بهترین مقاصد تابستانی برای مسافران تور گرجستان

آخرین ماه از فصل تابستان بهترین زمان برای سفر با تور گرجستان است. آب و هوای مطبوع این کشور در فصل شهریور و مهر آن را به یک مقصد گردشگری مطلوب برای گذراندن روزهای آخر تعطیلات تابستانی تبدیل کرده است. در این زمان از سال می‌توانید به مناطق کوهستانی دورافتاده گرجستان بروید، در میان دره‌ها قدم بزنید، در ساحل آرام دریا آفتاب بگیرید و با پاراگلایدر بر فراز آسمان صاف و آبی تفلیس پرواز کنید.

اگر به دنبال پیشنهادهای کامل‌تری هستید تا بتوانید بر اساس آن‌ها برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

 

  • پارک ملی توشتی و روستای دارتلو (Tusheti National Park)

توشتی یکی از مناطق دورافتاده کشور گرجستان است که در شمالی‌ترین قسمت کوه‌های قفقاز واقع شده است. با این حال دور از دسترس بودن این منطقه کوهستانی و البته پارک ملی توشتی نتوانسته مانعی برای محبوبیت آن در میان گردشگران باشد.

 

 Tusheti National Park

 

اگر تور تفلیس را انتخاب کرده باشید، خوش شانس هستید چراکه توشتی در فاصله ۲۸۰ کیلومتری شهر تفلیس قرار دارد. هنگام بازدید از این منطقه، حتما طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید سری هم به روستاهای اومالو، شناکو و دارتلو بزنید.

روستای دارتلو یک سرزمین افسانه‌ای است که در میان کوه‌های بلند و درست در کنار یک دریاچه رویایی واقع شده است. اگر برای ماه عسل یا مناسبت‌های عاشقانه به این سفر آمده‌اید، می‌توانید ساعت‌های عاشقانه‌ای را در کلبه‌ها یا خانه‌های روستایی این منطقه بگذرانید.

 

  • گوریا و استراحت‌گاه‌های کوهستانی وسوسه انگیز (Guria)

اگر اهل طبیعت گردی هستید و دوست دارید در منطقه‌ای بکر که آرامش بیشتری نسبت به مکان‌های توریستی دیگر دارد، خوش‌گذرانی کنید، بازدید از استان گوریا را در لیست سفر خود قرار دهید.

 

Guria

 

این منطقه در فاصله ۲۲ کیلومتری ساحل دریای سیاه واقع شده است. اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید می‌توانید یکی از استراحتگاه‌های کوهستانی هیجان انگیز گوریا را انتخاب کنید. حین اقامت در این استان گرجستان، می‌توانید با تورهای محلی از کلیساها و صومعه‌های بیشماری دیدن کنید که قدمت بعضی از آن‌ها به پیش از قرن پانزدهم باز می‎گردد.

علاوه بر این می‌توانید در سواحل شنی گوریا آفتاب بگیرید و یا تنی به آب بزنید. البته به یاد داشته باشید که سواحل، مانند همه مکان‌های گردشگری دیگر، شلوغ‌تر از بخش جنگلی و کوهستانی هستند.

دانستنی‌های جالب درباره فرهنگ گرجستان

 

  • ساوانتی، میراث جهانی یونسکو در کوه‌های قفقاز (Svaneti)

ساوانتی یکی دیگر از مناطق شگفت‌انگیز و بکر گرجستان است. این استان تاریخی در جنوب کوه‌های مرکزی قفقاز واقع شده و دارای چهار قله مرتفع است. منطقه ساوانتی که جز میراث جهانی یونسکو نیز هست، در مرتفع‌ترین روستای این منطقه واقع شده است.

 

Svaneti

 

ساوانتی، یک مقصد عالی برای همه گردشگرانی است که به ورزش در فضای باز و به ویژه کوه‌نوردی و صخره نوردی علاقمند هستند. شما هم اگر قصد دیدار از ساوانتی را دارید باید خودتان را برای پیاده‌روی و کمی کوه‌نوردی آماده کنید چراکه در مسیر پیاده‌روی‌تان به سوی ساوانتی باید از یخچال‌های طبیعی، دریاچه ها و روستاهای دورافتاده‌ای گذر کنید.

