بهترین رستوران‌ها با غذای خارجی در استانبول

غذاهای ترکیه آن‌قدر متنوع و جذاب است که شاید در سفر خود به استانبول، به غذاهای بین‌المللی و خارجی دیگر فکر هم نکرده باشید؛ اما به شما پیشنهاد می‌دهیم اگر بازهم با تور استانبول راهی این کشور جادویی آسیایی اروپایی شدید حتما به رستوران‌های بین المللی که غذاهای خارجی سرو می‌کنند هم سری بزنید و یک تجربه جدید برای خود بسازید.

در ادامه این مطلب شش رستوران که غذاهایی از گوشه و کنار دنیا را در استانبول سرو می‌کنند، به شما معرفی شده است: از لبنان و اسپانیا تا تایلند و ژاپن.

در حالی که غذاهای ترکی همیشه در صحنه آشپزی استانبول حاکم بوده اند ، رستوران های قابل توجهی نیز وجود دارند که غذاهای خارجی را ارائه می دهند که طعم های خاصی دارند.

 

رستوران لبنانی لورینت (LOrient)

با سفر به استانبول، شانس این را دارید که یک وعده غذای بی‌نظیر لبنانی نوش جان کنید. رستوران لورینت یک رستوران لبنانی با فضای بزرگی دارد و یکی از مجلل‌ترین رستوران‌های عربی شهر استانبول است.

در منوی این رستوران می‌توانید یک فهرست کامل و فوق العاده از غذاهای خاورمیانه‌ای ببینید. از غذاهای ساده‌ای مانند فلافل، سالاد تبوله و حمص گرفته تا طیف گسترده‌ای از غذاهای گوشتی ناب عربی. به همه این‌ها، غذاهایی مانند سوسیس تند و انواع شاورما را هم اضافه کنید.

خبر خوب اینکه می‌توانید برای وعده صبحانه هم به این رستوران لبنانی سری بزنید؛ غذاهایی که ترکیبی از زیتون، سوجوک، روغن لیمو، روغن زیتون، عسل، پسته و انواع سبزیجات و پنیر با نان گرم و تازه در بهترین ظرف‌های سنتی برای شما سرو خواهد شد. سالاد تبوله، فتوش، سالاد انار، سالاد ماهی دودی، سالاد میگو با سس سالسا و پیاز و سوپ مخصوص بروکلی، سوپ عدس و سوپ ترافل قارچ از پرطرفدارترین پیش غذاهای این رستوران هستند.

اطلاعات بیشتر در وب سایت رستوران: http://www.lorient.com.tr/

 

بخوانید: در بهترین رستوران‌های استانبول غذا بخورید

 

 

رستوران چینی قصر شانگ (Shang Palace)

رستوران چینی قصر شانگ، بهترین غذاهای چینی را در یک فضای لاکچری و مجلل ارائه می‌کند. رستوران قصر شانگ ویژگی‌های زیادی دارد که آن را به یک فضای محبوب برای عاشقان غذای چینی تبدیل کرده است، از منوی کامل و جذاب گرفته تا سرو انواع چای حرفه‌ای و کارکنان و پیش خدمت‌هایی با رفتار حرفه‌ای و کاملا دوستانه.

در این رستوران غذاهای معتبر چینی با نوشیدنی‌های مطبوع و خوش طعم ترکی و بین‌المللی ارائه می‌شوند. این منوی جذاب را سرآشپز مشهور رستوران قصر شانگ طراحی و انتخاب کرده است. هنگام سرو غذا در این رستوران، می‌توانید در یک فضای شیک و خوش عطر و بو، نمای خارق العاده‌ای از تنگه بسفر را تماشا کنید. وعده‌های غذایی ترکیب شده با رشته فرنگی و انواع سوشی ژاپنی از محبوب‌ترین مواردی هستند که در منوی رستوران‌ طرفدارهای زیادی دارند. این رستوران چینی در هتل شانگری-لای بسفور واقع شده است.

اطلاعات بیشتر در وب سایت رستوران:

 http://www.shangri-la.com/istanbul/shangrila/dining/restaurants/shang-palace/menu/ 

 

 

 

رستوران تایلندی پرای (Pera Thai)

رستوران تایلندی پرا از سال 2001 میلادی به عنوان یک مکان محبوب برای کسانی که عاشق غذاهای معتبر تایلندی هستند، شناخته می‌شود. اگر تصمیم گرفتید سری به این رستوران تایلندی بزنید، حتما در تراس بنشینید و ضمن لذت بردن از نسیم تابستانی استانبول، غذاهای خانگی و سنتی تایلندی را با طعم و مزه جنوب شرقی آسیا امتحان کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر برای وعده شام یا تعطیلات آخر هفته به این رستوران می‌روید، بهتر است از پیش میز خود را رزرو کرده باشید.

