نکاتی برای بیرون غذاخوردن در تفلیس

تفلیس، شهری با جاذبه‌های توریستی فراوان از جمله کافه‌ها و رستوران‌های بسیار و متنوع است. بنابراین گردشگران می‌توانند متناسب با امکانات مالی و سلیقه خود، به راحتی رستوران موردنظرشان را بیابند. اما بهتر است که در بدو امر، نکاتی را برای بیرون غذاخوردن در تفلیس مدنظر داشته باشید.

 

کیفیت غذا

بیرون غذا خوردن در تفلیس، برای کسانی که با تور گرجستان سفر می‌کنند بسیار مقرون به صرفه است. بعلاوه به طور قطع با هیچ کمبود رستوران و کافه‌ای نیز مواجه نخواهید شد و میتوانید در بهترین رستوران‌های تفلیس غذا بخورد. اما به یاد داشته باشید که تفاوت قابل توجهی از لحاظ کیفیت غذا در بین رستوران‌های سطح پایین و سطح بالا در تفلیس وجود ندارد. به عبارت دیگر اگر متحمل هزینه‌های بالا برای رفتن به یک رستوران درجه یک می‌شوید، معمولا این هزینه را دارید برای دکوراسیون، موسیقی زنده و سایر سرگرمی‌ها می‌پردازید.

 

 

سرویس‌دهی

مهم‌ترین مساله‌ای که برای بیرون غذا خوردن در تفلیس باید مدنظر داشته باشید، این است که در مورد مصرف غذا در تفلیس محتاط باشید. بطور کلی غذاها از استاندارد و سلامت بالایی برخوردار نیستند.

نکته دیگر مربوط به مدت زمان انتظار برای آماده شدن سفارش غذا است. در رستوران‌ها، لازم است که مدت زمان طولانی بین 10 تا 20 دقیقه را برای انتظار صرف کنید تا سفارش غذای شما آماده شود. در چنین مواقعی، بهترین ایده این است که پیش غذای خوشمزه‌ای سفارش دهید و این زمان انتظار را لذت‌بخش نمایید.

 

بخوانید: معرفی ۵ مکان دیدنی جالب در تفلیس

 

 

صبحانه

معمولا غذاخوری‌ها در تفلیس، صبحانه سرو نمی‌کنند. اگر می‌خواهید که روز را با یک غذای دلچسب شروع کنید، توصیه می‌شود خودتان چیزی را در خانه تهیه کنید. زیرا بیشتر رستوران‌ها تا حوالی ظهر باز نمی‌شوند. حتی شروع کار برخی از آنها، اواخر ساعت 1 ظهر است. بنابراین هر وعده غذایی کمی دیرتر از آنچه مردم عادت دارند، سرو می‌شود. بهتر است برای بیرون غذا خوردن در تفلیس، رستوران‌های 24 ساعته‌ای را بیابید که در هر ساعت شبانه روز برای صبحانه یا سایر وعده‌های غذایی باز هستند. هر چند که تعداد معدودی از این رستوران‌ها در تفلیس وجود دارد.

 

 

به اشتراک گذاری

به اشتراک گذاری غذا، امری عادی در تفلیس به شمار می‌آید. بنابراین تا زمانی که شما به تنهایی غذا میل نکنید، پیشخدمت فرض می‌کند که وعده‌های غذایی خود را با شخص همراه‌تان تقسیم می‌کنید. حتی هنگامی که سوپ را به عنوان غذای اصلی سفارش می‌دهید، ممکن است از شما سؤال کنند که آیا می‌خواهید آن را به بخش‌های جداگانه تقسیم کنید یا خیر.

 

بخوانید: معرفی فانتزی‌ترین رستوران‌های تفلیس

 

 

گیاهخواری

گیاهخواری در رستوران‌های تفلیس، به طرز شگفت‌انگیزی مورد استقبال قرار می‌گیرند. بیشتر منوها در رستوران‌ها، پیشنهادات متنوع و بسیاری در مورد سالادها و غذاهای بدون گوشت ارائه می‌دهند.

 

 

محدودیت سفارش

شما برای سفارش برخی از غذاهای معروف گرجستان در تفلیس، با محدودیت در تعداد مواجه هستید. بعنوان مثال اگر قصد دارید که خینکالی سفارش دهید، بیشتر رستوران‌ها فقط برای پنج سفارش یا بیشتر، امکان استفاده از این غذا را به شما می‌دهند.

 

 

نان

در گرجستان، نان با هر وعده غذایی میل می‌شود. همچنین باید گفت که نان، دارای تنوع زیادی در این کشور است. متداول‌ترین نان‌ها،"نان خانه" یا مواردی مشابه است. برای بیرون غذا خوردن در تفلیس، باید بدانید که اگر در مورد نان چیزی به پیشخدمت نگویید، خودش از شما سؤال می‌کنند که آیا می‌خواهید آن را به سفارش خود اضافه کنید یا خیر. البته گفتن بله، کافی نیست. بلکه باید مشخص کنید که دقیقا چه نانی مدنظر شماست.

 

بخوانید: ۴ رستوران‌ برتر غذاهای ژاپنی در تفلیس

 

نوشیدنی

از آنجا که در گرجستان مصرف انواع نوشیدنی‌های غیر الکلی نظیر شربت تمشک، لیمو، سیب، گلابی، آلبالو و نوشابه‌های گازدار متداول است، رستوران‌ها نیز این نوشیدنی‌ها را برای مهمانان خود سرو می‌کنند. بعلاوه نوشیدن شراب یا آبجو با هر وعده غذایی در تفلیس، امری عادی به شمار می‌آید. اکثر رستوران ها یک منوی کامل در این زمینه در دسترس دارند.

 

 

سیگار کشیدن

به یاد داشته باشید که استعمال سیگار، در کافه‌ها و رستوران‌های گرجستان مجاز است. بعضی از رستوران‌ها، به بخش‌های مجزایی برای افراد سیگاری و غیر سیگاری تقسیم می‌شوند، بنابراین مطمئن شوید که میز خود را در قسمتی درست انتخاب کرده‌اید. برای بیرون غذا خوردن در تفلیس، مراقب کافه رستوران‌های کوچک باشید. آنها معمولا خیلی سریع پر از دود می‌شوند.

 

 

هزینه‌ها

برای بیرون غذا خوردن، بهتر است هزینه های جاری در تفلیس را کنترل کنید. لازم است بدانید که اگر مالیات نیز بخشی از هزینه‌های سفارش غذا در رستوران باشد، صورتحساب شما 10 یا 15 درصد افزایش خواهد یافت. این نکته، باید در پایین منوی غذا آمده باشد. اما اگر ابهامی داشتید حتما قبل از سفارش غذا در این مورد سوال کنید.

به غیر از غذاخوری‌های کوچک محلی، همه رستوران‌ها و کافه‌ها کارت اعتباری می‌پذیرند. و اما در مورد انعام باید گفت که پرداخت انعام در تفلیس ضرورتی ندارد. اما مانند اکثر جاها، پرداخت انعام یک رفتار مودبانه و پسندیده به شمار می‌آید.

 

 

در انتها به یاد داشته باشید که مانند هر مقصد دیگری، در گرجستان نیز رعایت نکات ایمنی در مورد مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. به خصوص در مورد گوشت و ماهی. همچنین برای بیرون غذا خوردن در تفلیس، اطمینان حاصل کنید که غذاخوری منتخب شما از بهداشت نسبی برخوردار است و میوه‌ها و سبزیجات و سایر خوراکی‌های ارائه شده و ظروف به اندازه کافی بهداشتی هستند.

مطالب مرتبط