آشنایی با بهترین محله‌های وارنا، بلغارستان

آیا به حال به فکر بازدید از بلغارستان افتاده‌اید؟ این کشور پر از جاذبه‌های دیدنی چشمگیر و شهرهای باشکوه است. یکی از بهترین شهرهای بلغارستان که در رده دوم این کشور قرار گرفته و در حاشیه دریای سیاه واقع شده است وارنا است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در سفر به جایی که اولین بار است میروید، آشنایی با آن شهر یا منطقه است. ما قصد داریم برای تجربه سفری خاطره‌ا‌نگیز با تور بلغارستان، شما را در بهترین محلات وارنا راهنمایی کنیم تا بدانید برای هر چیزی باید مستقیما به کجا بروید.

 

بریز

بریز یکی از پویاترین و جذاب‌ترین محله‌های وارنا است که میزبان بسیاری از ساختمان‌های لوکس و مدرن نیز هست. این محله نزدیک به تفریحگاه سنت کنستانتین و هلنا قرار گرفته که علاوه بر گردش و بازدید ساختمان‌ها به شما فرصت تفریح و خوش‌گذرانی را هم می‌دهد که به راحتی می‌توانید از مرکز وارنا با اتوبوس و یا تاکسی خودتان را به آن‌ها برسانید. منظره این قسمت از شهر عمدتا از ساختمان‌هایی با ارتفاع متوسط و مجموعه‌ای از تفریحات درست شده است. به علاوه مهمان‌سراها و هتل‌هایی نیز در این محله وجود دارد که می‌توانید به انتخاب خودتان در هر کدام که مناسب دیدید اقامت کنید. گشت و گذار، اقامتگاه، تفریحگاه و هر چیز دیگری که به آن نیاز دارید را به راحتی تمام می‌توانید در بریز در اختیار داشته باشید.

 

بخوانید: معرفی سحرانگیزترین نقاط بلغارستان

 

 

Izgrev

این محله نه تنها مرکزی نیست بلکه کمی هم از مسیر گردش در محله‌های مرکزی دور است. اما محیط آن آرام و سرسبز و نزدیک به ویلاهای تابستانی‌ست. در واقع اینجا فقط 5 بلوک از ساختمان‌های دوره کمونیست که افق شهر را زیر سیطره خود درآورده‌اند فاصله دارد. به علاوه این محله برخی از بهترین مناظر شهر را همچون دریاچه وارنا و دریای سیاه را در دسترس شما قرار می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال گردشی آرام و روح‌نواز هستید در این محله هم می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی همچون برج‌های کمونیستی دیدن کنید و هم زیباترین مناظر طبیعی شهر را کاوش کنید.

 

بخوانید: بهترین اقامتگاه‌های گرجستان رو به مناظر زیبا

 

 

گالاتا

وقتی اسم گالاتا به میان می‌آید ناخودآگاه استانبول در ذهن‌ها نقش می‌بند در حالی که وارنا نیز گالاتای خودش را دارد. محله‌ای که همچون گالاتا در استانبول قابل توجه و توریستی‌ست. این محله در رده یکی از کوچک‌ترین نقاط شهر قرار دارد و تنها 2 هزار نفر در آن زندگی می‌کنند اما سطح زندگی در آن از بهترین وضعیت برخوردار است. این محله بر روی دماغه‌ای با همین نام واقع شده که با صخره‌ها و سواحل شگفت‌انگیزی محاصره شده است. برای رسیدن به این محله باید روی Asparuhovo رانندگی کرده و بعد همچنان در امتداد جاده ساحلی با منظره پانوراما برانید که خود به تنهایی لذت رانندگی را چند برابر می‌کند. اگر دوست دارید بعد از گردش و پیاده‌روی سری به بهترین سواحل وارنا بزنید و وقت‌تان را روی ساحل بگذرانید رفتن به این محله در فهرست کارهای خود قرار دهید.

 

 

سنتر

مرکز قدیمی وارنا از جذاب‌ترین بخش‌های شهر است که بیشتر ساختمان‌های مهم و دیدنی را در آن می‌توانید پیدا کنید و قطعا یکی از دلایل سفر به وارنا بازدید از این محله است. البته ساختمان‌های مدرن و زیبا نیز در این محله وجود دارد. سنتر محله‌ی عابرین پیاده است که با انواع کافه‌ها و رستوران‌های مختلف پوشیده شده و به شدت توریستی و پر طرفدار است. به طوری که اگر تنها 10 دقیقه در این محله قدم بزنید به راحتی 20 زبان مختلف را به گوش خواهید شنید. به علاوه پارک باغ آبی نیز در همین محله قرار دارد. صبح را زودتر شروع کنید، به سنتر بروید و همه جا را خوب زیر و رو کنید و بعد خستگی‌تان را در پارک به در کنید. سنتر به خوبی می‌تواند یک روز شما را به خود اختصاص داده و با فروشگاه‌ها، ساختمان‌های قدیمی و کافه‌هایش شما را سرگرم کند.

 

 

جنگل بالای ولادیسلاو

ولادیسلاو با بیش از 50 هزار نفر ساکن یکی از بزرگ‌ترین محله‌های بلغارستان شرقی است  اما از نظر معماری نسبتاً معمولی است و زیاد چیزی برای ارائه ندارد. اما نکته اصلی این است که در این محله کمی دورتر از آن و در جنگل‌های بالایی‌ست. شما با یک پیاده‌روی لذت‌بخش به سمت بالای محله می‌توانید شاهد زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای از شهر باشید. البته محلی‌ها خیلی به این قسمت شهر توجه نمی‌کنند اما احتمالا برای شما فرصت خوبی باشد تا با خیال راحت و به دور از شلوغی‌ها پیاده‌روی کنید و مناظر زیبایی از شهر را به نظاره بنشینید. فراموش نکنید دوربین‌تان را ببرید و از مسیر و منظره پانورامای شهر عکس‌های زیبایی بیاندازید.

 

بخوانید: ارزان‌ترین کارها در بانکوک، تور تایلند

 

مطالب مرتبط