معرفی دنج‌ترین نقاط استانبول

معمولا سفرها مجموعه‌ای از گردش‌ها، بازدید‌ها، بازارگردی‌ها و تماشای زندگی مردم محلی را در برمی‌گیرند. اما بعد از تمام خیابان‌گردی‌ها، تحمل شلوغی بازارها و عبور از ترافیک‌ها نیاز به جایی خواهید داشت تا در آرامش و به دور از شلوغی قدری استراحت کنید، چیزی بخورید و در جوی آرام قرار بگیرید. در گوشه و کنار هر شهری جایی پیدا می‌شود که می‌توان در آن‌ها به دور از خیابان‌های پر سر و صدا در کنار همراهان به استراحت پرداخت. ما در اینجا بهترین نقاط دنج استانبول را معرفی خواهیم کرد.

 

سُلرا وینری

این کافه جذاب با طراحی داخلی امروزی و جذابش جایی‌ست که می‌توانید برای مدتی به دور از شلوغی خیابان‌ها دور میز و صندلی‌های چوبی آن بنشینید، استراحت کنید و از منویی شامل نوشیدنی‌ها، غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی و ترکی آن چیزی برای خوردن انتخاب کنید. این کافه دنج و آرام که دیوارهایش را با تصاویر سیاه و سفید پر کرده‌اند در منطقه پر رفت و آمد بی‌اغلو و در نیم کیلومتری برج گالاتا واقع شده است. قیمت یک لیوان نوشیدنی در اینجا از 3 یورو شروع می‌شود و به بالا می‌رود.

آدرس: Tomtom, Yeni Çarşı Cd. No:44, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 252 27 19

 

بخوانید: ۷ کافه باغ جذاب و خوشمزه در استانبول

 

 

کافه ولوت

ولوت کافه‌ای فرانسوی‌ست که همه چیز به طرز شگفت‌انگیزی در آن سحرآمیز و افسونگر است. وقتی وارد کافه می‌شوید حس می‌کنید به خانه مادربزرگی مهربان و خوش سلیقه وارد شده‌اید. دیوارهای سبک چوبی و کرم با ساعت‌های دیواری و چیزهای تزئینی زینت داده شده و از میز و صندلی و مبل‌های راحتی مختلفی استفاده شده است. شما اینجا همه نوع خوراکی از چای و قهوه گرفته تا میان وعده‌ها با انواع سالاد و نوشیدنی‌ها را برای سفارش در دسترس دارید. اگر با تور استانبول سفر کرده‌اید می‌توانید خوراکی‌های حلال و گیاه‌خواری نیز در دسترس داشته باشید.

آدرس: Büyük Hendek Cd kule Çukmazı S 7a, 34421 Beyoğlu, Turkey

تلفن: +90 543 331 33 39

 

 

قهوه‌خانه شماره 7

آیا در محله کادیکوی استانبول هستید؟ رفتن به این کافه را از دست ندهید. قهوه‌خانه شماره 7 از معدود مکان‌های دنج سمت آناتولی است که قهوه‌هایی به یادماندنی سرو می‌کند. با رفتن به این کافه تجربه شناخت فرهنگ قهوه در استانبول را خواهید داشت. دکوراسیون کافه به شدت جذاب و گرم و صد البته کوچک و جمع و جور است. اگر دوست داشتید استراحتی کنید و چیزی بخورید می‌توانید قهوه همراه چیزکیک سفارش دهید که مهمانان قبل شما از طعم و مزه آن تعریف بسیار کرده‌اند.

آدرس: Suadiye Mh, Ayşeçavuş Cd No:20 A-B, 34740 Kadıköy/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 380 31 83

 

بخوانید: چند کافه در استانبول که از مکان‌های تفریحی ترکی هستند

 

 

OD46

گربه‌ها بخشی از فرهنگ روزمره استانبول هستند و با مردم نیز رابطه نزدیکی دارند. محیط اینجا دنج و آرام است و صاحبان برخوردی به شدت گرم و صمیمی دارند، در حالی که گربه‌ها نیز از مهمانان دائمی آن هستند.در این کافه می‌توانید بهترین کرپ‌های عمرتان را در مزه‌های مختلف نوش جان کنید. مخصوصا کرپ بادام زمینی با آن طعم بهشتی‌اش هواداران زیادی دارد. مطمئنا بعد از یک بار رفتن برای دفعات بعد برنامه‌ریزی خواهید کرد.

آدرس: Caferağa Mah., Moda Cad. & Kağnı Sok. 1/A, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 336 72 84

 

 

کافه رستوران Le Brique

آنقدر قیمت‌ها و کیفیت غذا فوق‌العاده است که به همه کسانی که دوست دارند در محیطی آرام و دنج غذا بخورند توصیه می‌کنیم حتما به این کافه و رستوران بروند. در ضمن کافه رستوران le brique یکی از دنج‌ترین کافه‌های استانبول برای گردش‌های زمستانی هم هست. با این که غذاها واقعا خوشمزه هستند اما به مراتب رفتار پرسنل آن بهتر از غذاست. ظروف غذا نیز پر و پیمان سرو می‌شود و برای یک بزرگسال خوش اشتها راضی‌کننده هستند. اگر از دوست داران آیس کافی هستید حتما یکی اینجا سفارش دهید.

آدرس: Osmanağa, Yoğurtçu Şükrü Sk. 48/A, 34714 Kadıköy/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 337 99 01

 

بخوانید: بهترین کافه‌های سرو صبحانه و برانچ در گالاتا

 

 

Il Boccalino

عاشقان غذاهای ایتالیایی حتما باید خودشان را به این کافه برسانند. اینجا شبیه به یک واحه است و وقتی وارد می‌شوید حس می‌کنید وارد یک شهر کوچک ایتالیایی شده‌اید. همه چیز با مواد روز و تازه تهیه می‌شود و با این که یک ظرف پاستا 40 لیر قیمت دارد اما به نظر می‌رسد حال و هوای کافه و مزه غذاها ارزش این هزینه را داشته باشد. از دیگر غذاها می‌توانیم راویولی و بوراتا توصیه کنیم که احتما پرسی از آن‌ها سفارش دهید و با هم به اشتراک بگذارید. حتما قسمتی از ظرفیت‌تان را برای خوردن دسر نگه دارید. این کافه ایتالیایی متعلق به خانواده‌ای ایتالیایی‌ست و شاید همین دلیل حس بودن در ایتالیا را به شما منتقل کند.

آدرس: Fenerbahçe, Sadberk Sk. No:5, 34726 Kadıköy/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 359 19 04

 

مطالب مرتبط