلات و موکای شکلات سفید لذت ببرید. استارباکس در استانبول دارای چندین شعبه در تمام سطح شهر است.

 

بخوانید: معروف‌ترین کافه‌های فضای باز در استانبول


 

 

نُرم کافی

همه چیز در این کافه با مواد تازه و به روز تهیه می‌شود و یکی از دلایلی که اصلا منوی میان وعده‌ها طرفداران زیادی دارد همین ویژگی است. اسپرسو فوق‌العاده خوشمزه و محبوب است. اما اگر خواستید چیزی بخورید که کمی معده‌تان را پر کند تارتین آوکادو از سمت مهمانان قبلی بسیار توصیه شده است. محیط کافی شاپ عالی و دوست داشتنی است. به علاوه طرفداران کاپوچینو نیز می‌توانند بر سر برتری اسپرسو و کاپوچینو با دیگران به گفتگو بپردازند و کیفیت قهوه‌ها را به نقد بگذارند.

آدرس: Cihangir, Güneşli Sk. 39/A, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 538 247 41 08

 

 

رفینه اسپرسو بار

مکان کافه منحصر به فرد، دلخواه و جذاب است. حتی اگر بدون قصد هم از جلوی کافه عبور کنید توجه شما به سمت آن جلب خواهد شد. خیلی‌ها معتقدند قهوه فلت وایت اینجا بهترین در استانبول است. در کنار غذاها گفته می‌شود اسپرسو و کورتادو هم به شدت مرغوب و پرطرفدار است. اگر می‌خواهید بعد از گردشی طولانی و خسته‌کننده در جایی جالب از نوشیدن قهوه‌های عالی لذت ببرید بی‌شک رفینه از بهترین کافه‌ها برای نوشیدن قهوه در استانبول است.

آدرس: Caferağa, Sarraf Ali Sk. No:15, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 552 425 78 96

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های خیابان استقلال؛ استانبول


 

مطالب مرتبط