بایدها و نبایدهای شکم‌گردی برای گردشگران تور استانبول

استانبول، شهر غذاها و دسرهای خوشمزه است. از دسرهایی مانند سیمیت و باقلوا گرفته تا نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه ترک و غذاهای کاملی هم‌چون کباب ترکی، کمپیر و ساندویچ ماهی همه و همه در سفر به این شهر شما را وسوسه خواهند کرد. اما برای اینکه گرفتار تبلیغ‌های مخصوص گردشگران نشوید و بتوانید بهترین تجربه شکم گردی در تور استانبول را برای خود ثبت کنید، بهتر است کمی حرفه‌ای رفتار کنید.

برای این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر به استانبول این مطلب را که درباره بایدها و نبایدهای شکم گردی در استانبول است را با دقت مطالعه کنید.

 

بایدها: صبحانه ترکی را از دست ندهید

بدون شک، خوردن بهترین صبحانه‌های ترکی سنتی به سبک فرهنگ مردم کشور ترکیه باید در لیست کارهایی که می‌خواهید در سفر به استانبول انجام دهید، قرار گرفته باشد. درست است که صبحانه‌های هتل، کامل و همه چیز تمام است، اما بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که حداقل یکی از وعده‌های صبحانه خود را در کافه‌ها یا قهوه‌خانه‌های سنتی استانبول نوش جان کنید. مرباهای خوشمزه، انواع پنیر و نیمروهای مخصوص ترکیه، شروع خوبی برای یک روز تازه در استانبول هستند.

 

 

بایدها: قهوه ترک را امتحان کنید

اگرچه در ایران می‌توانید بهترین قهوه‌های سنتی را نوش جان کنید، اما در استانبول باید برای یک بار هم که شده، مراسم سرو قهوه ترک را ببینید و یک فنجان از این قهوه مخصوص را نوش جان کنید. اما حواس‌تان را جمع کنید، که حتما این قهوه را با یک شیرینی مخصوص میل کنید تا طعم تند این قهوه برای‌تان دلنشین شود. پس از نوشیدن قهوه ترک، تازه زمان آن می‌رسد که دور هم بنشینید و گپ بزنید. در میان مردم استانبول، بیشتر معمول است که این گپ وگفت‌ها با صحبت کردن درباره کیفیت قهوه‌ای که میل کرده‌اند یا شیرینی‌های سرو شده در کنار آن آغاز می‌شود.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های محله کاراکوی

 

 

بایدها: زمانی را به نوش جان کردن چای اختصاص دهید

در سفر به شهرهای خاورمیانه، مانند ترکیه و عراق حتما برای نوش جان کردن چای وقت بگذارید. چای سیاه در استکان‌های کمر باریک لاله‌ای، بخشی جدا نشدنی از فرهنگ ترکیه است. چه در خانه و چه در رستوران، وعده‌های غذایی و حتی میان وعده‌های شما بدون نوشیدن یک استکان چای مخصوص ترک کامل نیست.

 

 

بایدها: غذای خیابانی بخورید

به خیابان بروید. به دنبال فروشندگانی باشید که غذاهای خیابانی می‌فروشند. غذاهایی مانند میان‌وعده‌های غذایی شیرین، سامیت خوشمزه استانبولی، کباب‌های ویژه ترکی، صدف‌های پرشده و حتی ساندویچ ماهی! در سفر به استانبول حتما باید غذاهای خیابانی استانبول را امتحان کنید تا یک خاطره خوب شکم گردی از این سفر برای خودتان ثبت کرده باشید. البته به خاطر داشته باشید که ساندویچ ماهی از آن دسته غذاهایی است که نباید در هر جایی از شهر به سراغش بروید.

