آشنایی با فرودگاه تفلیس و راهنمای حمل و نقل (قسمت دوم)

در قسمت اول این مطلب، شما را با بخش‌های مختلف در داخل فرودگاه بین‌المللی تفلیس آشنا کردیم و از اصول اولیه، برداشت ارز محلی، تا خرید سیم کارت و گرفتن اتوبوس گفتیم. در ادامه این مطلب ما در مورد حمل و نقل خصوصی از فرودگاه، تاکسی تا رفتن به جاهای دیگر صحبت می‌کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

حمل و نقل خصوصی از فرودگاه

اگر با تور گرجستان سفر کرده‌اید،‌ TaxiOnn سرویسی عالی برای سازماندهی نقل و انتقالات شخصی قبل از فرود شما در گرجستان است. به این ترتیب هنگام رزرو و پرداخت آنلاین، جزئیات پرواز خود را وارد می‌کنید تا راننده بتواند هنگام خروج از گمرک، شما را ملاقات کند (آنها کارت شناسایی می‌گیرند). راننده‌تان در صورت تاخیر در پرواز منتظر شما خواهد ماند. به علاوه می‌توانید با 18 یورو برای حداکثر سه نفر از سرویس Friendly Georgia ماشین رزرو کنید.

 

بخوانید: دانستنی‌های جالب درباره فرهنگ گرجستان

 

 

تویوتا تاکسی

فرودگاه تفلیس یه سیستم تاکسی دارد به اسم تویوتا تاکسی که نسبت به ماشین‌های تاکسی بزرگ‌تر هستند و صندوقی بزرگ برای جا دادن لوازم دارند. این تویوتاهای سفیدرنگ در عرض 20 تا 30 دقیقه شما را به مرکز شهر و یا حاشیه می‌برند به صورت شبانه‌روزی بیرون فرودگاه صف بسته‌اند. با این که آن‌ها سیستمی سازماندهی شده دارند اما قیمت‌ها به صورت صنفی تعیین نشده. برای یک دوره این رانندگان نرخ تعیین شده داشتند که به دلیل عدم رضایت ماشین‌داران برداشته شد. بنابراین قبل از سفر حتما بر سر قیمت‌ها توافق کنید. طبق اطلاعات توریستی داخل فرودگاه، شما باید برای یک تاکسی تویوتا بین 30 تا 50 دلار بپردازید. اگر روراست باشیم رانندگان تفلیس در برخورد با توریست‌ها آوازه خوبی در خوش اخلاقی ندارند اما در عین حال بین رانندگان تاکسی خیلی هم چیز عجیبی نیست. بنابراین اگر پرواز شما خیلی زود و یا خیلی دیر باشد احتمالا آن‌ها سعی می‌کنند از شما سواستفاده کرده و قیمت‌ها را بالا ببرند.

 

بخوانید: دیدنی‌های جالب در موزه استالین در گرجستان

 

 

با برنامه بولت تاکسی رزرو کنید

یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید برای خروج از فرودگاه استفاده کنید برنامه‌هایی مثل Taxify یا Bolt هستند. شما می‌توانید از قبل مثلا بولت را نصب کنید و بعد از گرفتن سیم کارت محلی کد فعال‌سازی آن را دریافت کنید. این ماشین‌ها به صورت شبانه‌روزی در تمام روزهای هفته فعال هستند و هرگز شما را بیش از 10 دقیقه هم منتظر نمی‌گذارند. بودن آن‌ها جلوی فرودگاه امری عادی‌ است و از آن‌جایی که ندرتا اتفاق می‌افتد که جلوی فرودگاه خیلی شلوغ شود شما می‌توانید با خیال راحت ماشین رزرو کنید و از همان جلوی سالن ورودی سوار شوید. بعد از این که رزرو ماشین را در برنامه ثبت می‌کنید آن‌ها مشخصات ماشین را برای شما می‌فرستند. انتظار می‌رود هزینه کرایه ماشین از بولت برای فرودگاه بین 20 تا 25 دلار باشد بهتر است قبل از سفر حساب هزینه های جاری در تفلیس را کرده باشید .

 

 

از فرودگاه تفلیس به دیگر نقاط گرجستان

اگر برنامه شما این است که بعد از بادید از مکان‌های دیدنی تفلیس بلافاصله این شهر را ترک کنید و به جای دیگری در گرجستان بروید، بسته به مقصد نهایی خود، گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید. شما می‌توانید برای رفتن به برخی دیگر از مقاصد محبوب این کشور همچون سفر به باتومی و استراحتگاه اسکی گودائوری رزرو ماشین انجام دهید. نقل و انتقالات مستقل و شخصی از فرودگاه تفلیس به سایر نقاط می‌تواند از طریق برنامه GoTrip انجام شود.

اتوبوس 37 در مسیر خود به مرکز شهر از ایستگاه متروی ایسانی عبور می‌کند. بنابراین از به سمت سیقناقی، تلاوی و یا هر جای دیگر در شرق گرجستان می‌روید می‌توانید در این ایستگاه پیاده شده و مسیرتان را ادامه دهید. اما اگر می‌خواهید از فرودگاه تفلیس به شمال یا غرب گرجستان بروید، به احتمال زیاد باید از طریق ایستگاه مرکزی تفلیس (ایستگاه اصلی راه آهن) یا ایستگاه اتوبوس دیدوبه استفاده کنید.

 

 

بازگشت به فرودگاه تفلیس از شهر

اگر قصد پرواز از فرودگاه تفلیس را دارید، همان گزینه‌های حمل و نقلی که بالاتر توضیح دادیم در دسترس خواهید داشت.

 

اتوبوس تفلیس 37

با حرکت در خلاف جهت، اتوبوس عمومی 37 از ایستگاه مترو میدان آزادی ، درست مقابل H&M متوقف می‌شود. این اتوبوس‌ها که جز حمل و نقل ارزان در تفلیس هستند به صورت شبانه‌روزی هر روز هفته فعال هستند و هر نیم ساعت یکبار حرکت می‌کنند.

 

بخوانید: معرفی فابریکا؛ هاستل محبوب تفلیس

 

 

رفتن به فرودگاه با رزرو ماشین خصوصی

شما می‌توانید با استفاده از TaxiOnn به فرودگاه تفلیس بروید. هزینه سفر با این سرویس بسته به این که کجای تفلیس هستید بین 18 تا 22 لاری خواهد بود.

 

 

تاکسی

اگر واقعا می‌خواهید با تاکسی به فرودگاه بروید توصیه اکید داریم قید کنار خیابان ایستادن را بزنید این کار اصلا به صلاح نخواهد ود. در عوض از هتل بخواهید برای شما تاکسی بگیرد. هزینه گرفتن تاکسی تا فرودگاه بین 20 تا 40 لاری خواهد بود. از طرفی شما همچنان می‌توانید از Bolt برای رزرو تاکسی خود استفاده کنید. بسته زمان و مکان رزرو ماشین انتظار می‌ورد بین 20 تا 25 لاری هزینه روی دست شما بماند. خوشبختانه همانطور که اشاره شد ماشین‌های این سرویس به صورت 24 ساعته در تمام طول هفته در دسترس هستند. بنابراین اگر پروازتان دیر و خیلی زود است استفاده از بولت راهی امن و مطمئن به نظر می‌رسد.

 

مطالب مرتبط