بهترین نقاط استانبول برای خوردن غذاهای سالم

بیشتر مردم وقتی با تور استانبول به سفر می‌روند قید رژیم غذایی و عادت‌های بهداشتی را تا حد ممکن کنار می‌گذارند و تن به ماجراجویی و خوردن غذاهای مختلف می‌دهند. چیزهای جدید کشف می‌کنند و در خیلی موارد برای امتحان کردن غذا ریسک‌پذیر می‌شوند. اما این در مورد همه صدق نمی‌کند. خیلی‌ها نمی‌توانند بی‌خیال خوردن غذاهای سالم شوند و تحت هر شرایطی ترجیح می‌دهند به دنبال رستوران‌هایی با دستورالعمل‌های سالم باشند. ما در اینجا بهترین نقاط استانبول برای خوردن غذاهای سالم را معرفی می‌کنیم.

 

کافه مچ

کافه مچ، کافه‌ای نه خیلی کوچک اما روشن در محله شیشلی در استانبول است که فضای درونی آن با میز و صندلی‌های روشن کرم پر شده و به لطف شیشه‌های سراسری جلوی آن نور زیادی در طول روز به داخل می‌دود. منوی این کافه از خوراکی‌های سلام مختلفی که عموما با سبزیجات و غلات هستند پر شده است. در حالی که سالادها متنوع و رنگی و به شدت جذاب هستند مردم از ماکارونی آن خیلی تعریف می‌کنند و به عبارتی محبوب‌ترین غذای این کافه شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای هر سه وعده غذای اصلی صبحانه، ناهار و شام به این کافه بروید.

آدرس: Fulya, Bahçeler Sokağı 7/A, 34394 Şişli/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 267 11 81

 

بخوانید: فرهنگ قهوه در استانبول و یافتن بهترین کافه‌ها

 

 

فتال کالامیش

فتال کالامیش رستورانی با سالن بزرگ و روشن و میز و صندلی‌های چوبی مشکی و کرم است که دارای دو فضای نشستن بیرونی و درونی‌ست. غذاها در ظروف سفید چینی به صورتی کاملا اشتها برانگیز سرو می‌شود. منوی این رستوران از غذای ترکی و مدیترانه‌ای تشکیل شده و این یعنی شما می‌توانید دلمه‌های خوشمزه، انواع سالاد‌ها، سوپ، ماهی پخته با سبزیجات و حتی بستنی‌های سالم و کم کالری را در اینجا میل کنید. به علاوه مهمانان این رستوران همیشه از کیفیت بالای غذاها تمجید می‌کنند.

آدرس: Zühtüpaşa, Itri Dede Sokağı 24/A, 34724 Kızıltoprak-Kalamış /Kadıköy/ İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 405 16 24

 

بخوانید:‌ معرفی ۷ کافه باغ جذاب و خوشمزه در استانبول


 

 

آدیوس کوکورچ

آدیوس کوکورچ از آن غذافروشی‌های است که غذاهای خیابانی محبوب استانبول را دارد. از انواع ساندویچ‌ها گرفته تا پیتزا، کباب‌ها و همبرگر، انتخاب‌ها در اینجا متنوع است. اما چیزی که این غذاخوری را به عنوان جایی با غذای سالم از دیگر غذاخوری‌های خیابانی متمایز کرده خوراک پرطرفدار صدف آن است. پس اگر به غذاهای دریایی و به خصوص صدف علاقه دارید سری به اینجا بزنید.

آدرس: Soğanlı, Rehber Cd. no:1, 34180 Bahçelievler/İstanbul, Turkey

 

 

ایون بوفه

ایون بوفه که سبکی از کافه را هم در منوی خود حفظ کرده جایی ساده با میز و صندلی‌های کرم و قرمز است که در آن می‌توانید از خوردن غذاهای خوشمزه و سالم به خصوص کباب‌ها لذت ببرید. رول اسپرینگ‌های سالم و خوشمزه، نان سیر و نان تست که با مخلفات مختلفی سرو می‌شوند نیز از دیگر مواردی هستند که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم. قیمت‌ها نیز پایین هستند و بی‌شک ارزش چیزی که می‌خورید را دارد.

آدرس: Merharburnu caddesi No 6 (Mesarburnu Caddesi), Sarıyer, Istanbul

 

کافه موسیم

مِوسیم از کافه‌های مدرن با طراحی جذاب در استانبول است که همان ظاهر دلنشینش توجهات را به خود جلب می‌کند. سه طرف این کافه با دیوارهای سراسر شیشه‌ای احاطه و در حالی که فضای بیرونی آن با گلدان‌ درختچه‌های کاج زیباسازی شده است، در داخل مبلمان‌های رنگی تک نفره توجهات را به خودشان معطوف می‌کنند. منو متنوع و دارای گزینه‌های همه پسند و جذابی است. اما آنچه که اینجا را متفاوت و خواستنی کرده است شیرینی‌های خوشمزه آن است، مخصوصا نوعی کیک به نام کیک شیطان که به شدت پرطرفدار است.

آدرس: Sahrayı Cedit, Özdemir Sk. No:4, 34734 Kadıköy/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 385 15 54

 

بخوانید: دنج‌ترین کافه‌های استانبول برای گردش‌های زمستانی

 

 

کوفته‌چین

همانطور که از اسم این رستوران پیداست شما در اینجا می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه ترکی مخصوصا انواع کباب‌های به سیخ کشیده شده، کوفته‌ها، و سالادها را در دسترس داشته باشید. غذا در سینی‌های بامبو در کنار سالاد یا گوجه و خیار سرو می‌شوند. به علاوه ماکارونی‌ نیز برای علاقه‌مندان به پاستا نیز وجود دارد.

آدرس: Etiler, Nispetiye Cd No:62, 34337 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 287 47 47

 

 

بات فرست کافی

اگر اطراف بومونتی هستید حتما باید به این کافه سری بزنید چون از بهترین کافه‌های استانبول برای استراحت کردن است. از نیمه مهر به بعد و با خنک‌تر شدن هوا این کافه از استقبال بیشتری برخوردار می‌شود. اگر خسته هستید و دوست دارید در کافه‌ای استراحت کنید و چیزی بخورید حتما به این کافه بروید که به طرزی باورنکردنی قهوه‌های خوشمزه و فوق‌العاده‌ای سرو می‌کند. سرویس آن‌ها قوی و کارمندان خوش اخلاق هستند. شما در اینجا می‌توانید از منویی سالم و اغلب ارگانیک گزینه مورد علاقه‌تان را سفارش دهید.

آدرس: Cumhuriyet, Feriköy Fırın Sokak, Silahşör Cd. 5/9, 34380 Şişli/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 219 04 42

 

مطالب مرتبط