شبی به یادماندنی در باکیفیت‌ترین هتل‌های استانبول

تنها با یک نگاه به هنر کاشی‌کاری در کاخ توپکاپی در می‌یابیم که استانبول شهری مجلل و پرزرق و برق است. البته نه این که همه جای آن را کاخ‌ها تصرف کرده باشند اما هتل‌های باکیفیت و درجه یک زیادی در این شهر وجود دارد که خدمات مناسبی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. برخی از این هتل‌ها را دقیقا جایی که انتظار می‌روند، در حاشیه بسفر و یا در کنار آسمان خراش‌ها، در مرکز شهر چسبیده به ساختمان‌های چشمگیر نئوکلاسیک پیدا خواهید کرد. اما برخی دیگر از دید پنهان هستند. ما در این پست هتل‌های باکیفیت استانبول را معرفی می‌کنیم.

 

پرا پالاس هتل

کاخ پرا در سال 1892 در استانبول ساخته شده و به غیر از کاخ‌های عثمانی این اولین ساختمان در کشور بود که به امکانات رفاهی برجسته مثل برق، آب لوله‌کشی گرم و آسانسور مجهز شده بود که هنوز هم کار می‌کنند. این جزئیات کوچک توضیح قابل قبول راجب ویژگی‌های برجسته این شاهکار نئوکلاسیک قرن 19امی و علت اعتبار آن است. در واقع شما می‌توانید ویترینی بصری از دو قرن پیش را در تمامی 115 اتاق این هتل شاهد باشید. این هتل در یکی از خیابان‌های بلوک استقلال در بی‌اغلو قرار گرفته و از لحاظ موقعیت گردشی و خرید جایی فوق‌العاده را در دسترس کسانی که با تور استانبول سفر کرده اند قرار می‌دهد. عاشقان غذا نیز با وجود ده‌ها کافه و رستوران عاشق اقامت در این محل می‌شوند. عصر از نوشیدن چای در سالن کوبلی لذت ببرید، در رستوران glitzy Agatha شام بخورید و شب در کافه شرقی کم نور نوشیدنی بنوشید. امکانات متنوعی مثل سالن بدن‌سازی، استخر شنا، شاتل فرودگاه و ...نیز ارائه داده می‌شود.

آدرس: Meşrutiyet Caddesi No:52, 34430 Tepebaşı Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 377 40 00

 

بخوانید: معرفی بهترین هتل‌های ۳ ستاره استانبول

 

 

هتل سوماهان

این هتل هم‌ اکنون توسط یک زوج ترکی آمریکایی که نیاکانشان به دوره عثمانی برمی‌گردد اداره می‌شود. هتل سوماهان با آن ساختمان آجری‌اش در اصل کارخانه بوده که حالا تبدیل به بوتیک هتلی 13 اتاقه در حاشیه بسفر شده است. این هتل در شمال پل شهدای 15 جولای و همچنین پایانه کشتی‌رانی چنگل‌کوی، در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. سوماهان با رستوران‌های دریایی برجسته احاطه شده و به شما فرصت خوردن بهترین غذاها را می‌دهد. این هتل به شما تعطیلاتی ساحلی با نمای بی‌نظیر بسفر هدیه می‌دهد. می‌توانید در حیاط ساحلی و با صفای هتل پا روی پا بیاندازید و در حالی که از نوشیدن نوشیدنی‌تان لذت می‌برید غرق زیبایی‌های جادویی بسفر شوید.

آدرس: Çengelköy Mh, Kuleli Cd. No:43, 34684 Üsküdar/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 422 80 00

 

 

هتل لِس عثمان

این هتل لوکس و باکیفیت که خدمات سطح بالایی در اختیار شما قرار می‌دهد در سمت اروپایی بسفر قرار گرفته است. این عمارت در سال 1790 ساخته شد و یک بار در سال 1933 در آتش سوخت. سپس در سال 1980 مورد بازسازی مرمت کامل قرار گرفت و به شکوه قبل خود بازگشت. این عمارت که تبدیل به بوتیک هتلی 10 اتاقه شده منظره‌ای منحصر به فرد از بسفر را با خدماتی استثنایی ارائه می‌دهد. اتاق‌ها همچون اتاق خواب‌های کاخ پر از نقاشی‌های زیبا، روکش‌های مخملی، کاشی‌کاری دقیق و لوسترهای گران‌بهاست. نورپردازی داخلی بسیار چشمگیر و تاثیرگذار است به طوری که حس می‌کنید در یکی از مجلل‌ترین اتاق‌های کاخ‌های استانبول اقامت دارید. شام را در رستوران سطح بالای هتل بخورید و از امکانات متنوع جانبی آن استفاده کنید.

آدرس: 68 Muallim Naci Caddesi, İstanbul, 34345, Turkey

تلفن: +902123591500

 

بخوانید: بهترین بوتیک هتل‌های استانبول

 

 

هتل فور سیزن در سلطان احمد

این شاهکار معماری در سال 1918 به سبک نئوکلاسیک ترکیه ساخته شده و با طاق‌های برجسته، کاشی‌های تزئینی و گنبدهای نمایشی تکمیل شده است. در واقع ساختمان اولیه به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفته. حیاط قدیمی امروزه به باغی باشکوه و زیبا، و 65 سلول آن اتاق‌هایی لوکس و مدرن تبدیل شده‌اند. با این که فور سیزن هتلی بین‌المللی و برندی شناخته شده است اما همچنان ریشه‌های ترکی و دوره عثمانی را منعکس می‌کند. در حالی که فضای داخلی از طراحی و امکانات چیزی کم ندارد نمای سلطان احمد و ایاصوفیه غیرقابل توصیف است. امکانات هتل شامل موارد زیر می‌شود:

  • اینترنت رایگان
  • سالن بدن‌سازی
  • کافه و رستوران
  • خدمات اسپا و سونا

آدرس: 1 Tevkifhane Sokak, İstanbul, 34122, Turkey

تلفن: +902124023000

 

 

هتل راجوا در سلطان احمد

در حالی که بسیاری از مجلل‌ترین هتل‌های استانبول عمارت‌های سابق عثمانی را اشغال کرده‌اند اما راجوا از این قاعده خارج است. این هتل 5 ستاره در سلطان احمد، تقریبا بین گرد بازار و مسجد آبی ساخته شده است و از هتل‌های لوکس اطراف مسجد آبی است. فضای مشترک هتل و 61 اتاق آن با مبلمان اصیل و گرا‌قیمت، تابلو فرش‌های تبریز، قطعات هنری اصل، سنگ مرمر باکیفیت و لوسترهای باشکوه تزئین شده‌اند. در این هتل شما با امکانات متنوع و گسترده‌ای مثل اینترنت رایگان، رستوران، استخر شنا، اسپا و سونا، رستوران و کافه مجلل، سالن بدن‌سازی، ویژگی‌های ادای و تجاری و وان آب داغ را نیز در دسترس دارید.

آدرس: 30 Piyer Loti Caddesi, İstanbul, 34126, Turkey

تلفن: +902126382200

 

بخوانید: هتل‌های اطراف گرند بازار استانبول

 

مطالب مرتبط