معرفی توریستی‌ترین مناطق تایلند، قسمت اول

تایلند یا همان سرزمین لبخندها، کشوری است که در جنوب شرقی قاره آسیا قرار دارد و با مساحتی معادل ۵۱۳ هزار و ۱۲۰ کیلومتر مربع، پنجاهمین کشور بزرگ جهان محسوب می‌شود. از نظر ترکیب جمعیتی، این کشور با جمعیتی حدود ۶۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر، بیستمین کشور پر جمعیت دنیا است. تایلند از شمال با میانمار و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج و از جنوب با مالزی مرز زمینی مشترک دارد و از طریق خلیج تایلند با ویتنام و از طریق دریای آندامان با هند و اندونزی همسایه است.

 

 

تایلند از مقاصد محبوب گردشگری در سراسر دنیا به شمار می‌آید که با تور تایلند به این کشور سفر می‌کنند، چرا که جزایر زیبای تایلند به خاطر آب و هوای گرمسیریش معروف شده است. بیشتر گردشگرانی که از سراسر جهان به این منطقه می‌آیند، جلب فعالیت غواصی در خلیج تایلند می‌شوند؛ اگر چه جزیره‌های سنگ آهک آن در دریاهای آبی دریای اندامان دیده می‌شوند. تایلند قسمت متفاوت آسیایی جنوب شرقی حساب می‌آید، با تمام دشت‌های سرسبز شمالی و مناطق گرمسیری دریایی. در این مطلب با بخش‌های مختلف مورد علاقه گردشگران در کشور تایلند آشنا می‌شویم.

 

 

ناحیه ایسان، بهشت گمشده تایلند

شمالی‌ترین و بزرگترین ناحیه تایلند، ایسان نام دارد. این منطقه بیست استان را در خود جای داده است. رودخانه سهمگین و با شکوه مکونگ، دوازدهمین رودخانه جهان از نظر طولانی بودن که در شرق منطقه ایسان جاری است، این ایالت را از زلائوس جدا می‌کند. مردم این منطقه هم لهجه ویژه خود را دارند و هم غذاها و آداب و رسوم‌شان از مناظق دیگر تایلند متفاوت است.

 

بخوانید: تفریح‌های جذاب برای خانواده‌ها در بانکوک

 

 

ایسان منطقه بزرگی با چشم‌انداز فلات است که به اندازه نیمی از آلمان وسعت دارد. اگر قصد دارید در تور تایلند از این منطقه دیدن کنید، به خاطر داشته باشید که حتما از پارک ملی فوفان (Phu Phan) دیدار کنید. فوفان به خاطر بوته‌های بامبو، درخت‌های افرای آسیایی، ویرانه‌های پراکنده و سازه باستانی استون هنج شهرت زیادی بین گردشگران دارد.

 

 

این منطقه جمعیت بسیار زیادی را در خود جای داده است و به همین دلیل هم مردم آن نسبت به کسانی که در نقاط دیگر تایلند زندگی می‌کنند، فقیر هستند. از جمله بزرگترین شهرهای ایسان، می‌توان از ناخون راتچاسیما، کونگن، اوبون راتچاتانی، ادون تانی، سورین، بوریرام، چایاپوم، نونگ خای، موگداهان، روی ات، ناخون پاتوم نام برد.

اقتصاد بیشتر این شهرها بر مبنای کشاورزی است و گردشگری تنها بخش اندکی از گردش اقتصادی ایسان را به خود اختصاص داده است. این یعنی شما با یکی از بکرترین مناطق تایلند مواجه خواهید شد که توریست‌های زیادی در آن وجود ندارند و می‌توانید از نزدیک با زندگی واقعی و فرهنگ مردم تایلند آشنا شوید. علاوه بر طبیعت بکر، سازه‌ها و بناهای تاریخی مربوط به دوره امپراتوری خمرها، پارک‌های ملی تایلند، معابد و آبشار و رودخانه‌ها هم در انتظار گردشگران ماجراجو و علاقه مند به فرهنگ و سنت‌های تایلندی هستند.