اطلاعات بیشتر در وب سایت رستوران: http://www.perathai.com/

 

بخوانید: بهترین رستوران های اقوام مختلف در استانبول

 

 

رستوران ژاپنی - بین المللی زوما (Zuma)

یکی دیگر از رستوران های بین المللی استانبول، رستوران ژاپنی و بین المللی زوما نام دارد. این رستوران اصلی‌ترین پاتوق ژاپنی‌های سرمایه‌دار در ترکیه است که به سبک یک نهارخوری غیر رسمی ژاپنی طراحی شده است.

در این رستوران تمام غذاهای معاصر و بیشتر غذاهای سنتی ژاپنی در کنار یک منوی بین المللی عرضه می‌شوند. سرویس‌های ویژه این رستوران، به جذاب شدن تجربه غذا خوردن در ان کمک کرده‌اند: مواردی مانند سرویس کباب کردن سوشی و روباتا (شبیه به باربیکیو). رستوران زوما در پارک ایستینیه استانبول (İstinye Park) واقع شده است.

اطلاعات بیشتر در وب سایت رستوران: https://zumarestaurant.com/locations/istanbul/

 

بخوانید: غذاهای شاهانه در استانبول

 

 

رستوران آسیای شرقی ژاپونیکا سوشی (Japonika Sushi)

با گسترش رستوران های چینی و ژاپنی در استانبول، به نظر می رسد که کشور ترکیه در حال تبدیل شدن به پایتخت سوشی منطقه اوراسیا باشد. همین موضوع سبب رقابت میان رستوران‌ها شده است و برای همین هم کیفیت سوشی‌هایی که در این شهر نوش جان می‌کنید، زبان‌زد خاص و عام است.

هنگامی که صحبت از سوشی به میان می‌آید، بدون شک رستوران ژاپونیکا سوشی در بالای لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرد. تنوع سوشی‌هایی که در این رستوران عرضه می‌شود آن‌قدر زیاد است که احتمالا در برخی رستوران‌های کشور چین و ژاپن هم نمی‌توانید مانند آن را پیدا کنید.

فضای داخلی رستوران ژاپونیکا سوشی، یک فضای زیبا، آرام اما ساده است. علاوه بر این اگر هتل یا محل اقامت شما در نزدیکی این رستوران واقع شده باشد، برای وعده نهار می توانید از سرویس بیرون‌بر رستوران هم استفاده کنید.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های سرو غذای دریایی در استانبول

 

 

رستوران اسپانیای لا وییا (La Viña)

غذای اسپانیایی آنقدر منحصر به فرد است که شاید در بسیاری از کشورهای دنیا نتوانید آن را پیدا کنید؛ اما اگر با تور استانبول به ترکیه آمده‌اید، شانس این را دارید که در رستوران اسپانیایی لا وییا خودتان را به یک وعده غذای اختصاصی دعوت کنید.

لا وییا به شما فرصت می‌دهد تا غذاهای سنتی اسپانیایی را در یک فضای کاملا مدرن و با دکوراسیون و سرو ویژه امروزی نوش جان کنید. علاوه بر این موسیقی اسپانیایی رستوران هم آماده است تا حال و هوای شما را به جو ساحلی این کشور زیبا نزدیک‌تر کند.

در منوی این رستوران غذاها بر اساس سوپ، تاپاس، تورتیلا، سالاد، غذاهای گیاهی، غذاهای گوشتی، غذاهای دریایی تقسیم‌ بندی شده‌اند. اگر به لا وینا سر زدید، حتما یکی از غذاهای دریایی اسپانیایی را هم امتحان کنید و خاطر جمع باشید که از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

در منوی دسرها هم می‌توانید از میان بستنی خانگی با طعم‌های متنوع، شربت لیمو و پرتقال طبیعی، کیک پنیر و منوهای مخصوص اسپانیایی، دسر مورد علاقه خود را انتخاب کرده و نوش جان کنید.

اطلاعات بیشتر در وب سایت رستوران: http://www.lavinarestaurant.com/

 

 

مطالب مرتبط