راهنمای کامل سفر از تفلیس به سیقناقی و تلاوی (قسمت دوم)

همانطور که در قسمت اول اشاره کردیم کاختی از بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین نقاط گرجستان است که به گردشگران توصیه می‌شود بعد از تفلیس از آن دیدن کنند. نقاط زیبا و سرسبز، بناهای دیدنی و تاریخی و وجود شهرهایی مثل تلاوی و سیقناقی باعث شده تا گردشگران بعد از تور تفلیس کاختی را هدف بعدی خود برای کاوش قرار دهند. در این بخش ما موضوعات دیگری را در ادامه بحث قبل بررسی خواهیم کرد.

 

تفلیس تا سیقناقی با تاکسی

در مقاله‌های گردشگری عموما توصیه می‌شود برای دوری از هزینه‌های اضافی کرایه ماشین شخصی و یا گرفتن تاکسی از لوازم حمل و نقل عمومی استفاده شود اما بهرحال بهتر است هزینه های جاری در تفلیس و یا هرشهر دیگری در گرجستان را محسابه کنید. اما وقتی صحبت از سفر به سیقناقی می‌شود بهتر است که تاکسی‌های اشتراکی بگیرید تا این که بخواهید مارشروتکا سوار شوید. این تاکسی‌ها مخصوصا در تابستان‌ها راحت‌تر هستند و از لحاظ امنیتی نیز قابل اطمینان‌ترند. به علاوه شما را سریع‌تر به مقصد می‌رسانند و این یعنی زودتر می‌توانید در هتل جاگیر شوید. توجه داشته باشید که تاکسی‌های اشتراکی تنها کمی از مارشروتکا گران‌ترند. این تاکسی‌ها تا سیقناقی هر نفر را به مبلغ 10 لاری می‌برند در حالی که مارشروتکا 6 لاری برای هر نفر است. تاکسی‌های اشتراکی در نزدیکی ایستگاه مترو ایسانی در تفلیس منتظر می‌مانند. وقتی به ایستگاه مترو رسیدید، به چپ بپیچید و شروع به پیاده‌روی از خیابان یک طرفه کنید که به موازات ضلع شرقی ساختمان ایستگاه ادامه یافته است.شما می‌توانید این تاکسی‌های بدون مارک را جلوی ردیف ساختمان‌های طوسی رنگ ببینید که صف کشیده‌اند. اگر همره‌تان چمدان داشته باشید احتمالا آن‌ها به سمت‌تان می‌آیند تا به شما پیشنهاد سفر دهند.

 

بخوانید: رستورانهای شهر سیقناقی در نزدیکی تفلیس

 

 

گردشگری از تفلیس به سیقناقی بسیار پر طرفدار است و ماشین‌ها زود پر می‌شوند. بنابراین اصلا لازم نیست نگران هدر رفتن زمان باشید. مخصوصا صبح زود حدود ساعت 9 هجوم مسافران به این سمت زیاد است. با این که در ساعت ناهار مسافران کم‌تری قصد عزیمت می‌کنند اما همیشه کسانی پیدا می‌شوند که بخواهند با شما هم مسیر شوند. حدودا زمان این سفر جاده‌ای نیز 2 ساعت است. اگر دوست ندارید صبر کنید 40 لاری بپردازید و سریعا حرکت کنید.

نکته‌ای کاربردی: یک توالت عمومی عمومی در پشت پارکینگ واقع در بالای خیابان در سمت راست وجود دارد. اگر وقت پیاده‌روی ندارید، در مقابل ایستگاه مترو ایسانی یک توالت وجود دارد که می‌توانید با 30 تتری از آن استفاده کنید.

