بهترین مراکز خرید لباس از نظر طراحان لباس گرجی

 تفلیس یکی از شهرهای مهم منطقه در زمینه مد و طراحی لباس بوده و هر سال چند شوی لباس بسیار مهم مثل هفته‌ی مد مرسدس در آن برگزار می‌شود. طراحان لباس بزرگی نیز از این شهر به دنیای مد معرفی شده و هنوز هم طراحانی هستند که در داخل خود گرجستان به فعالیت مشغولند. سایت معروف ووگ از کتوان گوارامابزه، طراح گرجستانی که در نیویورک کار می‌کند، در مورد مراکزی که باید در تفلیس از آن‌ها لباس خرید پرسیده و جواب‌های جالب او طی یک مقاله در سایت این پایگاه منتشر شده است. اگر چه مدتی از ارائه این گزارش می‌گذرد، اما انتخاب‌های او هنوز هم برای سلایق خاص که قصد سفر با تور تفلیس را دارند، می‌تواند جذاب به نظر بیاید.

 

Pierrot Le Fou

این فروشگاه خاص و متفاوت اسمش را از روی یک فیلم معروف ساخته ژان لوک گدار برداشت کرده است. فرشگاهی که به ارائه لباس‌هایی خاص از برندهای لاکچری دنیا اختصاص پیدا کرده و در آن می‌توان معدود انتخاب‌هایی از طراحان برتر خود گرجستان نیز دید. اگر به دنبال خرید ارزان در تفلیس هستید این مرکز گزینه مناسبی نیست. برای آن‌هایی که به دنبال خریدی گران از برندهای بسیار لوکس هستند، Pierrot Le Fou بهترین انتخاب در تمام تفلیس است، جایی که می‌توانید لباس‌هایی از برندهای Maison Margiela، Issey Miyake، Rick Owens و یا Simone Rocha را خریداری کنید. اینجا مکان مناسبی برای خرید و گردش هنرمندانه در تفلیس است و همچنین دارای یک محیط هنرمندانه و زیبا و البته متفاوت است و از نورپردازی زیبایی بهره می‌برد. فضای فروشگاه بزرگ بوده و به راحتی می‌توانید در میان اجناس مختلف قدم بزنید تا چیزی که می‌خواهید را انتخاب کنید.

آدرس: Irakli Abashidze Street, T'bilisi

 

 

 Chardin one

این فروشگاه حدود 4 سال است که در تفلیس بازگشایی شده و به سرعت به یکی از مهم‌ترین فروشگاه‌های مدرن لباس، زیورآلات، لوازم شخصی و کارهای هنری بدل گشت. طراحی‌های چند برند مطرح در این فروشگاه به فروش می‌رسد اما چیزی که آن ‌را بسیار جذاب می‌کند، کارهای هنری و بافت‌هایی است که به دست مردم محلی کار و در محل فروشگاه با قیمتی بسیار مناسب قرار داده شده است. محل فروشگاه بسیار زیباست و از دو بخش تشکیل شده و در قسمت‌هایی از آن تندیس‌های زیبایی از هنرمندان گرجی قرار گرفته است.

آدرس: 1 Jan Shardeni St, T'bilisi

 

بخوانید: آشنایی با مرکز خرید تفلیس مال

 

 

Tamuna Ingorokva Atelier

Tamuna Ingorokva Atelier یکی از طراحان به نام لباس در تفلیس است که فروشگاهی مخصوص به خود را داشته و شما از محل این فروشگاه می‌توانید لباس‌هایی آماده خریداری کنید یا اینکه سفارش دوخت لباس بدهید. این هنرمند برجسته‌ی گرجی مجموعه‌های بسیار زیبایی در فصول مختلف طراحی و روانه‌ی بازار می‌کند که جدا از فروشگاه شخصی‌اش در فروشگاه‌های مطرح در گرجستان و چندین کشور دیگر عرضه می‌شود. یکی از تخصص‌های او طراحی و دوخت لباس عروس است و چند مدلی همیشه برای ارائه داشته و سفارش دوخت نیز از مشتریان خود قبول می‌کند.

آدرس: 7 Bambis Rigi St, T'bilisi

 

بخوانید: راهنمای گردش برای زوج‌های رمانتیک در تفلیس

 

 

Dry Bridge

شاید برایتان جای سوال باشد، اما این بازار روباز نیز به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید لباس در گرجستان پیشنهاد شده است. اما قبل از اینکه به دیگر انتخاب‌های خود شک کنید باید گفت که این مکان برای خرید لباس‌های محلی، روسری‌های رنگارنگ گرجی و لباس‌هایی از این دست برای مسافرانی که با تور گرجستان سفر کرده‌اند پیشنهاد شده است. در واقع تمام موارد قید شده تنها به لباس‌های برند معطوف نبوده و لباس‌هایی به این شکل را نیز شامل می‌شود.

 

 

Samoseli Pirveli

اگر به دنبال خرید لباس‌های اصیل گرجی می‌گردید، Samoseli Pirveli بدون هیچ شکی بهترین انتخاب برای شماست. اما نکات جذاب زیادی در مورد این فروشگاه وجود دارد که آن را بسیار معروف کرده است. به غیر از لباس‌هایی که عینا شبیه به لباس‌های گرجی قدیمی طراحی شده و از کیفیت دوخت بسیار بالایی برخوردار هستند، طراحی‌های جالبی برای لباس‌های مدرن با المان‌های لباس‌های محلی در این فروشگاه وجود دارد که در عین زیبایی، همین حالا هم قابل پوشیدن هستند. لباس‌هایی بسیار شیک که از پارچه‌های واقعا خوبی در آن‌ها استفاده شده و بخش‌هایی نیز با دست روی آن‌ها کار شده است. کفش‌های محلی، کیف دستی و حتی لباس عروس نیز در میان محصولات این فروشگاه وجود داشته که البته تمامی آن‌ها با توجه به استفاده از بهترین پارچه‌ها، قیمت بالایی دارند.

آدرس: 34 Irakli Abashidze Street, T'bilisi

 

بخوانید: ۵ کتاب فروشی بزرگ تفلیس

 

مطالب مرتبط