دلایل مهم سفر با تور بلغارستان به وارنا

بندر وارنا به عنوان پایتخت ساحلی بلغارستان شناخته می شود و یک مقصد بسیار دوست داشتنی‌ برای بلغاری‌ها است. آب‌های آبی زیبا و شن و ماسه‌های درخشان ساحلی، و همچنین آب و هوای گرم و مطبوع از این شهر مقصدی محبوب و برون مرزی ساخته که این روزها میزبان توریست‌های خارجی از کشورهای اطراف است که تور بلغارستان را انتخاب می‌کنند.
با این که مهم‌ترین عامل سفر مردم به وارنا ساحل و تفریحات ساحلی‌ست اما دلایل متعدد دیگری هم وجود دارد که سفر به آن را ارزشمند می‌کند.

 

میزبان قدیمی‌ترین گنجینه طلای جهان است

در یکی از اکتشافاتی که در نکروپلیس وارنا برای فهم بهتر زندگی ماقبل تاریخ انجام شده، بیش از 300 قبر کشف شد که در آن‌ها پر از طلا، مس و دیگر لوازم باارزش آن زمان بود. این مجموعه قدیمی‌ترین طلای جهان به شمار می‌رود که توسط مردم وارنا در حدود سال 4560 سال پیش از میلاد ساخته شده است. بازدید از وارنا نیز از لحاظ جنبه‌های تاریخی برای عاشقان تاریخ اهمیت زیادی خواهد داشت.

 

necropolis

 

باغ دریایی وارنا + بستنی = سعادتمندی

در یکی از روزهای تابستانی و گرم وارنا هیچ چیزی به اندازه قدم زدن و باغ دریایی وارنا در حالی که بستنی می‌خورید و لبخند به لب دارید جذاب و رضایت‌بخش نیست. با اطمینان از اینکه در یکی از زیباترین پارک‌های ساحلی روی زمین هستید از نوازش نسیم شور همراه با شیرینی بستنی لذت ببرید و با چشم‌هایتان زیبایی‌های طبیعی باغ را ببلعید. به علاوه باید دوربین ببرید و از قاب‌های زیبا عکاسی کنید. در خلال قدم زنی، بستنی خوردن و عکاسی از گرفتن سلفی نیز غافل نشوید که بی‌شک حال و هوای اینستاگرام‌تان را زیر و رو خواهد کرد.

 

sea-garden-of-varna

 

بهترین کارهای هیجان‌انگیز در وارنا ؛ بلغارستان

رقصیدن در کافه‌های ساحلی شبانه

از باغ دریا می‌توانید مستقیماً به ساحل که مجموعه‌ای از کافه‌ها را میزبانی می‌کند بروید و در منوی متنوع آن‌ها غرق شوید. مواردی از جمله قلیان، کوکتل‌های زیبا و خلاقانه و موسیقی تا دلتان بخواهد ارائه می‌شود. از ما بشنوید بازدید از وارنا بدون یک شب رقصیدن در ساحل شنی هرگز کامل نخواهد بود. شما می‌توانید با گروه دوستان به یکی از این کافه‌های ساحلی بروید و شبی شاد و استثنایی را تجربه کنید.

 

رقصیدن در کافه‌های ساحلی شبانه

 

بهترین غذاها و نوشیدنی‌های بلغارستان را در دسترس دارید

غذاهای بلغارستانی عموما با گوشت پخته شده و انواع کباب‌ها تهیه می‌شوند و طعمی آسمانی دارند. به علاوه سهم مهمی از منوهای بلغاری نسیب سالادهای شگفت‌انگیزی می‌شود که با سبزیجات تازه درست می‌کنند. اگر از شکم‌پرستان حرفه‌ای هستید و یا نقش گردشگری کنجکاو را بر عهده گرفته‌اید غذاهای بلغارستانی و نوشیدنی‌ها آن می‌توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند.

 

نوشیدنی‌های بلغارستان

 

تماشای اجرای نمایش دلفین‌ها

دلفیناریوم فستا در سال 1984 در وارنا افتتاح شده و از آن زمان تا کنون توانسته به یکی از نمادهای وارنا تبدیل شود. اولین دلفین‌های این موسسه تفریحی از کوبا آورده شدند و دو تای دیگر نیز در همین محل به دنیا آمدند. این دلفین‌ها راک و والس می‌رقصند، آواز می‌خوانند و بسکتبال بازی می‌کنند. آن‌ها با اجرای تمامی آن‌ها نشان می‌دهند که تا چه اندازه باهوش و اجتماعی هستند. در طول روز چند نمایش در این دلفیناریوم برگزار می‌شود که می‌توانید برای رفتن از قبل بلیط تهیه کنید.

 

باغ دریایی وارنا

 

کاوش در سواحل دریای سیاه درمان است

اگر به وارنا می‌روید، خود را فقط به سواحل محلی محدود نکنید. شما می‌توانید برای برخی از مناظر صخره‌ای صعب‌العبور به سمت شمال بروید، یا از جنوب خودتان را به سواحل شنی صاف و جذابی که خانواده‌ها را سمت خود می‌کشانند، برسانید. سواحل بلغارستان عموما کوتاه هستند اما در همان وسعت نه چندان طویل‌شان همه نوع ویژگی را ارائه می‌دهند.

 

بهترین سواحل وارنا برای اوقاتی شگفت‌انگیز

جنگلی سنگی برای بازدید وجود دارد

این جنگل سنگی، که بیشتر با نام Pobitite Kamani شناخته می‌شود (تقریباً با عنوان "سنگ‌های چکش خورده در زمین" ترجمه شده است) پدیده‌ای طبیعی‌ست که علم در توضیح آن ناتوان است. این پدیده زمین شناختی که در 20 کیلومتری وارنا واقع شده به معنای واقعی ستون‌های سنگی چکش شده به زمین هستند که چیزی شبیه به بقایای یک صومعه باستانی را از خودشان نشان می‌دهند. اما حقیقت اینست که کسی آن‌ها را به این نحو به محل منتقل نکرده و حتی کسی آن‌ها نساخته است.

 

قدیمی‌ترین گنجینه طلای

 

ماهیت پیدایش آن‌ها هنوز برای دانشمندان ناشناخته باقی مانده. تماشای ستون‌های سنگی مخصوصا در غروب آفتاب به شدت الهام‌بخش و خیره‌کننده است. اگر عاشق عکاسی هستید شک نکنید که می‌توانید چند عکس پوستری و رویایی را در اینجا ثبت کنید. عاشقان طبیعت نیز هرگز خاطره بازدید از این جنگل سنگی را فراموش نخواهند کرد.

مطالب مرتبط