 

 

تلفیس تا سیقناقی با ون (مارشروتکا)

ایستگاه مارشروتکا واگزالی برای کاختی در مجاورت ایستگاه متروی سامگُری واقع شده است. البته تعدادی از این ماشین‌ها در خیابان ایسانی مستقر هستند اما بهترین کار این است که از سامگری جایی که 95 درصد ون‌های سازمان‌دهی شده به کاختی در آن وجود دارد بروید. البته ایستگاه سامگری در تیررس شما قرار ندارد بنابراین وقتی از مترو پیاده می‌شوید، به سمت خروجی غربی قدم بردارید و پله‌ها را به سمت راست بپیمایید. این مسیر شما را به سمت پارکینگ، یکی از دو ایستگاه می‌رساند. اما اگر از خروجی شرقی خارج شوید کنار بازار سامگری بیرون می‌آیید و باید امتداد جاده اصلی را به سمت غرب بروید. این ون‌ها با برنامه روزانه برای تمام روزهای هفته ساعات 7، 9، 11 صبح، 1 و 3 بعد از ظهر، و همچنین ساعت 5 و 6 عصر از سامگری به سمت سیقناقی حرکت می‌کنند. سعی کنید حداقل 30 دقیقه زودتر برسید تا صندلی پیدا کنید. قیمت صندلی ون 6 لاری و زمان سفر نیز بین 2 تا 2.5 ساعت است. حتما قبل از سوار شدن مقصد آخرتان را با راننده بررسی کنید زیرا برخی از آن‌ها به تسنوری در 15 دقیقه‌ای سیقناقی می‌روند. بعد مجبورید دوباره با 5 لاری اضافه خودتان را با تاکسی به سیقناقی برسانید.

 

بخوانید: تجربه جالب مترو سواری در تفلیس

 

 

از تفلیس تا سیقناقی با برنامه GoTrip

اگر دوست دارید راحتی و انعطاف‌پذیری بیشتری در طول سفرتان داشته باشید می‌توانید به جای ون و یا تاکسی با Go Trip ماشین رزرو کنید. در واقع اگر افراد کم سن همراه‌تان هستند و یا در سفری گروهی به سر می‌برید قطعا این گزینه را توصیه می‌کنیم. این سیستم به شما امکان می‌دهد تا راننده را بر اساس زبانی که صحبت می‌کند، ماشینی که دارد و یا رتبه‌بندی ستاره‌هایی که دریافت کرده انتخاب کنید. می‌توانید سه ساعت قبل از سفر ماشین را رزرو کنید و حتی هزینه را آنلاین پرداخت کنید.

سفر با گوتریپ معمولا دلچسب تر است. زیرا رانندگان مجرب و خوش برخورد هستند و هر زمان که بخواهید ماشین را نگه می‌دارند. تنها قانون برنامه ایناست ظرف 24 ساعت مراحل رزرویشن را کامل کنید. یک سفر از تفلیس به سیقناقی و برگشت به تفلیس با گوتریپ بین 120 تا 130 لاری تمام می‌شود. نکته جالب این که گوتریپ در سفر به سیقناقی گزینه "تور" ارائه می‌دهد که شامل بازدید از جاهای اصلی منطقه مثل صومعه بودبه، شهر سیقناقی و برخی جاهای دیگر بوده و هزینه آن نیز حدودا 160 لاری می‌شود. به علاوه در فرم رزرو می‌توانید نقاط توقف را به سلیقه خودتان مشخص و درخواست بدهید.

 

بخوانید: معرفی هتل‌های خوب در سیقناقی

 

 

تورهای تفلیس به سیقناقی

اگر ترجیح می‌دهید در تورهای گردشی همراه راهنما شرکت کنید،از تفلیس برنامه‌های خوبی به سمت سیقناقی برگزار می‌شود که می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید. این تورها شامل سفری روزانه به سیقناقی و رساندن شما به تفلیس می‌شود اما اگر می‌خواهید در کاختی بمانید می‌توانید از ماشین بخواهید بدون شما بازگردد. در واقع این تورها شامل بازدید از تاکستان‌ها، صومعه بودبه و نام‌های معروف منطقه می‌شوند.

 

مطالب مرتبط