گردش در پارک ملی کولختی گرجستان

همه‌ی ما می‌دانیم که گرجستان، کشوری زیبا و سرسبز است که دیدنی‌های بسیار زیاد طبیعی را در خود جای داده است. پارک‌های ملی گرجستان هر کدامشان زیبایی خاص خودشان را دارند، اما اگر بخواهید تجربه‌ی دیدن یکی از زیباترین مناطق گرجستان را در سفر به این کشور داشته باشید، حتما باید از پارک ملی کولختی دیدن کنید. جایی که آن را با نام آمازون گرجستان می‌شناسند.

 

 

پارک ملی کولختی

این پارک ملی در غرب گرجستان واقع شده و رودهای تیموری و سوپسا در آن جریان دارند. پارک ملی کولختی محلی باستانی است که در طول تاریخ وقایع زیادی به خود دیده و بخش‌هایی از آن در دوره‌های مختلف تاریخی آسیب دیده است و یکی از زیباترین مناظر طبیعی گرجستان است، اما بخش زیادی از محلی که در حال حاضر به آن پارک ملی گفته می‌شود، در زمان شوروی به عنوان یک منطقه محافظت شده‌ی طبیعی در نظر گرفته شد و سپس در گرجستانِ آزاد با بهینه کردن امکانات گردشگری و تغییر آن به یک پارک کلی، تفاوت‌هایی در بازدید گردشگران در آن پدید آمد.

این پارک ملی یکی از نقاط بسیار غنی گرجستان از نظر تنوع زیستی است و از جمله جاهایی است که کسانی که با تور گرجستان سفر می‌کنند برای تماشای پرندگان به آن مراجعه می‌کنند. جایی مملو از گونه‌های مختلف پرندگان، چندین گونه جانوری و تنوعی بسیار عالی از انواع گیاهان و درختانی که بعضی از آن‌ها را تنها می‌توانید در این منطقه ببینید.

 

 

بازدید از بلندیهای دره‌ی کولختی

همانطور که گفتیم، دلایل زیادی دارد که بخواهید به دیدن این پارک ملی بروید و مهم‌ترین آن‌ها تماشای انواع پرندگان و البته بودن در طبیعت زیبای این پارک ملی است. برای بازدید از این محل نیز، بهترین کار استفاده از تورهایی است که به این مقصد برگزار شده و شما را از تفلیس برای دیدن پارک ملی کولختی می‌آوند. این تورها با توجه به امکاناتی که در اختیارتان می‌گذارند و گشت‌های مختلفی که دارند، قیمت‌های متفاوتی نیز خواهند داشت. یکی از عمده دلایل تفاوت قیمتی آن‌ها نیز همین گردش‌های آبی است که بسته به قایقی که شما را به دریاچه می‌برد، امکانات آن نیز متفاوت است.

 

بخوانید: زیباترین رودخانه‌های گرجستان برای طبیعت گردی

 

 

محیط زیست و تنوع جانوری در پارک ملی کولختی

پرندگان زیادی از گونه‌های مختلف در این برکه و در میان درختان کولختی زندگی می‌کنند که تعداد این گونه‌ها به 200 می‌رسد، با این حال در اوایل بهار و اواخر پاییز با کوچ پرندگان به این پارک ملی، گونه‌های بسیار بیشتری را می‌توانید در این منطقه مشاهده کنید. به همین دلیل است که بسیاری بهترین زمان بازدید از این مکان را اوایل بهار و اواخر پاییز محسوب می‌کنند. بهتر است برای بازدید از این جاذبه‌های گردشگری گرجستان دوربین خود را آماده کنید تا بتوانید از پلیکان‌ها، قوها، اردک‌ها و بسیاری از پرندگان دیگر عکاسی کنید.

در خشکی و آب، تنوع درختان و گیاهان این منطقه نیز بسیار دلچسب است و اگر چه حیوانات زیادی در آن سکونت ندارند، با این حال باز هم می‌توان گونه‌های جالبی را در میان نیزارها و درختان مشاهده کرد.

 

 

تفریحاتی که می‌توانید در این پارک ملی تجربه کنید

گشت آبی و پیاده‌روی در جنگل از جمله فعالیت‌های گروهی است که می‌توانید در کولختی تجربه کنید. وقتی پا به این منطقه می‌گذارید امکاناتی از قبیل سایت مخصوص کمپ زدن، چادر و تجهیزات اولیه در اختیارتان قرار می‌گیرد که اگر به صورت شخصی آمده باشید، همه‌ی این‌ها برایتان هزینه خواهد داشت که خیلی قیمتشان بالا نیست. اما جدای از این‌ها، کایاک سواری بدون شک محبوب‌ترین فعالیتی است که در این پارک ملی تجربه خواهید کرد و می‌توانید انواع کایاک‌ها را از محل کمپ اجاره کنید. کایاک‌ها قیمتی بین 15 تا 70 لاری برای اجاره قیمت دارند و قایق‌های بزرگ‌تر برای گردش‌های آبی در برکه نیز حدودا 200 لاری برایتان هزینه درپی خواهد داشت.

 

بخوانید: دریاچه ریتسا جاذبه‌ای زیبا در میان گرجستان

 

 

بازدید از مناطق مختلف در دره‌ی کولختی

جاهای بسیاری در این منطقه است که می‌توانید به سراغشان بروید. یکی از این محل‌ها صومعه Khobi است که مربوط به قرن 13 میلادی می‌شود. در محل این صومعه یک موزه‌ی بسیار خوب نیز بنا شده است که در آن آثار کشف شده از این منطقه به نمایش گذاشته شده است.

 

بخوانید: راهنمای بازدید از موزه‌ی ملی گرجستان در تفلیس

 

مطالب مرتبط