راهنمای گردش برای زوج‌های رمانتیک در تفلیس

تفلیس پایتخت کشور گرجستان از مقاصد محبوب و مقرون به صرفه نزدیک به ماست که در سال‌های اخیر توانسته توجهات کشورهای آسیای غربی و اروپای شرقی را به خوبی نسبت به خودش معطوف کند.
حالا گردشگران تور گرجستان منطقه چه گروه‌های خانوادگی و چه زوج‌های جوان برای تعطیلات به این شهر می‌روند. با این که تفلیس را شهری تاریخی می‌شناسند اما تمام ویژگی‌های تفلیس در تاریخ آن تمام نمی‌شود. به عنوان زوجی جوان شما کارهای رمانتیک زیادی برای انجام دارید که می‌توانید در تفلیس انجام دهید.

 

از شهر قدیمی دیدن کنید

دیدن شهر قدیمی یکی ار بهترین و توریستی‌تین کارهایی‌ست که مسافران تفلیس از هر قشری آن را انجام می‌دهند. خیابان‌های سنگفرش، تپه‌های شهر و تله‌ کابین، رستوران‌های سنتی و مدرن، کافه‌ها و کلاب‌ها همگی به وفور در این محله وجود دارند.

 

راهنمای گردش برای زوج‌های رمانتیک در تفلیس

 

با خانه‌های سنتی و مغازه‌های سوغاتی، مساجد قدیمی و کلیساها، این محله پر از جاهای مختلف و دیدنی است. شما می‌توانید بر روی سنگفرش شهر قدم بزنید و از مغازه‌های سوغاتی فروشی دیدن کنید.
رستوران‌های غذای سنتی گرجی نیز جایی هستند که می‌توانیذ برای رفع گرسنگی و خستگی به آن‌ها پناه ببرید. به علاوه ساختمان‌های قدیمی مربوط به دوره شوروی سابق نیز فرصت‌های خوبی برای عکاسی و سلفی به شما می‌دهند.

 

به تئاتر رزو گابریادزه بروید

رزو گابریادزه یکی از افراد به شدت الهام‌بخش تفلیس است که ساختمان تئاتر او با برج ساعت افسانه‌ایش شهرتی جهانی دارند. سالن تئاتر رزو گابریادزه دو طبقه و قدیمی‌ست که طبقه بالا سالن اجرا و طبقه همکف آن کافه‌ای دنج و هنری است.

 

tbilisi-desk

 

معمولا رفتن به یکی از اجراهای این سالن از فعالیت توریستی گردشگران محسوب می‌شود. اما شما می‌توانید در عصری دل‌انگیز قراری عاشقانه را در این کافه تجربه کرده و در کنار نوشیدن قهوه و خوردن کیک‌های خوشمزه از تماشای در و دیوارهای کافه لذت ببرید.

 

قلعه ناریکالا

یکی از دیدنی‌ترین جاهای تفلیس قلعه ناریکالا است که بر بالای تپه‌ای مرتفع با منظره‌ای دیدنی رو به شهر واقع شده است. معمولا بالا رفتن از تپه و رسیدن به قلعه از کارهایی‌ست که توریست‌ها انجام می‌دهند. اما شما می‌توانید در عصری ملس و دل‌انگیز آرام آرام از تپه بالا بروید و اوقاتی جذاب و عاشقانه را سپری کنید.

 

قلعه ناریکالا

 

همانطور که بالاتر می‌روید گستره بیشتری از شهر در تیررس شما قرا می‌گیرد. مخصوصا با کم‌رنگ شدن خورشید و روشن شدن چراغ‌های نارنجی جو تپه، قلعه و مناظر اطرافش به عاشقانه‌تین حالت خود می‌رسد. البته اگر تمایل داشته باشید می‌توانید به جای پیاده‌روی تا بالای تپه سوار تله کابین شوید و منظره افق شهر را از زاویه‌ای دیگر تماشا کنید.

 

کوه متاتسمیندا

در حالی تابستان‌های تفلیس گرم و آفتابی‌ست کوه متاتسمیندا که یکی از مرتفع‌ترین جاهای تفریحی شهر است هوایی باطراوت و خنک همراه با نسیمی وسوسه‌انگیز دارد. بالای کوه یک دکل مخابراتی و تم پارکی معروف وجود دارد. این تم پارک با سواری‌های هیجان‌انگیز، کافه‌ها و رستوران‌ها و مغازه‌های سوغاتی در صدر فعالیت‌های خانوادگی تفلیس واقع شده است.

 

متاتسمیندا

 

شما و همسرتان می‌توانید سوار وسایل تفریحی مختلف شوید، از مناظر پانورامای کوه لذت ببرید و اوقاتی پر از شادی و هیجان را تجربه کنید. اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بکنید اینست که غروب‌دم و هم‌زمان با تاریک شدن هوا سوار چرخ و فلک بزرگ روی کوه شوید و منظره شهر نورانی را در افق تیره به تماشا بنشینید.

 

باغ گیاه‌شناسی ملی

باغ گیاه‌شناسی تفلیس به شما فرصت دور شدن از حال و هوای شه توریست‌زده و تنفس هوای بدون دود را به دور از ترافیک و صدای بوق ماشین‌ها می‌دهد. این باغ از بخش‌های مختلفی با گونه‌های گیاهی و درختی مختلف، پل و آبشار تشکیل شده و مناظر به شدت زیبایی را جلوی چشم بازدیدکنندگان قرار داده است.

 

باغ گیاه‌شناسی ملی

 

شما می‌توانید روی مسیرهای سنگفرش شده شقدم بزنید، اگر خسته شدید روی نیکمت‌ها بشینید، عکس بگیرید و حتی از حالش ا داشتید برای پیک‌نیکی دو نفره و صمیمی برنامه‌ریزی کنید.

 

پارک ریک

پارک ریک از آن جهت که در حاشیه رودخانه متکواری واقع شده از شهرت زیادی برخوردار است و توریست‌های زیادی با آن آشنا هستند. شما می‌توانید برای قدم زدن به این پارک بروید و ضمن لذت بردن از فضای سبز به تماشای مردم مشغول شوید و از گفتگوی دو نفره‌تان لذت ببرید.

 

پارک ریک

 

به علاوه چون ریک در آن سمت شهر قدیمی واقع شده نمایی دیدنی از قلعه ناریکالا و محله قدیمی ارائه می‌دهد. اگر دوست داشتید بعد از گردش در پارک به شهر قدیمی بروید می‌توانید با عبور از پل صلح مستقیما خودتان را به آن برسانید.

مطالب مرتبط