 

 

تایلند مرکزی، قلمرو فیل‌ها و ببرهای وحشی

ناحیه مرکزی تایلند یکی از شش منطقه جغرافیایی این کشور است که بر اساس تقسیمات کشوری شامل بیست و دو استان است. این ناحیه دارای منطقه کوهستانی کمتری است و شهر تاریخی آیوتایا در آن قرار دارد. پایتخت پادشاهی آیوتایا بخاطر آزادی که برای تاجران سراسر دنیا مثل ژاپن و کره به هندوستان و ایران و حتی پرتغال داشت، بسیار معروف بود.

تایلند مرکزی، اکنون ساختمان‌های با شکوه و با ابهت فراوانی را در خود جای داده است که یادگار و نشان دهنده روزهای با شکوه این منطقه هستند. در غرب این منطقه، بخش تاریکی از تاریخ را خواهید دید. جایی که در سال ۱۹۴۳ میلادی هزاران نفر از اسیران جنگی انگلیسی و هلندی تا کارگران محلی جان خود برا بخاطر ساختن راه آهنی که به سوی بورما (Burma) محل مورد علاقه پادشاه ژاپن ساخته می‌شد، از دست دادند. پل معروف Bridge over the River Kwai در این منطقه قرار دارد.

 

بخوانید: پناهگاهای حیات وحش برای دیدن فیل‌ها؛ تایلند

 

 

پارک های ملی زیادی در این منطقه جای گرفته‌اند مانند پارک ملی اراوان (Erawan) که یکی از مشهورترین پارک‌های ملی تایلند محسوب می‌شود و در جنوب تیلاسریم هیلز قرار دارد. همان منطقه‌ای که میانمار را از تایلند جدا کرده است. تایلند مرکزی یک آبشار شگفت انگیز هفت طبقه، یک جنگل سرسبز و حتی جمعیتی از فیل های وحشی و ببرها را هم در خود دارد.

 

بخوانید: محبوب‌ترین جزایر تایلند برای گذراندن تعطیلاتی به یاد ماندنی

 

بانکوک، یک پایتخت رویایی

بانکوک، شهر شناخته شده این کشور و پایتخت تایلند است. نزدیک به ۱۳ درصد از جمعیت کشور در این شهر کار و زندگی می‌کنند. این منطقه از تایلند ما را به یاد آسمان خراش‌های مدرن و جمعیت زیاد شهری با سبک زندگی جدید بیاندازد اما اشتباه نکنید! مناطق دیدنی بانکوک بسیار فراوان هستند.

 

 

جالب است بدانید که بخش‌های مرزی این شهر، آرامش بسیار بالایی دارند، چیزی که هنگام صحبت از پایتخت اصلا انتظار شنیدنش را نداریم. پارک شهری Phu Khao Thong هم در همین شهر زیبا قرار دارد. پارکی که فراتر از یک پارک معمولی است و بیشتر مانند یک جنگل سبز بسیار دنج است که به شما فرصت می‌دهد دور از شلوغی شهر، استراحت کرده و آرامش خود را به دست بیاورید.

در نزدیکی همین پارک، منطقه‌ای به نام Bankok Khlongs قرار دارد؛ جایی که شما می‌توانید با کرایه کردن یک قایق بزرگ، هم از چشم انداز شهری لذت ببرید و هم مناطق روستایی اطراف شهر را ببینید. مهم‌تر از همه این‌ها، می‌توانید یکی از پدیده‌های عجیب آسیای جنوب شرقی یعنی بازار شناور آمفاوا در بانکوک را هم تماشا کنید.

ریه سبز بانکوک یا Bang Krao نیز در نزدیکی این منطقه واقع شده است. جایی که به راحتی می‌توانید از آن به عنوان یک بهشت گرمسیری واقعی با مسیرهای پیاده‌روی در میان گیاهان سبز و درخشان یاد کنید.

 

مطالب مرتبط