 

بخوانید: راهنمای گردش در محله کومکاپی؛ استانبول

 

 

بایدها: در کنار بسفور، نهار بخورید

ناهار خوردن در کنار دریا و در ساحل بسفور تقریبا یکی از واجب‌ترین کارهایی است که باید در سفر با تور استانبول انجام بدهید. البته شرط اصلی برای این وعده رویایی کنار بسفور این است که یک روز خوب با آب و هوای مطلوب را انتخاب کنید. شرط دوم پیدا کردن یک رستوران ساحلی خوب با نمایی مطلوب از تنگه بسفور است. حالا همه چیز برای ساختن یک خاطره به یاد ماندنی فراهم شده است.

 

 

بایدها: به کافه بام‌های استانبول سری بزنید

در استانبول، کافه‌ بام‌های عالی خواهید دید که به شما فرصت می‌دهند، منظره‌های مختلفی از شهر را تماشا کنید. در این سفر حتما به کافه بام های مشرف به تنگه بسفور، یا کافه بام‌های شیکی که در محله ببک استانبول خواهید دید، سری بزنید.

 

بخوانید: در بهترین رستوران‌های استانبول غذا بخورید


 

 

نبایدها: کلیشه‌های مربوط به استانبول را نشنیده بگیرید

اگر می‌خواهید یک سفر خاطره انگیز و به یاد ماندنی در استانبول را تجربه کنید، بهتر است به کلیشه‌های قدیمی که درباره استانبول شنیده‌اید، اعتنا نکنید. بسیاری از این کلیشه‌ها درباره رستوران‌ها و تجربه غذا در رستوران‌های نمادین گردشگری، تله‌هایی هستند که ممکن است شما را به دام بیاندازند. بهتر است خودتان دست به کار شوید. به دنبال رستوران‌های خوب محلی بگردید. به جای اعتماد به کلیشه‌های گردشگری، خودتان دست به کار شوید و رستوران محبوب‌تان را کشف کنید.

 

 

نبایدها: در تابستان به آب انار استانبول نه بگویید

اگر تور تابستانی استانبول را برای سفر به این شهر انتخاب کرده‌اید، احتمالا هنگام گشت و گذار در خیابان‌های شهر، غرفه‌ها و مغازه‌های زیادی خواهید دید که شما را به نوش جان کردن یک لیوان آب انار شیرین خنک دعوت می‌کنند. اما به خاطر داشته باشید که این پیشنهاد وسوسه انگیز را نباید قبول کنید. بهتر است به سراغ میوه‌های تازه فصل تابستان بروید و لذت بردن از آب انار را به روزهای سرد پاییز و زمستان محدود کنید.

 

 

نبایدها: در حوالی گالاتا ساندویچ ماهی نخورید

هنگامی که از کنار رستوران‌های زیر پل گاتا گذر می‌کنید، احتمالا بوی جذاب ساندویچ‌های ماهی توجه شما را به خود جلب خواهید کرد. اما بهتر است کمی خود دار باشید. اگر می‌خواهید یک ساندویچ عالی، باکیفیت و تازه نوش جان کنید، بهتر است چند دقیقه بیشتر پیاده‌روی کنید تا به نزدیکی بازار ماهی استانبول در کاراکوی برسید. در اینجا می‌توانید با کیفیت‌ترین ساندویچ ماهی‌های شهر را پیدا کنید.

 

بخوانید: در کدام رستوران‌های ساحلی بدروم غذا بخوریم؟

 

 

نبایدها: هر رستورانی را انتخاب نکنید

اگر هنگام نهار در حوالی میدان تکسیم و خیابان استقلال باشید یا برای بازدید به محله سلطان احمد رفته باشید، احتمالا صدایی را خواهید شنید که با گفتن بفرمایید یا buyurun شما را به رستوران خود دعوت می‌کنند. بهتر است گول این میزبانی‌ها را نخورید. اگر هوشیار باشید می‌دانید که یک رستوران با کیفیت و پرطرفدار که غذاهای تازه‌ای دارد، هیچ وقت به این شیوه شما را به داخل رستوران دعوت نخواهد کرد. پس این دعوت‌های خیابانی را به عنوان یک هشدار برای مواجه شدن با غذای بی کیفیت تلقی کنید.

 

مطالب مرتبط