تعطیلاتی به یادماندنی در بهترین نقاط در نزدیکی استانبول

مهم نیست استانبول چقدر زیباست. همین که پر از جمعیت و شلوغی‌ست یعنی زمانی می‌رسد که آرزو می‌کنید برای یکی دو روز از شلوغی شهر دور شوید و در محیطی آرام به استراحت و تفریح بپردازید. اما متاسفانه در بیشتر مواقع محدودیت زمانی به ما این اجازه را نمی‌دهد که به مسافت‌های طولانی برویم. در چنین شرایطی، مکان‌های تعطیلات در نزدیکی استانبول به نجات ما می‌آیند. ما در اینجا برجسته‌ترین مکان‌های نزدیک تور استانبول را که امکان استراحت و تفریح را فراهم می‌آورند معرفی می‌کنیم.

 

آقوا

آقدا بین Goksu و Yesilcay در فاصله یک ساعتی از استانبول قرار گرفته است. در واقع فاصله آن تنها استانبول تنها 100 کیلومتر است. آوا با داشتن ساحل، خلیج‌ها و طبیعتی سرسبز و شاداب، مردم را مجذوب خود می‌کند و به آن‌ها فرصت استراحت و اقامت در هتل‌های کوچک و دنج را می‌دهد.

 

آقوا

 

خلیج کیلیم، ساحل ساکلی، و صخره گلین از جمله دیدنی‌های اینجا هستند که باید از آن‌ها دیدن کنید. به علاوه خلیج‌های کیلیملی و کادیرگا تنها در 15 دقیقه‌ای آگوا مکان‌های مناسبی برای پیک‌نیک و یا رفتن به کمپینگ یا شنا هستند.

 

کیلیُس

کیلیس در منطقه Sarıyer استانبول و در حاشیه ساحل دریای سیاه واقع شده است. این مکان که در نزدیکی استانبول قرار گرفته یکی از بهترین گزینه‌ها برای تعطلات آخرهفته و یا اقامتی کوتاه مدت برای استراحت کردن برشمرده می‌شود.

 

کیلیُس

 

گرچه اخیرا این منطقه به یکی از نقاط ساحلی محبوب تبدیل شده و مردم زیادی را به خود می‌بیند اما هنوز بخش‌های دنج و دست نخورده‌ای در آن باقی مانده است. به غیر شنا کردن در اینجا می‌توانید به کارهای دیگری همچون صعود به تپه‌ها از طریق خانه‌های قدیمی و تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر منطقه است. فراموش نکنید که از قلعه کیلیس هم دیدن کنید.

بهترین هتل‌های محله گالاتا ؛ استانبول

ریوا

ریوا که به روستای کایاگزی هم شناخته می‌شود یکی از محبوب‌ترین نقاط بیکوز محسوب می‌شود. این منطقه برای تعطیلات بسیار جذاب بوده و فرصت مناسبی برای پیاده‌روی در مسیرهای باریک و دیدنی فراهم می‌آورد. حتی نیازی نیست که به دریای آن اشاره کنیم.

 

ریوا

 

قلعه ریوا یکی از مکان‌های ایده‌آل برای تماشای غروب خورشید است. در حالی که عصرانه ماهی می‌خورید و هوای تمیز ریوا را استنشاق می‌کنید هرگز از تعطیلات در اینجا پشیمان نخواهید بود.

 

کرپه

کرپه شهری ساحلی واقع در کاندیرا، بخشی از Kocaeli است که در زمره علایق استانبولی‌ها برای سفرهای کوتاه تابستانه قرار دارد. این شهر ساحلی زیبا در فاصله 2 تا 2.30 ساعتی از استانبول واقع شده و به عنوان معجزه دریای سیاه از آن یاد می‌شود. وقتی بروید و ببینید، این اسم را تصدیق خواهید کرد. وقتی به کرپه می‌رسید اولین چیزی که به استقبال شما می‌آید دریای آرام و زیبای آنست.

 

کرپه

 

یکی از جاهایی که حتما باید دیدن کنید صخره‌های صورتی هستند که در فاصله 6 کیلومتری کرپه واقع شده‌اند. با این که هتل‌هایی برای اقامت راحت وجود دارد اما ما توصیه می‌کنیم برای لمس طبیعت فوق‌العاده منطقه برنامه کمپینگی به یادماندنی را بچینید و از فضای باز و باطراوت لذت ببرید.

شب‌های استانبول؛ معرفی بهترین کلاب‌‌ها با موسیقی زنده

اِنِز

Enez شهر و منطقهای از استان ادیرنه، در Thrace است اما به دلیل دریا و طبیعتش حس و حال شهرهای اژه را ارائه می‌دهد. شرق و جنوب این منطقه با آب‌های شفاف و آبی خلیج ساروز احاطه شده‌اند و منظره‌ای شبیه به جزیره ساموتراکی یونان را از خودش به نمایش به نمایش می‌گذارد.

 

اِنِز

 

این منطقه که در فاصله 285 کیلومتری از استانبول قرار گرفته به دلیل حمل و قل راحت و قابل دسترس به یکی از نقاط محبوب استانبولی‌ها برای تفریح تبدیل شده است. در کنار دریا و سواخل تمیز شما کارهای زیادی برای انجام دارید. هتل‌ها و مهمانخانه‌های راحتی هم برای اقامت در دسترس شما وجود داشته و از هیچ بابت نگرانی نخواهید داشت.

 

شارکوی

شارکوی شهری در تکیرداغ است که در فاصله 234 کیلومتری استانبول واقع شده است. این قسمت یکی از معدود نواحی دریای مرمره است که هنوز تمیز و بکر باقی مانده است. شما تابستان‌ها می‌توانید در ویلاهای ساحلی افامت کنید و یا به هتل‌ها بروید و از امکانات رفاهی مفصل‌تری بهره‌مند شوید.

 

شارکوی

 

به هر حال شما در اینجا کارهای زیادی برای انجام دارید که حسابی شما را سرگرم می‌کنند. نه تنها می‌توانید از شنا در دریای مرمره لذت ببرید بلکه می‌توانید از مکان‌های باشکوهی همچون Uçmakdere، Hoşköy، Eriklice و Mürefte دیدن کنید. شارکوی یکی از مقاصد خانوادگی نزدیک استانبول است که به دلیل امکانات رفاهی و گستره فعالیت‌های انجام دادنی از سمت خانواده‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط