آشنایی با بهترین موزه‌های شانگهای

چین دارای فرهنگی غنی و تاریخی بسیار کهن است. از دلایل ارزشمند برای سفر به شانگهای این است که باستان‌شناسی در این کشور بسیار قوی بوده و موزه‌ها از شهرت و تنوع زیادی در شهرها برخوردار هستند. شانگهای به عنوان شهری توریستی و معتبر نیز دارای چندین موزه شناخته شده و غنی است که توصیه می‌شود حین سفر با تور چین باید بازدید کنید. ما در اینجا برجسته‌ترین موزه‌های شانگهای را معرفی می‌کنیم.

 

Propaganda Poster Art Centre

صاحب این موزه به مدت 9 سال در زیر زمین آپارتمانی در محله چانگمینگ این موزه را به صورت پنهانی اداره کرده است. تا این که سرانجام دولت در سال 2017 آن را به رسمیت شناخت. دلیل اینکه برای 9 سال این موزه پنهانی اداره می‌شد جمع‌آوری 5 هزار قطعه پوستر کمونیستی بود. این موزه که به عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های فرهنگی چین شناخته می‌شود برای دوست‌داران فرهنگ مدرن چین جایگاه بالایی دارد. از فروشگاه هدایا شما می‌توانید نسخه چاپی پوسترها و کتاب‌های قرمز را تهیه کنید.

آدرس: Changning Shanghai, China

تلفن: +862162111845

 

بخوانید: راهنمای گردشگری مقرون به صرفه در پکن

 

 

موزه دریایی چین

این موزه جذاب خیلی دقیق و روشن تاریخ دریایی چین و صنعت کشتی‌سازی آن را روایت می‌کند و یکی از بهترین موزه‌های شانگهای است. شما در بازدید از این موزه یاد می‌گیرید که چگونه مثل دزدان دریایی گره دریایی بزنید و کلی اطلاعات جالب دیگر به دست می‌آورید. این موزه مخصوصا برای کودکان و نوجوانان خیلی جذاب است. مخصوصا این که آن‌ها شانس دیدن چاوشگرهای دریایی و تجهیزات دریانوردی از سطح ساده تا پیچیده را در اینجا دارند.

آدرس: Pudong Xinqu Shanghai Shi, China

تلفن: +862138287777

 

 

موزه تاریخ طبیعت شانگهای

در موزه تاریخ طبیعت شانگهای که در پارک مجسمه‌سازی جینگ‌آن واقع شده است شما سفری جذاب به دنیای طبیعی چین خواهید داشت. این مکان به تازگی و در سال 2015 افتتاح شده است و ساختاری منحنی و کاملا مدرن دارد. ساختار دیوارها حالت سلولی و شیشه‌ای دارد و وقتی نور روز به آن می‌تابد همین حالت به داخل ساختمان نفوذ پیدا کرده و انعکاسی شبکه‌ای ایجاد می‌کند. بیش از 10 هزار اثر از سراسر دنیا در این موزه جمع‌آوری شده و جدا از آن بخشی نیز برای فعالیت‌های کودکان در نظر گرفته شده است. شما در اینجا می‌توانید نمونه‌ای از حیوانات بومی کشور چین، مثل اسکلت دست نخورده 140 میلیون ساله دایناسور Mamenchisaurus را هم بررسی کنید.

آدرس: Jing'an Shanghai, China

تلفن: +862163213548

 

بخوانید: بهترین سفرهای یک روزه از شانگهای

 

 

موزه علم و دانش شانگهای

اگر از علاقه‌مندان به تکنولوژی فضایی، ناوبرها، لباس‌ها و تجهیزات و فضاپیماها هستید در این موزه می‌توانید طیف گسترده‌ای از مدل‌ها را ببینید و اطلاعات جامعی به دست بیاورید. برای نوجوانان و کودکان بازدید از این موزه غیرمنتظره و به شدت جذاب است. آنان در فضای این موزه غرق می‌شوند و می‌توانند علاقه‌مندی‌های خود را از فاصله‌ای خیلی کم و به طور عینی تماشا کنند. بنابراین اگر در سفری خانوادگی با بچه‌ها هستید رفتن به این موزه را در برنامه خود داشته باشید. به علاوه در این موزه آموزش‌های گسترده‌ای راجب طبیعت چین در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. از انواع ذرات نواحی مختلف، گیاهان و حیوانات بومی مجموعه‌ای را معرفی می‌کند.

آدرس: 2000 Century Avenue, Pudong Xinqu Shanghai Shi, China

تلفن: +862168542000

 

بخوانید: دیدنی‌های خاص شانگهای که فقط محلی‌ها آنها را می‌شناسند

 

 

موزه شانگهای

موزه شانگهای که برای ورود عموم مردم رایگان است رفتن به آن بر هر کسی که به فرهنگ و هنر علاقمند است واجب است و از بهترین کارهای رایگان در چین است. گالری‌های مختلف قطعات هنری متنوعی را مربوط به زمان‌های مختلف از جمله فلزکاری باستانی، سرامیک‌سازی و مجسمه‌سازی به نمایش گذاشته است. نمایشگاه جدیدی در زمینه خطاطی چینی نیز به تازگی به مجموعه موزه اضافه شده است. به علاوه نمایشگاه‌های موقت جدید نیز ماهانه برگزار می‌شود. شما در اینجا می‌توانید به خوبی روند تغییر هنر را در طول دوره‌های مختلف چین درک کنید.

آدرس: 201 Renmin Ave, Ren Min Guang Chang, Huangpu Qu, China, 200003

تلفن: +86 21 6372 3500

 

 

موزه شیشه شانگهای

این موزه بصری خیره‌کننده به بازدیدکنندگان در مورد تاریخ صنعت شیشه‌گری در چین باستان و همچنین مهارت و نیروی کار برای درست کردن لوازم و مجسمه‌ها اطلاعات مفید و جالبی می‌دهد. یکی از نکات جالب در مورد این موزه این است که اگر واقعا علاقه‌مند باشید می‌توانید از قبل در کارگاه شیشه‌گری ثبت نام کنید و درباره اصول و مهارت‌های این رشته، به صورت عملی چیزهایی بیاموزید. این موزه در یک کارخانه شیشه‌گری که حالا مورد بازسازی و تغییر کاربری قرار گرفته واقع شده و تبدیل به موزه شده است.

آدرس: 685 Changjiang West Road, Baoshan Qu Shanghai Shi, China

تلفن: +862166181970

 

بخوانید: زیبا‌ترین پارک‌ها و فضای سبز در شانگهای

 

مطالب مرتبط