بهترین کارهایی که می‌توانید در ایروان انجام دهید

ایروان به عنوان پایتخت ارمنستان دارای فرهنگ و تاریخی غنی و ویژگی‌های دیدنی زیادی برای بازدیدکنندگانی که با تور ارمنستان به این کشور است. دیدنی‌های ایروان بسیار است. این شهر برای میدان‌های تاریخی، بازارهای فرهنگی، دلمه‌های دلپذیر، بناهای تاریخی و پارک‌ها شهرت پیدا کرده است. شما در این شهر تاریخی و قدیمی با هر سلیقه‌ای که باشید می‌توانید سرگرمی خودتان را پیدا کنید. ما در این مقاله تنها به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

از میدان جمهوری دیدن کنید

میدان جمهوری در مرکز شهر واقع شده و چشم‌اندازی از زندگی روزمره مردم بومی را ارائه می‌دهد. ساخت و ساز ساختمان این میدان حدود 50 سال طول کشید تا کامل شود. با این همه بیشتر بخش‌های ساختمان در دهه 50 ساخته شد. شما می‌توانید صبح یا بعد از ظهر را در اینجا بگذرانید و از موزه تاریخ و گالری ملی که از جاذبه های گردشگری ارمنستان هستند دیدن کنید. گشتن در این میدان تجارب فرهنگی گسترده‌ای به شما هدیه می‌دهد. محیط این میدان مناسب خانواده‌ها، قدم زدن با حیوانات خانگی و مناسب بچه‌هاست.

آدرس: Republic Square, Yerevan, Armenia

 

 

در یکی از تورهای پیاده‌روی شرکن کنید

شرکت در تورهای پیاده‌گردی یکی از بهترین راه‌های شناخت شهر و تماشای فرهنگ مردم است. از بهترین فعالیت های رایگان در ایروان تور پیاده‌روی است. توری ویژه و سه ساعته است که در طی شرکت در آن داستان‌هایی را خواهید شنید که هرگز در هیچ کتابی نخوانده‌اید. راهنمای شما در این تور حدود 25 مکان اصلی شهر را به شما معرفی می‌کند که شامل مرکز تاریخی و معماری‌های مدرن می‌شوند. این تور طرفداران زیادی دارد و هر زمان که درخواست داشته باشد برگزار می‌شود بنابراین باید حتما از قبل در آن ثبت نام کنید و با آن‌ها در تماس باشید. با این که این تور را رایگان می‌نامند اما در پایان شما آن به اندازه‌ای که ارزشمند می‌دانید باید چیزی بپردازید.

 

بخوانید: تجربه‌ی ماندن در بهترین هتل‌های ۵ستاره‌ی ایروان

 

 

آبشار پله‌ای و موزه

این مجموعه از چند فواره، پله‌های سفید و بزرگ شبیه به آبشار که با مجسمه‌های زیبا و گل‌کاری‌های اطراف نمایی زیبا و دیدنی به خود گرفته‌اند تشکیل شده است. این فواره و پله‌ها از زیباترین دیدنی‌های ارمنستان است که گردشگران ایروان شانس بازدید از آن را دارند. به سمت بالا بروید و از تماشای منظره پانورامای اطراف و کوه آرارات لذت ببرید. اگر از هنر دوستان هستید خبر خوب برای شما این که می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و بعد دیدن آبشار پله به موزه هنر بروید.

آدرس: 10 Tamanyan St, Yerevan, Armenia

تلفن: +37410567262

 

 

موزه نسل‌کشی ارامنه

Tsitsernakaberd سازه‌ایست که یاد تمام قربانیان نسل‌شی ارامنه توسط عثمانی‌ها در سال 1915 را زنده نگه می‌دارد. موزه‌ای که در این سازه قرار دارد جزئیات تکان دهنده‌ای درباره این فاجعه انسانی در ارمنستان را به تصویر کشیده است. شاید بازدید از این موزه تاثیرگذار باشد اما پرده‌ای از تاریخ این مردم را به شما نشان می‌دهد.

آدرس: Tsitsernakaberd Hwy, Yerevan, Armenia

تلفن: +37410391412

 

بخوانید:‌ آشنایی با زیباترین شهرهای ارمنستان

 

 

در محله‌های قدیمی گردش کنید

قدمت محله قدیمی ایروان به قرن 17ام برمی‌گردد که آن را قدیمی‌ترین بخش شهر می‌دانند. این محله روی تپه بنا شده که نمایی از مرکز شهر را ارائه می‌دهد. در این محله خانه‌های ایرانی، عثمانی، ارامنه همه در امتداد هم در کوچه پس کوچه‌های باریک در کنار یکدیگر نشسته‌اند. بعد از ظهری ملس و دل‌انگیز را برای گردش در این محله در نظر بگیرید و معماری‌های دیدنی آن را کشف کنید.

 

 

از ماتناداران دیدن کنید

افراد علاقه‌مند به تاریخ، هنر و ادبیات بی‌شک جذب این نقطه می‌شوند. مقابل موزه، مجسمه‌ای از Mesrop Mashtots، شخصی که خط ارمنی را اختراع کرده پیدا خواهید کرد. داخل موزه، متون باستانی از سراسر جهان جمع‌آوری شده که اطلاعات جالبی در اختیار شما قرار می‌دهد، اما اگر اطلاعات زیادی در مورد تاریخ باستان و قرون وسطا ندارید احتمالا برای شما شرکت در تور گردشی مناسب‌تر باشد زیرا ممکن است آنطور که باید بازدید از موزه برای‌تان مفید قرار نگیرد. شما می‌توانید از ساعت 10 صبح تا 5 عصر از این موزه دیدن کنید.

آدرس: 53 Mashtots Avenue, Yerevan, Armenia

تلفن: +37410562578

 

بخوانید: بهترین فستیوال‌های با تور ارمنستان

 

 

برای استراحت و پیک‌نیک به یکی از پارک‌ها بروید

ایروان دارای پارک‌های جذاب زیادی است که امکان استراحت و گرفتن آرامش را به شما می‌دهند. محبوب‌ترین گزینه بین افراد محلی پارک Lovers است که همچنین قدیمی‌ترین پارک شهر هم شناخته می‌شود. این پارک مناظری از پارک‌های ژاپنی ارائه می‌دهد که به شدت دیدنی و زیباست. در واقع این پارک نه تنها برای قراری عاشقانه انتخابی عالیست بلکه مناسب پیک‌نیک رفتن هم هست. در آن قدم بزنید و از منظره آبشارها و استخرهای آن لذت ببرید.

 

مطالب مرتبط