راهنمای گردشی پاییزی در گرجستان

پاییز در گرجستان مانند اکثر کشورهای دنیا با تغییر رنگ برگ درختان همراه است. کسانی که با تور گرجستان سفر می‌کنند باید بدانند آب و هوای این فصل مرطوب همیشه در حال تغییر است و باید آماده بارندگی‌ها نیز باشید. آغاز فصل که هنوز روزهای گرمی را دارد برای گردش در دشت‌ها و مراتع عالی هستند. این در حالی‌ست که اواخر پاییز هوا سرد و مرطوب می‌شود و لازم است فعالیت‌های سرپوشیده انجام دهید. ما در اینجا شما را برای گردشی دل‌انگیز و روح‌افزا همراهی می‌کنیم.

 

در خیابان‌های تفلیس قدم بزنید

مشابه بهار، پاییز نیز زمان مناسبی برای گردش و قدم زنی در تفلیس است. دمای هوا بین 20 تا 25 درجه می‌چرخد اما عصرها ممکن است کمی خنک‌تر هم بشود. بنابراین بهتر است همراه خودتان کت یا ژاکت داشته باشید. بین خیابان‌های سنگ فرش شده شهر بگردید از معماری‌های مختلف دیدن کنید و اگر دوست داشتید به تور پیاده‌گردی در تفلیس ملحق شوید تا به صورت حساب شده از جاهای اصلی دیدن کنید.

 

بخوانید: محاسبه حدودی هزینه‌های جاری در شهر تفلیس

 

 

به حمام گوگرد بروید

حمام‌های گوگرد تفلیس شهرت تاریخی دارد. این منطقه که به عنوان آبانتوبانی شناخته می‌شود میزبان چندین حمام گوگرد مختلف با هزینه‌های متفاوت برای تمامی بودجه‌ها است. محلی‌ها معتقدند این آب‌های معدنی به دلیل داشتن مواد و املاح معدنی دارای خاصیت درمانی هستند به همین دلیل هم گردشگران داخلی و خارجی به امید بهبود به این حمام‌ها می‌روند. دمای آب حدود 40 درجه سانتیگراد است بنابراین نگران سرماخوردگی نباشید. در این حمام‌ها شما می‌توانید از خدمات جانبی دیگر همچون ماساژ و اسکراب بدن هم استفاده کنید.

 

 

در جشن تاسیس تفلیس شرکت کنید

حتی اگر تاریخ تأسیس تفلیس به طور دقیق نامعلوم باشد، تبلیسوبا مهمترین جشن بزرگداشت آنست که در پاییز برگزار می‌شود. البته تاریخ دقیق جشن هر سال تغییر می‌کند و روز مشخص و واحدی برای آن آن در نظر گرفته نشده است. اما به طور معمول در روزهای پایانی سپتامبر این جشن برگزار می‌شود. این جشن برای مردم معنای عمیقی دارد و همه با جان و دل در آن شرکت می‌کنند. در این روز خیابان‌های تفلیس به روی اتومبیل‌های بسته می‌شود و جای‌شان را به مردم می‌دهند. در طول این جشن مردم بومی با آوردن محصولات و غذاهای خانگی برای فروش، گپ و گفت، دورهمنشینی و نوشیدن چای این را در کنار هم جشن می‌گیرند.

 

 

از مناظر دیدنی دریاچه باتتی لذت ببرید

دریاچه کوچک اما زیبای باتتی با 2هکتار مساحت یکی از جاهایی‌ست که حتما باید به آن بروید. این دریاچه که  در شهرداری کارلی و در نزدیکی روستای کدمانی واقع شده با ماشین به راحتی قابل دسترسی است. دور تا دور این دریاچه با درختان بلند محاصره شده و منظره‌ای زیبا را پدید آورده است. شما می‌توانید هر زمان که دل‌تان خواست برای دیدن این دریاچه بروید و از تماشای مناظرش در هر فصلی که هست غرق در آرامش شوید. با این همه یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این دریاچه، پاییز درست با هزار رنگ شدن برگ‌هاست. با انعکاس این درختان رنگی در آب حتی رنگ دریاچه نیز گویی تغییر می‌کند.

 

بخوانید: بازدید از دریاچه سنگ‌های سیاه گرجستان

 

 

به دیدن دریاچه صخره سیاه بروید

دریاچه بلک راک واقع در پارک ملی لاگودخی در گرجستان، مناظری دیدنی و نفسگیر از کوه‌های منطقه آلپی در پاییز و زمستان ارائه می‌دهند. ابتدای سفرتان از پیاده‌روی در جنگل‌های سرسبز و دامنه‌های شیب‌دار کوهستانی شروع می‌شود اما در آخر با منظره‌ای خیره‌کننده و ناب به پایان می‌رسد. منظره‌هایی که تا عمر دارید زیبایی‌شان را فراموش نخواهید کرد. برای رسیدن به دریاچه شما باید مسیرتان را تا ارتفاع 3 هزار متری از سطح دریا به سمت پارک ملی ادامه دهید.

 

 

از دریاچه شائوری بازدید کنید

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی برای بازدید در فصل پاییز، دریاچه شائوری است. این دریاچه با مساحت 2.7 کیلومتری خود یکی از مهم‌ترین ذخایر کشور است که به جز زیبایی طبیعی اهمیت اکوسیستمی هم دارد. در حالی که دور این دریاچه را درختان محاصره کرده‌اند اما کوه‌های کبود در پس زمینه آن‌، به منظره دریاچه عمق بخشیده‌اند. با زرد و نارنجی شدن درختان اطراف در پاییز فرصت خوبی برای گشت و گذار در اینجا فراهم می‌آید.

 

 

از پایتخت سابق گرجستان دیدن کنید

کوتایسی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان است که میزبان چندین نقطه تاریخی بوده و به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. خیابان‌های سنگ فرش شهر مناسب گردش و پیاده‌روی هستند. در این شهر از کلیسای جامع باگراتی و صومعه گلاتی دیدن کنید و بعد برای دیدن ردپاهای دایناسورها و بازدید از غار پرومتئوس به ذخیره طبیعی ساتاپلیا بروید.

 

بخوانید: آشنایی با شهر‌های اصلی گرجستان

 

 

از فصل مخملی در ساحل دریای سیاه لذت ببرید

اگرچه ماه‌های تابستان به پایان رسیده است اما شما هنوز هم می‌توانید روزهای آفتابی و آب‌های گرم را در استراحتگاه‌های مختلف در امتداد دریای سیاه تا اواسط ماه سپتامبر تجربه کنید. مردم محلی این دوره از زمان را "فصل مخملی" می‌نامند. در طول پاییز، قیمت‌ها کمی پایین‌تر هستند و خبری هم از شلوغی‌های تابستانی نیست.

مطالب مرتبط