چگونه از فرودگاه صبیحا گوکچن به شهر استانبول برویم؟

فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول، هر ساله پذیرای مسافران بسیاری است که با تور استانبول سفر می‌کنند. لازم به ذکر است که این فرودگاه در سمت آسیایی استابول و خارج از مرکز شهر واقع شده است. اگر هتل شما امکان حمل و نقل رایگان از فرودگاه را برایتان درنظر نگرفته باشد، ناچارید که از وسایل حمل و نقل موجود در فرودگاه برای رسیدن به هتل استفاده کنید.  

برای رفت و آمد از فرودگاه صبیحا گوکچن به شهر استانبول، دو گزینه در پیش رو دارید: یا به سلطان احمد بروید و یا مقصد شما بی اغلو و میدان تکسیم باشد. در ادامه به شرح هر کدام از این گزینه‌ها و نیز روش‌های حمل و نقل از فرودگاه تا شهر خواهیم پرداخت.

 

 

تاکسی

مگر در مواردی که پولتان زیادی کرده است، برای رفت و آمد از فرودگاه صبیحا گوکچن به شهر استانبول، از گرفتن تاکسی فرودگاه جدا خودداری کنید. سفر به بی‌اغلو یا سلطان احمد، ممکن است به راحتی یک ساعت طول بکشد. در این صورت لازم است که برای رسیدن به مقصد نهایی خود، 125 لیر و یا بیشتر هزینه کنید. بهتر است که قبل از گرفتن تاکسی، قیمت روز را در این رابطه بررسی کنید.

 

بخوانید: راهنمای اجاره‌ی ماشین در استانبول

 

 

Havabus همراه با وسایل حمل و نقل عمومی

هواباس، یک سرویس شاتل فرودگاهی قابل اعتماد است و بهترین گزینه برای رساندن شما به هتل بهترین راه حمل و نقل در استانبول است. بسته به مقصد شما، می‌توانید فقط از هواباس استفاده کنید و یا در کنار آن از وسایل حمل و نقل عمومی نیز بهره‌مند شوید. همانطور که گفته شد، شما برای رفت و آمد از فرودگاه صبیحا گوکچن به شهر استانبول، می‌توانید یکی از دو مقصد سلطان احمد و یا میدان تکسیم را انتخاب نمایید.

میدان تکسیم: این مسیر، سرراست‌ترین مسیر ممکن است. کافی است در خارج از فرودگاه، هواباس‌هایی که مقصد آنها میدان تکسیم است را پیدا کنید. این وسایل نقلیه، هر روز بین ساعت 04:00 تا 01:00 فعالیت می‌کنند. در میدان تکسیم نیز، آنها درست در کنار میدان و ورودی/ خروجی پارک گزی قرار دارند. هزینه کرایه به ازای هر نفر، 18 لیر است که این مبلغ شامل چمدان‌ها نیز می‌شود. مدت زمان رفت و آمد از فرودگاه صبیحا گوکچن به شهر استانبول نیز تقریبا 90 دقیقه به طول خواهد انجامید. می‌توانید در بین راه نیز پیاده شوید، اما اکثر گردشگران در همان میدان تکسیم و یا محله بشیکتاش استانبول پیاده می‌شوند.

 

 

سلطان احمد: برای رفت و آمد از فرودگاه صبیحا گوکچن به شهر استانبول و رسیدن به سلطان احمد دو گزینه دارید. یا به روش بالا، به میدان تکسیم بروید و از آنجا تاکسی بگیرید و با پرداخت 17 لیر به سلطان احمد بروید. و یا به روش زیر عمل کنید:

هواباسی را سوار شوید که مقصد آن محله کادیکوی است. هزینه رفتن به کادیکوی، به ازای هر نفر 14 لیر است که شامل چمدان ها نیز می‌شود. این سفر تقریبا 60 دقیقه طول می‌کشد. در کادیکوی، تا کشتیرانی شهیر هاتلاری پیاده‌روی کنید و سوار کشتی‌هایی به مقصد امینونو شوید. این سفر، 15 دقیقه طول می‌کشد و کرایه آن به ازای هر نفر 3 لیر است. اگر هتل شما در امینونو است، می‌توانید همانجا در مقصد پیاده شوید و به هتل بروید. در غیر اینصورت باید سوار تاکسی شوید که بعد از 5 دقیقه به سلطان احمد خواهید رسید و یا سوار تراموای خط T1 با مبدا کاباتاش و مقصد امینونو- باغجیلار شوید و بعد از چند ایستگاه به سلطان احمد برسید.

 

بخوانید: معرفی هتل برای سفر خانم‌ها به استانبول

 

 

شاتل خصوصی

یک شاتل خصوصی، جایگزین خوبی برای تاکسی و همچنین شاتل استاندارد فرودگاه به شمار می‌آید. این وسایل حمل و نقل برای رفت و آمد از فرودگاه صبیحا گوکچن به شهر استانبول، شرایط راحت‌تر، امن‌تر و آرام‌تری را برای مسافرین مهیا می‌کنند. همچنین جایگزین مناسب‌تری نسبت به تاکسی هستند. شاتل‌های خصوصی، شما را مستقیما به درب هتل می‌رسانند و بهترین گزینه، خصوصا در مواقعی که فرزند خردسال و یا چمدان‌ها و وسایل زیادی دارید به شمار می‌آیند.

 

 

ون‌های فرودگاه هتل

لازم است بدانید که اکثر هتل‌ها برای مسافرین خود جهت رفت و آمد از فرودگاه صبیحا گوکچن به شهر استانبول، ون‌هایی ارائه می دهند. هر چند کرایه این ون‌ها بسیار گران‌تر از سایر گزینه‌های حمل و نقل است، اما اگر مشکلی بابت هزینه ندارید، برای آسایش بیشتر این ون‌ها را پیشنهاد می‌کنیم. دیگر تصمیم‌گیری با خود شماست که با توجه به اولویت‌هایتان، از آنها استفاده کنید یا صرف نظر نمایید.

 

بخوانید: معرفی بهترین هتل‌های ۴ ستاره استانبول

 

 

نکات زیر را برای استفاده از وسایل حمل و نقل فرودگاه به یاد داشته باشید

برای رفت و آمد از فرودگاه جدید به شهر استانبول، علاوه بر انتخاب روش حمل و نقل مناسب، لازم است که موارد دیگری را نیز درنظر داشته باشید.

اول اینکه وسایل نقلیه مربوط به فرودگاه، به هیچ وجه کارت‌های اعتباری و ارزهای خارجی را بعنوان کرایه قبول نمی‌کنند. پس بهتر است که با استفاده از خودپردازهای داخل فرودگاه، لیر ترکیه دریافت کنید. ثانیا حتما آدرس و شماره تلفن هتل را روی یک کاغذ همراه خود داشته باشید. زیرا با وجود هتل‌های باکیفیت شهر استانبول، با نشان دادن کاغذ به راننده و یا مردم استانبول سریع‌تر و راحت‌تر هتل خود را پیدا خواهید کرد. در پایان سفر خوبی را برایتان آرزو می‌کنیم.

 

 

مطالب مرتبط