بهترین کارهایی که می‌توانید در کوه تائو تایلند انجام دهید

در تور تایلند، یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید از آن بازدید کنید، کوه تائو است. در این منطقه کمتر شناخته شده برای گردشگران، شانس این را خواهید داشت که با مردم محلی تعامل کنید، غذای تایلندی بخورید و مهم‌تر از همه از زیبایی‌های طبیعی و ساحلی این جزیره زیبا بازدید کنید.

کوه تائو، در زبان تایلندی به معنی جزیره لاک پشت است. جزیره لاک پشت‌ها در خلیج تایلند و در نزدیکی جاذبه‌های کوه ساموئی و کوه پنگان واقع شده است. اگر می‌خواهید بدانید در کوه تائو چه جاذبه‌های گردشگری در انتظار شما هستند و چطور می‌توانید در مدت محدود سفر خود، بهترین زیبایی‌هایی این جزیره کوچک را ببینید، این مطلب را بخوانید.

 

افیون سواحل کوه تائو

اگر قبلا هم به تایلند سفر کرده باشید، حتما می‌دانید که سواحل شنی و ماسه‌ای جزایر این کشور زیبا، بهترین مکان‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها استراحت یا خوش‌گذرانی کنید. اما هنگامی که از کو تائو بازدید می‌کنید، باید خودتان را برای خوش‌گذرانی در تمیزترین و زیباترین سواحل تایلند، آماده کنید. سواحلی که بسیاری از آن‌ها شرایط مناسبی برای شنا و آب تنی دارند.

یکی از محبوب‌ترین این سواحل، ساحل Sairee است. با رستوران‌ها و کافه‌های خوش آب و رنگ ساحلی که می‌تواند میزبان پیاده روی، حمام آفتاب و یا حتی اسکوتر بازی شما باشند. هم‌چنین به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما زمانی را به قایق سواری در آب‌های زلال اطراف این جزیره اختصاص بدهید. حتی اگر اهل غواصی نباشید، با قایق سواری در این‌جا، هنگامی که بر روی قایق نشسته‌اید می‌توانید ماهی‌های رنگارنگ و دنیای حیرت انگیز زیر آب را تماشا کنید.

 

 

غواصی در کوه تائو

غواصی در کوه تائو، یکی از بهترین خاطراتی است که می‌توانید از تور تایلند برای خود به یادگار بگذارید. جالب است بدانید که غواصی در این منطقه، بر خلاف بسیاری از سواحل توریستی جهان، ارزان‌ است و هزینه زیادی روی دست شما نخواهد گذاشت.

برای اینکه از امکان غواصی و آموختن آن در کوه تائو اطمینان خاطر پیدا کنید، خوب است بدانید که این جزیره در یک دهه گذشته، از مکانی آرام و در عین حال معروف برای غواصی تبدیل به دومین مکان معروف جهان برای دریافت مدارک غواصی شده است.

 

بخوانید: راهنمای گردش و خوش گذرانی در شب‌های کرابی


 

 

با این حال به خاطر داشته باشید همیشه با تورهای معتبر غواصی یا تفرجگاه‌های معتبر برای غواصی برنامه ریزی کنید چراکه این جزیره همان‌قدر که زیباست، طبیعت ناشناخته‌ای هم دارد و بهتر است برای گشت و گذار روی آب و زیر آب به سراغ مراکز معتبر بروید.

از نکات جالب درباره غواصی در کوه تائو این است که در این‌جا می‌توانید لاک پشت‌های زیادی را ببینید و یا با ماهی‌ها و آبزیان دریایی کمتر شناخته شده دیدار کنید. علاوه بر این شانس این را خواهید داشت که مرجان‌های رنگارنگ و شگفت انگیز کوه تائو را هم ببینید. به خاطر داشته باشید که هنگام غواصی یا غواصی با لوله اسنورکل، به موجودات زیر آب مانند لاک پشت‌ها، مرجان‌ها و موجودات دیگر فقط نگاه کنید و از لمس کردن آن‌ها بپرهیزید.

 

 

بازدید از جزایر حیرت انگیز کوه نانگ یوان 

کوه نان یوان (Koh Nang Yuan) نام مجموعه‌ای از سه جزیره در نزدیکی ساحل کوه تائو است که به راحتی و با کرایه کردن یک تاکسی قایقی می‌توانید خودتان را به آن‌جا برسانید و از بهترین جزایر تایلند برای سفرهای خانوادگی است. این سه جزیره، تنها جزیره‌های جهان هستند که به وسیله یک راه ماسه‌ای طبیعی به یکدیگر متصل شده‌اند.

 

 

موتور سواری یا سفر با اسکوتر در کوه تائو

کوه تائو جزیره کوچکی است که در مدت زمان 45 دقیقه می‌توانید از یک سوی آن، به سوی دیگر جزیره برسید. به همین دلیل هم یکی از محبوب‌ترین تفریح‌ها در کوه تائو، استفاده از موتور سیکلت برای گشت و گذار در جزیره و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی آن است.

در صورتی که این وسیله را برای گشت و گذار انتخاب می‌کنید، حتما از سلامت موتور سیکلتی که کرایه کرده‌اید، اطمینان پیدا کنید و اصول ایمنی را هم رعایت کنید. برخی دیگر، ترجیح می‌دهند برای مسافت‌های کوتاه در این جزیره اسکوتر بازی کنند که این هم می‌تواند یک گزینه مهیج و به یاد ماندنی باشد.

 

بخوانید: راهنمای سفر ۳ روزه جذاب به بانکوک

 

 

تماشای غروب خورشید در کوه تائو

یکی از فعالیت‌هایی که حتما باید در تور تایلند و سفر به کوه تائو انجام دهید، تماشای غروب زیبای خورشید است. برای این کار، پیش از هر چیز باید یک محل مناسب برای تماشای منظره غروب پیدا کنید. اما کار شما ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید چراکه بسیاری از سواحل کوه تائو، چشم‌انداز مناسبی برای تماشای غروب خورشید دارند.

به عنوان مثال می‌توانید به ساحل ساییری بروید، از تماشای غروب خورشید لذت ببرید و سپس شام خود را در یکی از رستوران‌های شگفت انگیز ساحلی نوش جان کنید.

 

 

چرا باید از کوه تائو بازدید کنیم؟

در سفر به کوه تائو، همه چیز در دسترس شماست. این یعنی قرار نیست وقت زیادی از سفر خود را در مسیر رسیدن به گردشگاه‌ها، رستوران‌ها یا سواحل بگذرانید. کافی است تصمیم بگیرید و کمی بعد در محل مورد نظرتان خواهید بود.

در کوه تائو می‌توانید یک آرامش ساحلی را تجربه کنید که احتمالا در جزیره‌های شناخته شده دیگر، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. اگرچه در سال‌های اخیر تعداد گردشگرانی که به این‌جا می‌آیند بیشتر شده است، اما این جمعیت، هنوز هم با جزایر دیگر تایلند قابل مقایسه نیست.

 

بخوانید: رستوران‌های رمانتیک پوکت با نمای جادویی غروب آفتاب

 

مطالب مرتبط