خوش آب و هوا ترین نقاط آسیایی استانبول

استانبول با داشتن تاریخ پرشکوه، موقعیت مکانی مناسب و مزایای اجتماعی، برای قرن‌ها است که به شهر آرزو تبدیل شده است. با این همه رشد شهرنشینی و هجوم گردشگرانی که با تور استانبول به این شهر می‌روند باعث شده تا ساکنان آن مرتبا به دنبال جایی برای فرار از ترافیک و شلوغی شهر و تنفس هوای تازه باشند. البته این اصلا بدان معنا نیست که برای رفتن به طبیعت لازم است ده‌ها کیلومتر از شهر دور شوید. بلکه در همین حوالی هم می‌توان از طبیعت شاداب شهر استفاده کرد. ما در اینجا بهترین نقاط سمت آسیایی استانبول را معرفی می‌کنیم.

 

جنگل آیدوس

جنگل آیدوس یکی از اولین گزینه‌هایی است که وقتی راجب طبیعت‌گردی در سمت آسیایی شهر صحبت می‌کنیم به ذهن خطور می‌کند و یکی از سرسبزترین نقاط استانبول است. سفری روزانه به آیدوس شما را از هرج و مرج شهر دور کرده و در معرض هوای تازه و آرامش طبیعت قرار می‌دهد. این جنگل در تمام فصول زیبا بوده و هر فصلی چهره زیبایی از آن را به نمایش می‌گذارد. بنابراین اصلا از این بابت نگران نباشید. جنگل آیدوس دارای موهبت‌های طبیعی مختلفی مثل دریاچه و تپه بوده و موقعیت‌های مختلفی را برای علاقه‌مندان به قایقرانی، ماهیگیری و پیاده‌روی فراهم می‌آورد. همانطور که اکسیژن خالص جذب می‌کنید خودتان را به منطقه پیک‌نیک برسانید و از ویژگی‌های آن استفاده کنید. شما در این جنگل سرشار از سکوت،آرامش و زیبایی خواهید شد.

 

 

رستوران Hidiv Pavilion

حتما از دیدن چنین جایی در فهرست ما تعجب کرده‌اید اما این رستوران نقطه‌ایست که می‌توانید در آن هم امکانات زندگی مدرن استفاده کنید وهم در معرض فضای سبز، اکسیژن زیادی جذب کنید. در واقع شما در اینجا به راحتی می‌توانید هوای شور دریا را تنفس کرده و غرق در طراوت طبیعت شوید. شما می‌توانید غذا را در عمارت مجلل رستوران نوش جان کرده و بعد به قدم زنی در فضای سبز اطراف بپردازید. در واقع رفتن به این عمارت خود تنهایی دوری از شهر و هوای تازه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آدرس: Çubuklu Mah, Hidiv Kasrı Cd. No. 1/1, 34805 Beykoz/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 413 92 53

 

بخوانید: معرفی پارک گلخانه استانبول

 

 

پولونزکوی

پولونزکوی که در منطقه بیکوز واقع شده و بسیار نزدیک به شهر است از نقاط سرسبزی‌ست که هر طبیعت دوستی باید از آن دیدن کند. با این که پلنزکوی به لحاظ قرارگیری نزدیک بوده و دسترسی آسانی دارد اما هرگز مدتی که در آن هستید حس نمی‌کنید شهر همین کنار گوش شماست. بنابراین اگر می‌خواهید از تنفس اکسیژن فراوان لذت ببرید ولی از شهر هم خارج نشوید پس جواب شما اینجاست، پلنزکوی! در این دهکده خوش منظره که زمانی لهستانی‌ها در آن زندگی می‌کردند، می‌توانید ضمن تنفس بوی درختان کاج باشکوه، فعالیت‌های مختلفی را انجام دهید. در واقع شما در این مکان می‌توانید پیاده‌روی کنید، صبحانه‌های دلپذیر و مفصل نوش جان کنید و طعم غذاهای اصیل و معتبر را به خاطر بسپارید و برخی از ورزش‌ها را انجام دهید.

 

بخوانید: جنگل بلگراد؛ بهشت سبز استانبول

 

پارک فنرباغچه

پارک فنرباچه که در کادیکوی استانبول واقع شده و نام خود را از یک فانوس دریایی که در سال 1562 در این منطقه قرار داشت گرفته است. اما این تمام داستان پشت پارک فنرباغچه نیست. این پارک دارای بقایای کاخ‌ها از زمان امپراطوری روم شرقی است که آن را نه تنها مکانی برای هوای پاک بلکه جایی برای گردشی تاریخی هم بدل کرده است. در اینجا می‌توانید غروب خورشید را تماشا کنید، از پیک‌نیکی فوق‌العاده لذت ببرید و در اکسیژن غوطه‌ور شوید. هنگامی که در این پارک هستید فراموش نکنید که حتما از درخت 150 ساله باشکوه آن دیدن کنید.

 

 

بیشه مهرآباد

این بیشه که بر روی تپه‌ای مشرف به بسفور واقع شده و قدمت آن به زمان سلطان محمود اول باز می‌گردد، محل زندگی بسیاری از درختان و گونه‌های گیاهی مانند سرو، کاج، گل سرخ و بید مجنون است. بوی انواع درختان و گیاهان ترکیب جالبی در هوا به راه می‌اندازند که ذهن و روح را به آرامشی عمیق دعوت می‌کند. امروزه بسیاری از امکانات مدرن مانند زمین‌های بازی، مسیرهای دوی آهسته، مناطق استراحت، مناطق تفریحی و بوفه به این پارک اضافه شده است.

 

بخوانید: به بهترین رستوران‌ها با نمای بسفور بروید

 

 

بیشه بیکوز

بیشه بیکوز که به باغ ابراهیم پاشا هم شناخته می‌شود جایی عالی برای فرار از هرج و مرج شهر و لذت بدن از فضای باز است. این باغ زیبا یکی از نقاط محبوب مردم استانبول هم هست که سعی می‌کنند به هر بهانه‌ای خودشان را به آن برسانند و قدری در آن استراحت کنند. این باغ دارای 5 تالاب، باغ پرندگان و ویرانه‌های تاریخی است. بنابراین فتن به این پارک هم شما را در اکسیژن فراوان غرق می‌کند و هم به دل تاریخ می‌برد.

 

مطالب مرتبط