 

  • ساحل محبوب دریای سیاه در باتومی (Black Sea Coast)

منطقه مرکزی ساحل دریای سیاه درست در شهر باتومی گرجستان قرار دارد. در ماه‌های تابستان، تور باتومی طرفدارهای زیادی پیدا می‌کند و این شهر به خاطر حضور گردشگران محلی و بین‌المللی شاهد جنب و جوشی است که شب و روز نمی‌شناسد.

 

Black Sea Coast

 

باتومی به عنوان اصلی‌ترین تفرجگاه ساحلی کشور گرجستان، هتل‌های لوکس، کافه‌ها و کلوپ‌های فراوانی را در خود جای داده است. شما نیز اگر از سفر به شهرهای ساحلی لذت می‌برید، سری هم به باتومی بزنید؛ چراکه سفرهای تابستانی بدون شنا و آب تنی و تجربه ورزش‌های ساحلی و تورهای دریایی یک سفر کامل نخواهد بود.

 

  • قلعه ناریکالا بر بلندی‌های تفلیس (Narikala Fortress)

دوباره به تفلیس باز می‌گردیم. یکی از جاذبه‌های تاریخی و ارزشمند گرجستان که بر روی تپه‌های اطراف تفلیس خودنمایی می‌کند، قلعه ناریکالا نام دارد. قدمت قلعه ناریکالا به قرن چهارم میلادی می‌رسد. اما شاید برای‌ شما هم به عنوان مسافران ایرانی تور گرجستان، جالب باشد که بدانید این قلعه که به قدیمی‌ترین ساختمان شهر تفلیس شهرت دارد، یک بنای باستانی ایرانی است که از دوره ساسانیان به جای مانده است.

 

Narikala Fortress

 

دلیل دیگری که بازدید از قلعه ناریکالا در این لیست تابستانی جای گرفته این است که با انتخاب این جاذبه گردشگری، می‌توانید از کلیسای سنت نیکلاس که در داخل ناریکالا واقع شده، کلیسای ارمنی سنت جرج که کمتر از صد متر با ناریکالا فاصله دارد و تندیس کارتلیس ددا یا همان مجسمه مادر که تقریبا در فاصله پانصد متری ناریکالا قرار دارد هم دیدن کنید.

 

کاتیسخی پیلار؛ از خاص‌ترین کلیساهای جهان در گرجستان

  • واردازیا، شهر زیر زمینی سیزده طبقه‌ای (Vardzia)

شهر غاری واردزیا، شهری اعجاب انگیز است که از اواخر دهه هزار و صد میلادی به یادگار مانده است. واردزیا در دل کوه اروشلی (Erusheli) که در جنوب کشور گرجستان و در نزدیکی شهر آسپیندزا (Aspindza) است، قرار دارد. این شهر سنگی حداقل چهار ساعت است با تفلیس فاصله دارد، پس برای یک بازدید تابستانی از آن باید یک روز کامل از سفر خود را اختصاص بدهید.

 

Vardzia

 

شهر واردازیا، به دستور ملکه تامار پادشاه گرجستان ساخته شده بود تا مردم منطقه بتوانند در برابر حملات مغول‌ها مقاومت کرده و دوام بیاورند. این شهر باستانی زیر زمینی، دارای سیزده طبقه با شش هزار اتاق مسکونی، اتاق پادشاهی و کلیسای بزرگ با برج ناقوس بود.

به خاطر همین معماری اعجاب‌انگیز هنگامی که پای خود را به این شهر باستانی بگذارید، احساس خواهید کرد که درست در وسط محل فیلمبرداری مجموعه ارباب حلقه‌ها هستید و یا در داستان‌های هری پاتر سفر می‌کنید.

مطالب مرتبط