معرفی هتل قدیمی لندن در تفلیس و سفر در زمان

تفلیس، شهر رویایی گرجی‌ها که امروز به عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود، بناهای قدیمی معاصر و سازه‌های باستانی زیادی را در خود جای داده است. همین ویژگی سبب شده تا تفلیس، مقصد محبوب گردشگرانی باشد که با تور گرجستان سفر کرده اند و به بازدید از آثار باستانی و داستان‌های تاریخی علاقمند هستند.

سفر در زمان غیر ممکن است، یا بهتر است بگوییم سفر در زمان هنوز غیر ممکن است. برای همین هیچ وقت نمی‌توانیم قرن‌ها و سال‌های گذشته را ببینیم. تنها چیزی که ما را به این گذشته هیجان انگیز متصل می‌کند، بازدید از بناها یا آثار به جای مانده از زمان‌هایی است که در آن‌ها زندگی نکرده‌ایم. این بخش از گردشگری یعنی بازدید از بناهای تاریخی یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های گردشگری برای مسافرانی است که برای سفر به گرجستان آمده اند.

هتل قدیمی یا هتل اُلد سنتری لندن (century-old-hotel-london) در شهر تفلیس که در نزدیکی پل درای بریج واقع شده است، یکی از همین بناهاست. هتلی مشهور، که از قرن نوزدهم به جای مانده است. ممکن است سوال کنید که چرا گردشگران هنوز هم علاقمند به دیدن این ساختمان قدیمی در شهر تفلیس هستند؟ جالب‌ترین نکته در مورد این هتل، سالن ورودی و پله‌های آن است. پس با ما همراه شوید تا داستان این هتل را برای شما تعریف کنیم، مخصوصا اگر عاشق تاریخ، هنر، معماری هستید.

 

بخوانید: رسومات و قوانین جالب در گرجستان

 

 

چرا هتل لندن در تاریخ ماندگار شد؟

معماری به نام زیمنس (Siemens) با کمک مالی خانواده مشهور زوبالاویلی (Zubalashvili) در تفلیس، در سال ۱۸۷۵ میلادی هتل لندن را طراحی و احداث کرد. در دهه نود میلادی، خانواده‌ای به نام ریچتر (Richters) مالک این هتل شدند و مدیریت آن را بر عهده گرفتند. اما چرا این هتل به شهرت رسید؟

 

 

میزبانی افراد مشهور

این هتل میزبان افراد سرشناس و تاریخ سازی بود که تا به امروز رد پایشان در تاریخ دیده می‌شود. کنت همسون (Knut Hamsun) نویسنده مشهور نروژی، چایکوفسکی (Tchaikovsky) آهنگساز روسی و نخبگان بسیار دیگری در این هتل اقامت داشتند. کنت همسون نروژی که در سال ۱۸۹۹ میلادی به همراه همسرش به گرجستان سفر کرده بود، در کتاب خود اقامتش در هتل لندن را به عنوان سفر به افسانه‌ها توصیف کرده است.

 

بخوانید: معرفی موزه هنرهای زیبای تفلیس

 

 

دسترسی به برق، یک رکورد برای هتل لندن

هتل لندن همچنین نخستین ساختمانی بود که به برق دسترسی پیدا کرد و توانست از این انرژی که در زمان خودش نیازمند برترین تکنولوژی‌های دنیا بود، بهره‌مند شود.

 

مهماندار دوست داشتنی

یکی دیگر از خاطراتی که از این هتل در تاریخ ثبت شده، حضور مهمانداری به نام اکاترین کارل (Ekaterine Carl) بود. گفته می‌شود که او در هتل محیطی دوستانه ایجاد کرده بود و همین صمیمیت سبب شده بود که میهمانان با خاطراتی فراموش نشدنی از این مکان خارج شده بودند.

 

بخوانید: چند حقیقت جذاب درباره تفلیس

 

 

فضای داخلی و دکوراسیون متفاوت

ویژگی دیگر، فضای داخلی و دکوراسیون متفاوت این هتل بود. دکوراسیونی که با آنچه در زمان خود مرسوم بود، تفاوت فراوانی داشت.  افرادی که در این هتل اقامت می‌کردند، شانس این را پیدا می‌کردند که در یک فضای لوکس که تا آن زمان مختص خانواده‌های سلطنتی بود، وقت بگذرانند.

 

 

یک هتل چند زبانه

در این هتل، همه کارکنان می‌توانستند به زبان‌های مختلف خارجی صحبت کنند و این یک امکان ویژه برای مسافرانی بود که از حوزه روسیه و سراسر اروپا به گرجستان سفر می‌کردند.

 

رستورانی که در خاطره‌ها ثبت شد

بر اساس آنچه از این هتل ثبت شده است، مهمانانی که در هتل الد سنتری لندن اقامت داشتند، رستوران این هتل را یک مکان گرم و دلچسب توصیف کرده‌اند، مکانی که می‌توانستند در آن از انواع غذاهای گرجستانی و اروپایی لذت ببرند.

 

 

هتل لندن در گذشته و حال

جذاب‌ترین قسمت هتل سالن ورودی و پله‌های آن بود. تمام پله‌ها از سنگ مرمر لوکس ایتالیا ساخته شده است و هنوز هم مانند روز اول زیبا و باشکوه هستند. نرده پله‌ها در آلمان ساخته شده بود و یک لوستر عظیم در مرکز سالن اصلی وجود دارد که چشمان شما را به خود خیره خواهد کرد.

میهمانان این هتل، همچنین می‌توانستند خود را با نواختن پیانوی سفیدی که در لابی هتل قرار داده شده بود، یا مطالعه مجله‌ها و ژورنال‌های خارجی از سراسر جهان خود را سرگرم کنند.

 

بخوانید: معرفی مهمترین موزه‌های گرجستان

 

 

ساختمان هتل قدیمی لندن هنوز هم در قلب تفلیس و در نزدیکی پل درای بریج نفس می‌کشد. متاسفانه فضای داخلی این هتل به خوبی حفظ نشده است. این هتل، اکنون در میان یک منطقه مسکونی قرار دارد. با این حال، گردشگران هنوز هم می‌توانند از فضای بیرونی هتل لندن، سالن اصلی و پله‌های مشهور آن بازدید کنند.

اگر عاشق تاریخ و معماری ساختمان‌های تفلیس هستید، این یکی از بهترین مکان‌هایی است که ارزش بازدید دارد. شما می‌توانید قرون گذشته را تصور کنید که این مکان سرشار از زندگی و ماجراهای عجیب و غریب برای مردمی بود که از کشورها و شهرهای دیگر به تفلیس آمده بودند.

مطالب مرتبط