راهنمای گردش یک روز بارانی در وارنا، بلغارستان

وارنا را به عنوان پایتخت ساحلی بلغارستان می‌شناسند و از همین رو بیشتر عاشقان دریا و ماسه راه‌شان را به سمت این شهر کج می‌کنند.
وارنا هم آب و هوایی غالبا آفتابی دارد و گرم دارد. با این همه مثل هر جای دیگی ممکن است روزی بارانی را تجربه کند. در تور بلغارستان اگر گرفتار روزی بارانی در این شهر شدید اصلا نگران نباشید فعالیت‌های زیادی وجود دارد که حتی بدون در نظر گرفتن ساحل بتوانید آن‌ها را انجام دهید و سرگرم شوید. ما در اینجا شما را برای گردش در روزانی بارانی راهنمایی می‌کنیم.

 

از یک نمایشگاه هنری دیدن کنید

اگر به خوبی با صحنه هنری بلغارستان آشنا نیستید، از گالری‌های هنری شهر وارنا شروع کنید که شما را از طریق هدایت بین اصول اولیه هنری بومی پیش می‌برد و مجموعه‌ای از بهترین هنرمندان منطقه در طی یک قرن گذشته را به شما معرفی می‌کند.

 

از یک نمایشگاه هنری دیدن کنید

 

اگر می‌خواهید با هنرمندان معاصر آشنا شوید و سبک سلیقه و کار آن‌ها را از نزدیک ببینید، به گالری هنری لارگو بروید که در برنامه‌هایش هم هنرمندان قدیمی و شناخته شده حضور دارند و هم کارهای جوانان به نمایش در می‌آید. علاوه بر این‌ها در فضای معاصر فرهنگی شما می‌توانید به جز نمایشگاه‌های هنری، در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی هم شرکت کنید و یا سری به آن‌ها بزنید و برخی از کارها را تماشا کنید.

 

هنگام مطالعه کتاب محبوب‌تان از نوشیدن یک فنجان داغ لذت ببرید

در یک روز سرد و بارانی چیزی بهتر از یک کتاب خوب و یک نوشیدنی گرم که در کنار شما بخار می‌دهد وجود ندارد. کتاب دوستان در کافه دنج و راحت هتل تیری دلفینز حس بودن در خانه خودشان را دارند.

 

three-dolphins-hotel

 

این کافه جایی‌ست که از سراسر دنیا کتاب‌هایی در آن جمع‌آوری شده است. به علاوه این مکان دارای یک بازار غذایی کوچک با محصولاتی از نقاط مختلف جهان است. مثلا شاید سوپرایز شوید اگر بفهمید دانه‌های قهوه مورد علاقه‌تان که در یک مغازه خانوادگی در اتریش بو داده می‌شود هم در این بازار وجود دارد.

آدرس: 27 Gabrovo Str., Varna, Bulgaria,

تلفن: +359 52 600 911

 

اسکیت‌برد در فضای بسته را تمرین کنید

در بلغارستان معدود مکان‌هایی برای تمرین اسکیت‌برد وجود دارد که Halle 3 یکی از آن‌هاست. این مجموعه جذاب فقط متخص به اسکیت‌برد نیست و دامنه فعالیت‌های زیادی را در بر می‌گیرد.

 

 

skateboarding

 

در واقع منطقه یخی و میزهای پینگ پنگ و فوتبال از دیگر بخش‌های آن هستند. به علاوه در اینجا رویدادهای مختلفی از جمله بازارهای صنایع دستی گرفته تا اکران فیلم و خیلی چیزهای دیگر هم برگزار می‌شود. بنابراین قبل از رفتن سعی کنید برنامه این مجموعه را بررسی کنید.

آدس: 3, Hristo Botev Blvd., Varna, Bulgaria

دلایل مهم سفر با تور بلغارستان به وارنا

چای بنوشید

یکی از کافه‌های منحصر به فرد و متفاوت وارنا اسپشل تی‌هاوس است که به بچه‌های بزرگ شده در پرورشگاه کار می‌دهد تا بتوانند روی پای خودشان بایستند و اولین تجربه شغلی‌شان را به بهتین نحو کسب کنند. فضای داخلی کافه جذاب و دوست داشتنی است و احتمالا با هوای بارانی بیرون کاملا در تضاد است.

 

چای بنوشید

 

بنابراین به این کافه بروید و از کیک و شیرینی‌های خوشمزه و یک فنجان چای داغ لذت ببرید. عکس‌های اینستاگرامی شما در این کافه می‌تواند نظرات مثبت دوستان شما را به خود جلب کند. معطل نکنید و خودتان را به این کافه برسانید.

آدس: 53, Preslav Str., Varna, Bulgaria,

تلفن: +359 89 686 4709

 

خرید کنید

همین که پای‌تان را در وارنا بگذارید خیلی زود متوجه خواهید شد که د این شه همه به خودشان می‌رسند و ظاهر آراسته از اهمیت بالایی برخوردارند. به طوری که زنان عاشق خرید لباس هستند و مردان در حفظ تناسب اندام می‌کوشند. پس دیگر نگوییم که چقدر فروشگاه‌های مدن و لباس در این شهر از اهمیت و رونق زیادی برخوردارند.

 

خرید کنید

 

بنابراین چه مکانی بهتر اینجا تا برای خرید لباس، کیف و کفش و یا لوازم جانبی بروید؟ برخی از بهترین مارک‌های بلغاری را کشف کنید یا اگر می‌خواهید مارک‌های بین‌المللی مورد علاقه‌تان خود را بررسی کنید. برای این کار به مراکز خرید گرند مال و یا وارنا مال بروید. به این ترتیب روز بارانی‌تان را به روزی پر از هیجان لوازم و خریدهای تازه بدل کرده‌اید.

بهترین سواحل وارنا برای اوقاتی شگفت‌انگیز

قدیمی‌ترین گنج طلای جهان را ببینید

کم‌تر کسی می‌داند که وارنا میزبان قدیمی‌ترین گنج طلای دنیا است. این گنج طلا که قدمت آن به 7 هزار سال قبل برمی‌گردد در حفاری‌های سال 1972 در نکروپلیس وارنا کشف و ضبط شد. برای دیدن اشیاء نفیس و طلای بیرون آمده از قبرها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوران قدیمی و زندگی در آن زمان، به موزه باستان‌شناسی در وارنا مراجعه کنید.

 

golden-treasure

 

آدس: 41, Maria Luisa Blvd, Varna, Bulgaria

تلفن: +359 52 681 030

مطالب مرتبط