بازدید از پارک ملی لاگودخی و طبیعت زیبایش

گرجستان کشوری نسبتا کوچک است و اگر یک منطقه‌ی زیبا در نقطه‌ای متفاوت از شهری که به آن سفر می‌کنید وجود داشته باشد، باز هم می‌توانید در سفر با تور گرجستان به دیدنش بروید بدون این که تمام مدت زمان سفر خود را از دست بدهید. یکی از این مناطق زیبا دهکده‌ی لاگودخی و منطقه‌ی محافظت‌ شده‌ای به همین نام است که در کنار دهکده واقع شده و از زیباترین نقاط گرجستان به حساب می‌آید. مجله‌ی نیویورک تایمز یک بار لاگودخی را از نظر زیبایی با کالیفرنیای آمریکا مقایسه کرد و تنها آن را کوچک‌تر اما زیباتر معرفی نمود.


لاگودخی

منطقه محافظت شده‌ی لاگودخی مساحتی بالغ بر 244 کیلومتر مربع دارد و کل آن در ارتفاعی حدود 3 هزار متر بالای سطح دریا در کوه‌های قفقاز واقع شده است. جایی که سایه‌ی قفقاز همیشه روی دهکده است و رودهای متعددی از آن به پایین آمده زیبایی‌های طبیعی این منطقه را سیراب می‌کنند. اما چه چیزی لاگودخی را اینقدر پرطرفدار کرده‌ است؟ دره‌های زیبا، رودخانه‌های متعدد، دریاچه‌های کوهستانی و جنگل‌هایی که در خود انواع پرندگان و جانوران را نگهداری می‌کنند.

 

بخوانید: معرفی زیباترین دریاچه‌های گرجستان

 


پارک ملی لاگودخی

لاگودخی در سال 1912 به عنوان یک منطقه محافظت شده معرفی شد، زمانی که روس‌ها این منطقه را تحت سلطه داشتند و پارک لاگودخی گرجستان را به عنوان اولین منطقه‌ی محافظت شده‌ی طبیعی در تمام گرجستان معرفی کردند. این منطقه به واسطه‌ی سهل بودن برای رسیدن به آن و همچنین زیبایی‌هایی که در هر فصل جاذبه‌ی مختص به همان فصل را دارند، سالانه گردشگران زیادی را به خود می‌بینند.

 


چطور به پارک ملی لاگودخی برویم

از تفلیس به این پارک ملی گرجستان حدود 2 ساعت و نیم فاصله است. البته پارک‌های زیبای تفلیس کم نیستند اما به راحتی می‌توان برنامه‌ی یک سفر یک روزه را به این محل ریخت و شب به هتل در تفلیس بازگشت. برای رفتن امکان سوار شدن در مارشوتکا یا همان مینی‌بوس‌های گرجی وجود دارد و برای این کار باید از ایستگاه ایسانی (نزدیک ایستگاه مترویی با همین نام) سوار شده و به ازای هر نفر مبلغ 8 لاری پرداخت کنید. اما تاکسی هم قیمت خیلی زیادی ندارد و اگر 3 یا 4 نفر باشید می‌توانید یک تاکسی با قیمت 40 لاری بگیرید که برای نفر حدود 10 لاری خواهد افتاد. همانطور که گفتیم مسیر رفتن به لاگودخی بسیار ساده و سهل است و به راحتی می‌توانید به مرکز آن دسترسی پیدا کنید.

 

بخوانید: جاذبه‌های اصلی باتومی که باید از آن‌ها دیدن کنید

 


بازدید از پارک ملی لاگودخی

وقتی به این پارک رسیدید، اولین کاری که باید انجام دهید رفتن به مرکز بازدید کنندگان است. در این محل جدا از ثبت اطلاعات هر نفر، راهنمایی‌های کاملی برای بازدید از مناطق مختلف پارک به شما داده می‌شود تا بتوانید دقیقا از چیزهایی که می‌خواهید بازدید کنید. همچنین توصیه‌های ایمنی و اطلاعاتی در مورد مسیرها و امکاناتی که در پارک در نظر گرفته شده نیز به شما داده خواهد شد. برای ورود به پارک هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کنید، اما اگر بخواهید شب را بمانید یا از سرویس‌های مختلف آن استفاده کنید، همه چیز در لاگودخی فراهم است و قیمت‌ها نیز خیلی بالا نیست. این امکانات شامل سایت کمپینگ، امکانات پیک نیک، چادر، کیسه خواب و ... است و اگر علاقه به اسب سواری دارید با 50 لاری می‌توانید یک روز کامل اسب در اختیار داشته باشید.

  


دیدنی‌های پارک ملی لاگودخی

اول این که تمام مسیرها به خوبی علامت گذاری شده‌اند، پس اصلا نگران گم شدن نباشید. 5 مسیر مختلف برای ورود به جنگل در نظر گرفته شده که از روی نقشه‌هایی که به شما داده می‌شوند می‌توانید به جاهایی که دوست دارید بروید. از جمله مهم‌ترین جاهایی که باید از آن‌ها بازدید کنید می‌توان به آبشار Gurgeniani، دریاچه‌ی لاگودخی، سه دریاچه‌ی کوچک کوهستانی در کنار هم و ... نام برد. همچنین دیدن حیوانات و پرندگان و اسب سواری در جنگل از دیگر فعالیت‌های جذابی اس که می‌توانید در لاگودخی از ان‌ها لذت ببرید. 

با توجه به این که بعضی از مسیرهای پیاده روی طولانی هستند، یک ایستگاه ثانویه نیز برای این منطقه‌ی محافظت شده در نظر گرفته شده که به اندازه‌ی ایستگاه اصلی امکانات ندارد، اما جایی عالی برای زدن کمپ و همچنین استراحت به حساب بیاید.

 

بخوانید: دریاچه ریتسا جاذبه‌ای زیبا در میان گرجستان

 

مطالب مرتبط