۷ نکته جالب برای سفر به استانبول در ماه اکتبر

اکتبر برابر با هفته دوم مهر در ایران، و همچنین اوایل فصل زیبای پاییز است. در حالی که با آمدن پاییز کم کم چهره شهرها تغییر می‌کند به نظر می‌رسد اکتبر ماه خوبی برای سفر با تور استانبول باشد. آب و هوا مطلبوب و نمای غروب شهر از هر زمان دیگری سحرانگیزتر است. در این زمان جدا از جاذبه‌‌های شهر، جاذبه‌های فرهنگی زیادی هم در جریان است. بیشتر مکان‌ها کم‌تر شلوغ هستند و صف‌های پربازدیدترین جاها هم کوتاه‌ترند. ما در اینجا ایده‌هایی برای لذت بردن از اکتبری به یادماندنی در استانبول را ارائه می‌دهیم.

 

تماشای فیلم در سینماهای تاریخی

فستیوال Film kimi امسال از 4 تا 13 اکتبر برگزار می‌گردد که دو تا از محل‌های اکران فیلم‌ها در بی‌اغلو در نزدیکی محله گالاتای استانبول است. به عبارتی در این منطقه شما می‌توانید از تماشای فیلم و نقاط تاریخی به یک اندازه لذت ببرید. برنامه جشنواره امکان انتخابی گسترده و جالب از فیلم‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. به علاوه چون این جشواره رویدادی بین‌المللی محسوب می‌شود شما می‌توانید فیلم‌ها و موسیقی متن آن‌ها را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید که برای تقویت زبان ترکی هم موثر است.

 

بخوانید: بهترین هتل‌های محله گالاتا در استانبول

 

 

زیر آفتاب درخشان پارک گلخانه قدم بزنید

پارک گلخانه استانبول در ابتدا بخشی از املاک کاخ رویایی توپکاپی بوده اما حالا به بخشی شهری و آرام تبدیل شده است. این پارک در بهار با لاله‌ها نمایی منحصر به فرد دارد اما وقتی پاییز از راه می‌رسد مجموعه‌ای از رنگ‌های طلایی تا قهوه‌ای منظره‌ای باورنکردنی به سراسر شاخ طلایی و گالاتا اضافه می‌کند. در این پارک آرام قدری قدم بزنید و از استشمام هوای مطبوع و خنک پاییزی لذت ببرید و اگر احساس خستگی کردید کمی روی صندلی‌ها بنشینید. برای رسیدن به گالاتا و پارک گلخانه می‌توانید از نقشه گوگل کمک بگیرید.

 

 

از ماهی‌های خوشمزه در کاراکوی بخورید

با گردش در محله کاراکوی که دقیقا پایین تپه گالاتا واقع شده و با شاخ طلایی هم‌مرز است. این منطقه همیشه جایی برای پیدا کردن خوشمزه‌ترین ماهی‌ها بوده است. با این که کاراکوی در این سال‌ها دستخوش تغییرات زیادی شده اما هنوز هم می‌توان در آن بهترین ماهی‌های شهر را پیدا کرد. مخصوصا این که پاییز در استانبول فصل اوج صید ماهی هم هست و این فرصت خوبی در اختیار مردم قرار می‌دهد تا بهترین گوشت ماهی را در استانبول امتحان کنند. شما می‌توانید از خوردن ساندویچ‌های خیابانی و سنتی معروف به bal‘k ekmek لذت ببرید. کاراکوی یکی از نقاط حضور پرشور انواع گربه‌ها هم هست.

 

 

به بالای برج گالاتا بروید

اکتبر زمانی فوق‌العاده برای انجام این کار محسوب می‌شود. زمان انتظار در صف نه تنها خیلی طولانی نخواهد بود بلکه به دلیل آب و هوای مطلوب زمانی که منتظر هستید راحت‌تر سپری می‌شود. شما با کمک آسانسوری مدرن زیباترین مناظر پانورامای محله گالاتا و شهر را در دسترس خواهید داشت. عرشه برج گالاتا در استانبول بسیار مرتفع و در عین حال باریک است. بنابراین اگر ترس از ارتفاع دارید و یا احساس سرگیجه می‌کنید از خم شدن و یا نزدیک شدن به لبه‌ها خودداری کنید.

 

بخوانید: جاذبه‌های گردشگری محله سلطان احمد در استانبول

 

 

خودتان را در گالاتا غرق کنید

محله گالاتا همیشه مملو از شگفتی‌های دیدنی بوده و در صدر پربازدیدترین نقاط توریستی شهر قرار دارد. شما می‌توانید در هوای پاک و لذتبخش اکتبر در گالاتا پیاده‌روی کرده و در بهترین رستوران‌های گالاتا حضور داشته باشید. به علاوه مغازه‌ها و فروشگاه‌های محلی این محله نیز به شما تجربه فرهنگی شیرینی می‌دهند و خرید را برایتان جذاب‌تر می‌کنند. با کمی زبان ترکی سطحی و دست و پاشکسته حتی می‌توانید مردم بومی را تحت تاثیر قرار دهید. کافه‌های جذاب گالاتا اساسا حس بویایی شما را تحریک می‌کنند هنگامی که از مقابلشان عبور می‌کنید.

 

 

برای عکاسی در سطح شهر به پیاده‌روی بروید

در اکتبر نور حالتی ملایم و نارنجی پیدا می‌کند و عصرهای صورتی و بنفشش به شدت دیدنی است. یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در این زمان انجام داد عکاسی در حاشیه بسفور، روی پل‌ها و صندلی‌های خیابانی کافه‌هاست. با درک نور و انتخاب قابی زیبا پاییزی‌ترین و زیباترین عکس‌هایتان را بیاندازید و خاطره این سفر را جاودانه کنید. شما می‌توانید برای انجام این کار به گروه‌های گردشی پیاده‌روی ملحق شوید و زیباترین بخش‌های شهر را گروهی کاوش کنید.

 

 

از موسیقی جاز زنده لذت ببرید

امسال بیست و نهمین دوره فستیوال جاز آکبانک از 17 تا 27 اکتبر در استانبول برگزار می‌شود. شما می‌توانید رویدادهای هنری و برخی از کنسرت‌های هنری بین‌المللی‌، به علاوه کارگاه‌های خانوادگی  را در طول این فستیوال پیدا کرده و به آن‌ها ملحق شوید. این برنامه‌ها در سراسر شهر پراکنده‌اند و تعدادی از آن‌ها نیز در بی‌اغلو برگزار می‌شوند.

 

بخوانید: جاذبه‌هایی برای خوش‌گذرانی اطراف تنگه بسفر

 

مطالب مرتبط