مسیرهای پیاده‌روی و صعود اطراف اوبود؛ بالی

اوبود در سفر با تور بالی یکی از زیباترین و فرهنگی‌ترین بخش‌های آنست که توریست‌های فراوانی در تمام طول سال از آن بازدید می‌کنند و محو زیبایی‌های طبیعی و تاریخی آن می‌شوند.
حرف از طبیعت شد، در اوبود و اطراف آن زیبایی‌های زیادی وجود دارد که علاقه‌مندان به طبیعت و پیاده‌روی را به سمت خود می‌کشاند. اگر شما هم از طرفداران سرسبزی و پیاده‌روی و صعود در ارتفاعات هستید می‌توانید در اطراف اوبود جاهایی را پیدا کنید و در مسیرهایی بروید که بی‌شباهت به تکه‌ای از بهشت نیستند. در ادامه همراه ما باشید.

 

مسیر پیاده‌روی کمپوهان

احتمالا کمپوهان را بتوانیم عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین مسیر پیاده‌روی اوبود معرفی کنیم که همچون معجزه‌ای شفابخش برای جسم و روح عمل می‌کند. Tjampuhan املای باستانی کلمه Campuhan، به معنی "جایی که دو رودخانه هم را ملاقات می‌کنند" است و اینجا دقیقا مکانی‌ست که جادو معنای حقیقی به خود می‌گیرد.
این منطقه با طلوع خورشید و غروب آفتاب مسحور کننده‌، مشرف به دره رودخانه مقدس و جنگل‌های گرمسیری سرسبز است، قابی کاملا خدایی و فرا انسانی. کمپوهان یکی از بهترین نقاط برای عکاسی هم هست. برای رسیدن به آنجا باید به انتهای شمال غربی جالان اوبود رایا بروید.

 

مسیر پیاده‌روی کمپوهان

 

پیاده‌روی جالان سوباک سُک وایا

این مسیر با گذر از مزارع سرسبز برنج به سمت ساری ارگانیک، یکی از بهترین رستوران‌های گیاه‌خورای و وگان شهرت فراوان دارد. با این که جالان سوباک تنها در فاصله 5 دقیقه‌ای از مسیر اصلی قرار گرفته اما تفاوت منظره کامل قابل لمس و چشمگیر است.
به اینجا بیایید تا در قدرت شفابخش طبیعت نفس بکشید و بگذارید فضای سبز ذهن شما را آرام کند. یک مکان ایده‌آل برای پیاده‌روی انفرادی یا به همراه چند دوست نزدیک است. شما می‌توانید در این مسیر خانه یوگای اوبود یکی از بهترین استودیوهای یوگا را پیدا کنید. به کافه Lazy Cats بروید و چیزی بخورید و مزه گردش‌تان را چند برابر کنید.

 

پیاده‌روی جالان سوباک سُک وایا

 

سفر با تور بالی ؛ جذاب‌ترین کارها در اوبود

مسیر پیاده‌روی جالان کاجنگ

به موازات مسیر ساری ارگانیک، این مسیر پیاده‌روی یکی دیگر از نگین‌های کوچک پنهان است که بسیار نزدیک به مرکز اوبود قرار دارد. این مسیر کمی از بقیه دشوارتر است و شاید به همین دلیل هم هست نبستا خلوت‌تر از بقیه‌ست. هر چه که هست ارزش این تلاش را دارد. مسیر را اکتشاف کنید و برای خرید خوشحالی‌های کوچک جلوی مغازه‌های محلی متوفق شوید. سپس غروب نارنجی و جادویی خورشید را در پهنه افق به تماشا بنشینید.

 

مسیر پیاده‌روی جالان کاجنگ

 

راه را طی کنید و ادامه دهید و از پل عبور کنید که مسیر باریک و شیب‌دار است. با این که به نظر می‌رسد این مسیر دراز و باریک به جایی نمی‌رسد اما زیبایی‌های آن حیرت برانگیز است.

 

مسیر پیاده‌روی تراس‌های برنج اوبود

تراس‌های رویایی برنج تاگالالانگ که اداعا می‌شود مکانی میراث جهانی‌ست یکی از مشهورترین و پربازدیدترین بخش‌های اوبود است که فارغ از "بهترین مسیر پیاده‌روی" به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی آن شناخته می‌شود. به علاوه چندین شرکت گردشی تورهای هدایت شده‌ای به منطقه ترتیب می‌دهند که می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید. این تراس‌های دیدنی باشکوه در فاصله 20 دقیقه‌ رانندگی مرکز اوبود واقع شده‌اند.

 

 مسیر پیاده‌روی تراس‌های برنج اوبود

 

از جالان اوبود رایا به شرق بروید و از چهارراهی که مجسمه آدونگ در آن برافراشته شده عبور کنید. از سمت چپ به جالان آدونگ بپیچید و تا رسیدن به محل به مسیرتان ادامه دهید.

 

اقامتگاه‌های ساحلی خانوادگی در جنوب بالی برای سفر با کودکان

مسیر پیاده‌روی پنگلیپوران

برای پیاده‌روی در گذشته، به سمت روستای پنگلیپوران در فاصله 30 دقیقه‌ رانندگی از اوبود بروید. در اینجا شما فرصت غرق شدن در فرهنگی بی‌انتها و معابد شگفت‌انگیز رنگی‌شان را خواهید داشت. این روستا هم ردیف با Giethoorn در هلند و Mawlynnong در هند به عنوان تمیزترین روستاهای دنیا قرار گرفته است. بهترین زمان پیاده‌روی در این روستا هنگام برگزاری یکی از جشن‌های سنتی آن‌هاست.

 

مسیر پیاده‌روی پنگلیپوران

 

صعود به کوه باتور

کوه باتور یکی از قله‌های آتشفشانی در جزیره بالی است که در شمال اوبود واقع شده است. اکثر شرکت‌های گردشی که تور هدایت شده به این کوه می‌برند حرکت‌شان را از اوبود آغاز می‌کنند. این آتشفشان و دهانه آن یکی دیگر از مکان‌های میراث جهانی یونسکو در جزیره‌ست که به طلوع رویایی آفتابش شهرت فراوان دارد.

 

صعود به کوه باتور

 

سواحل پنهانی و بکر در بالی؛ اندونزی

صعود به کوه آگونگ

کوه آگونگ که با 3,031 مرتفع‌ترین قله جزیره و موجودیتی مقدس و روحانی برای مردم است. آگونگ در حال حاضر آتشفشانی فعال است که در شرایط عادی می‌توان به آن صعود کرد. گرچه مسیر سخت است و حدودا بعد از 6 ساعت صعود قله پیدا خواهد شد. منظره بالای کوه این احساس را به شما می‌دهد که گویی بر بام جهان نشسته‌اید و همه چیز را تماشا می‌کنید. مسیر به دلیل ریزش سنگ و پیچ و خم، لغزنده و همیشه در حال تغییر است. بنابراین با یک متخصص مشورت کرده و با یکی از تورها برای صعود بروید.

مطالب مرتبط