معرفی مکان‌های مقدس در بالی

 احتمالا تنها چیزی که به اندازه طبیعت زیبا و منحصر به فرد بالی در این جزیره شهرت دارد ویژگی‌های فرهنگی و معنوی آن است. یا این که جاذبه‌های این چنینی در بالی کم نیستند و حتی شگفت‌انگیزند اما متاسفانه در بیشتر مواقع از سمت توریست‌های که با تور بالی سفر می‌کنند نادیده گرفته می‌شوند. مکان‌های مقدس در بالی عموما دارای داستان‌های محلی که سینه به سینه چرخیده‌اند هم هستند. ما در اینجا مقدس‌ترین مکان‌های بالی که باید آن‌ها را بشناسید معرفی می‌کنیم.

 

کوه آنونگ

کوه آنونگ یکی از بلندترین و باشکوه‌ترین کوه‌های بالی است و در نظر محلی‌ها به عنوان محل سکونت خداوند شناخته می‌شود و یکی از زیباترین مناطق توریستی بالی است. با توجه به خصوصیات عرفانی این کوه برای محلی‌ها و چشم‌انداز فوق‌العاده دیدنی آنونگ، توصیه می‌کنیم حتما راهنما استخدام کنید. معمولا پیش از شروع مسیر به یکی از معابد کوهستان می‌روند و برای امنیت و سلامتی طول مسیر دعا می‌کنند. به خاطر قداست گاو‌ها گوشت گاو در اینجا ممنوع بوده و همیشه علامت‌های ورود ممنوع در قسمت‌های مختلف وجود دارد که باید از آن‌ها دوری کنید. دور تا دور این کوه با لایه‌های نازک ابر پوشیده شده و قله آن بالاتر از ابرها پیداست. بازدید از کوه آنونگ از تفریحات منحصربه فرد بالی است و اینجا شما می‌توانید در ارتفاعی مسحورکننده از تماشای زیباترین مناظر عمرتان لذت ببرید و دریایی از ابر و مه را به تماشا بنشینید. طلوع آفتاب یکی از زیباترین لحظاتی‌ست که شانس دیدنش را در این کوه دارید.

 

بخوانید: بهترین جزایر نزدیک بالی

 

 

کوه باتور

یکی از کارهای جذاب در بالی بازدید از کوه باتور است. گردشگران عموما نمی‌دانند باتور یکی از چهار کوه مقدس بالی‌ست و بیشتر آن را به خاطر طلوع آفتاب افسون کننده‌اش می‌شناسند. در میان این چهار کوه باتور کوچک‌ترین آن‌هاست در عوض آتشفشانی هزار ساله و فعال در بالی‌ست. افسانه‌ها می‌گویند طی فوران سال 1926 یک دهکده کامل از بین رفت اما معبد کوه سالم باقی ماند. به دلیل آتشفشان فعال باتور این کوه را محل سکونت برهما کسی که به انگشتر آتشین‌اش شهرت دارد، می‌دانند. مردم محلی مرتبا برای پاک نگه داشتن دنیا از شر و حفظ تعادل مراسم پیشکش قربانی برگزار می‌کنند.

آدرس: South Batur, Bangli Regency, Bali, Indonesia

 

 

دریاچه باتور

این دریاچه هلالی شکل که پای کوه باتور واقع شده از همان قداست و زیبایی کوه برخوردار است. به علاوه این دریاچه آتشفشانی منبع اصلی آب بالی هم هست. آب دریاچه شیرین و سرشار از مواد معدنی‌ست که باعث شکوفایی مزارع برنج می‌شود. به خاطر تمامی این ویژگی‌ها، دریاچه باتو را متعلق به الهه آب دانو می‌دانند. این وضعیت به حدی جدی‌ست که برخی از چشمه‌های اینجا را مقدس می‌دانند و معتقدند خاصیت شفابخشی دارند. در سمت دریاچه معبد زیبای اولون دانو، یکی از مقدس‌ترین و پر بازدیدترین معابد در بالی قرار دارد.

آدرس: Danau Batur, Songan B, Bangli Regency, Bali, Indonesia

 

بخوانید: بهترین نقاط بالی برای قرارهای عاشقانه

 

 

جنگل میمون اوبود

این جنگل دارای ویژگی‌های زیادی‌ست که باعث شده مورد ستایش و تقدیس قرار بگیرد. یکی از جذابترین کارها در اوبود بازدید از این جنگل است که با محیط سرسبز گرمسیری، صدها میمون آرام و صلح‌جو، معماری باستانی و کلیت آرامش‌بخش آن در قلب اوبود باعث شده تا برای مردم محلی مورد احترام واقع شود. به جز این‌ها سه معبد مقدس و مهم در این جنگل وجود دارد که معبد اصلی به لرد شیوا اختصاص داده شده است. با این که این معابد فقط برای مراسم مذهبی در دسترس هستند اما شما به عنوان گردشگر می‌توانید از معماری و مجسمه‌ها نیز دیدن کنید. شاید تصورش را هم نکنید اما گونه‌های درختی هم در آداب و مراسم و مذهبی تاثیرگذار و مهم هستند.

آدرس: Jalan Monkey Forest, Bali, 80571, Indonesia

تلفن: +62361971304

 

 

معبد اولون دانو باتور

کوه باتور در سال 1926 فوران کرد و یک دهکده و معبدی که بر دامنه‌اش بود را در نوردید اما به طور معجزه‌آسایی معبد سالم باقی ماند. این معبد به طور اختصاصی به الهه آب یعنی دانو داده شده است. با این همه مردم محلی با کمک هم معبد باشکوه دیگری در دامنه کوه ساختند. این مجموعه نفیس با 9 معبد و 285 زیارتگاه اکنون به عنوان یک مکان توریستی به محبوبیتی دوچندان رسیده است. بخشی از آن به دلیل معماری منحصر به فرد معبد و بخشی دیگر به خاطر پس زمینه زیبای طبیعت و کوه باتور است. علاقه‌مندان به فرهنگ به خوبی درک می‌کنند که مردم چقدر برای این مجموعه احترام قائلند و آن را وابسته به الهه آب‌ها می‌دانند. حتی اگر جنبه‌های مذهبی و معنوی را کنار بگذاریم به دلیل زیبایی‌های معابد و پس زمینه پشت‌شان عکاسان قبل از رسیدن به بالی برنامه عکاسی از این منطقه را در سر دارند.

آدرس: Pura Ulun Danu Batur, South Batur, Bangli Regency, Bali, Indonesia

 

بخوانید: بهترین خوابگاه‌های بالی برای اقامتی بسیار ارزان

 

مطالب مرتبط