راهنمای گردشگری جذاب و پاییزه در چین

چین کشوری بزرگ، زیبا و قدیمی است که سرتاسر آن با نقاط طبیعی و فرهنگی پر شده است و از بهترین کشورها برای سفرهای پاییزی است. هرچقدر هم که این کشور تاریخی و باشکوه باشد طبیعت منحصر به فردش است که به آن هویتی محکم و پابرجا داده است. به همین دلیل هم هست که هر فصلی از سال باشد بلاخره طبیعت آن زیبایی‌های خودش را دارد. اما یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توانید جلوه‌های خیره‌کننده‌ای از این کشور را ببینید فصل پاییز است. ما در اینجا شما را برای گردشی پاییزی با تور چین در این کشور راهنمایی می‌کنیم.

 

از رنگ‌های رنگین کمانی لژیانگو دیدن کنید

لژیانگو واقع در نزدیکی شهر کونمینگ در استان یون‌نان، یکی از جاهایی‌ست که هر چشمی را به خود خیره می‌کند و از بهترین مقاصدی که باید پاییز به آنجا سفر کنید است. اگر به عکس‌هایش نگاه بیاندازید به سادگی شما را با طیف رنگ‌هایش فریب می‌دهد و ممکن است تصور کنید با فتوشاپ آنقدر زیبا دیده می‌شود. اما به دلیل عدم نظارت درست دولت بسیاری از این زمین‌ها به دست کشاورزان افتاده و هر کس هرطور که دلش می‌خواهد در آن‌ها زراعت می‌کند. به همین دلیل هم بخشی از زمین‌ها تغییر شکل داده‌اند. اگر می‌خواهید اوج رنگ‌های مختلف را ببینید باید برای ماه نوامبر خودتان را به این منطقه برسانید.

 

 

بازدید از ذخیره طبیعی Jiuzhaigou

ذخیره طبیعی Jiuzhaigou از نقاط برجسته چین در استان سیچوان است که در زلزله 7 ریشتری، در 8 آگوست سال 2017 صدمات زیادی دید و تا یک سال بعد بسته و دور از دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفت و بازدید از آن تا زمان بازسازی زیرساخت‌ها به تعویق افتاد. این ذخیره طبیعی قبل از زلزله در حال محبوب شدن بین گردشگران خارجی بود که متاسفانه برای مدتی از دسترس خارج شد. این منطقه برای آب‌های شفاف و کریستالی و درختان متنوع چندرنگش شناخته شده است. بهترین زمانی که می‌توانید تنوع رنگ‌ها را در اینجا ببینید فصل پاییز است.

 

بخوانید: زیباترین جنگل‌های چین که باید آن‌ها را بشناسید

 

 

دریاچه کاناس و زیبایی‌هایش 

ژینجیانگ غربی‌ترین استان چین، پر از زیبایی‌های طبیعی مختلف است. یکی از بهترین این زیبایی‌ها دریاچه کاناس است که ظاهری شبیه به هلال ماه داشته و بین کوه‌های آلتای واقع شده است و از زیباترین نقاط دنیا برای سفرهای پاییزی است. این دریاچه برای آب‌های شفاف زمردین و هیولای افسانه‌ای آن شهرت فراوانی دارد. این دریاچه زیبا و خیره‌کننده در هر فصلی که باشد جلوه خودش را دارد اما بهترین حالت آن را می‌توانید پاییز ببینید. وقتی که درختان حاشیه دریای زمردین به رنگ‌های ارغوانی تا قهوه‌ای درآمده‌اند. به پیاده‌روی در اطراف دریاچه بپردازید و از تماشای طبیعتی این چنین زیبا غرق آرامش شوید. فراموش نکنید دوربین‌تان را ببرید و عکس‌های بی‌نظیری بیاندازید.

 

 

از روستای تاچوآن دیدن کنید

در دامنه‌های کوهستان یلو (Yellow) روستای کوچک تاچوآن قرار گرفته است که گاهی تاشانگ هم نامیده می‌شود. در بیشتر سال این روستا بدون توجه رها شده باقی می‌ماند با این حال اگر پاییز زمانی‌ست که گردشگران برای تماشا و دیدن رنگ‌های پاییزی سر از از این روستا در می‌آورند. از اواخر اکتبر تا پایان نوامبر درختان این منطقه طیفی از رنگ زرد به خودشان می‌گیرند که به شدت زیبا و دیدنی هستند. این درختان رنگی سوژه جذابی برای عکاسی‌های بومی و روستایی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

 

بخوانید: راهنمای سفر ارزان به شانگهای؛ چین

 

 

به یانگشو بروید

شهر یانگشو در جنوب چین و در نزدیکی گیلین از نقاط تازه کشف شده توسط گردشگران خارجی‌ست که اخیرا مورد بازدید و کاوش قرار می‌گیرد. این شهر بین صخره‌های سنگ آهکی واقع شده است. این تپه‌ها از پشت یانگشو ادامه می‌یابند و در سواحل رودخانه های لی و یولونگ گسترش پیدا می‌کند. این منطقه سفری جذاب بین گیاهان بامبو را برای گردشگران فراهم می‌آورد که نمی‌توان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد. در اینجا پاییز بهترین زمان برای بازدید است زیرا فصل بارانی به پایان رسیده و دمای هوا حدودا به 15 درجه سانتیگراد رسیده است.

 

 

خودتان را به فستیوال نیمه پاییز برسانید

همه ساله، جشنواره نیمه پاییز در 15امین روز از ماه 8ام تقویم قمری برگزار می‌شود. در این روز مردم همه جا را با فانوس‌ها تزئین کرده و به عنوان هدیه به هم مون‌کیک می‌دهند و یکی از جذابترین فستیوال‌های پاییزی را ایجاد می‌کنند. این کیک‌های منحصر به فرد و خوشمزه از خوراکی‌های سنتی این فستیوال هستند که با وجود دستور پخت مشخص، با کمی تغییرات در نانوایی‌ها و رستوران‌ها پخته می‌شود که حالتی رقابتی هم ایجاد می‌کند. به این ترتیب مون‌کیک محبوب این اواخر با خامه فراوان پر می‌شود.

 

 

به دره برگ قرمز در جیلین صعود کنید

کوه‌های چانگبای در جیلین از زیبایی‌های طبیعی پنهان در مرز بین چین و کره شمالی هستند. معدود گردشگر خارجی برای دیدن این منطقه و دریاچه بهشتی شکل گرفته در دهانه آتشفشان کوه Paektu می‌رود. این دریاچه که بین مرز دو کشور قرار دارد یکی از مهم‌ترین جاهایی‌ست که حتما باید از آن بازدید کنید. دره برگ قرمز یکی از جاهای خیره‌کننده‌ای است که از گیاهان مختلف رنگی پر شده و بازدید از آن بر گردشگران واجب است.

 

بخوانید: زیبا‌ترین پارک‌ها و فضای سبز در شانگهای؛ چین

 

مطالب مرتبط