زیبا‌ترین پارک‌های استانبول برای پیک‌نیکی به یادماندنی

استانبول شهری پرجنب و جوش و رو به رشد است که گردشگران سراسر دنیا در تمام طول سال و بیشتر در فصل تابستان به آن سفر می‌کنند. با وجود گسترش شهرنشینی از هر سمت استانبول  باز هم گردشگران در تور استانبول می‌توانند در فضاهای سبز آن تفریح کنند و به استراحت ببپردازند و در کنار دیدن بناهای تاریخی و دیدنی از فعالیت‌های دوستانه و خانوادگی هم لذت ببرند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید با عزیزان‌تان در استانبول انجام دهید رفتن به پیک‌نیک است. ما در اینجا بهترین نقاط مناسب پیک‌نیک در استانبول را معرفی می‌کنیم.

 

جنگل بلگراد

جنگل بلگراد با مسیر پیاده‌روی 6 کیلومتری یکی از پر بازدیدترین جنگل‌های طرف اروپایی استانبول است. اگر دوست دارید روزی خانوادگی و جذاب را سپری کنید و یا عاشق طبیعت‌گردی با دوستان هستید در این جنگل می‌توانید به گردش و کاوش بپردازید و از امکانات پیک‌نیک استفاده کنید.
اگر کمی از مسیر اصلی خارج شوید به دریاچه و نهرهای کوچکی می‌رسید که هر چهار فصل سال جذاب و زیبا هستند. اما در طول روز و مخصوصا اطراف ظهر این نواحی شلوغ می‌شوند بنابراین اگر می‌خواهید از سکوت دریاچه لذت ببرید بهتر است صبح را زودتر شروع کنید. در مورد پیک‌نیک کردن و دوی آهسته نیز همین موضوع صدق می‌کند. بنابراین برنامه‌تان را به خوبی تنظیم کنید.

 

 zvezdarska_suma

 

پارک فنرباغچه

پارک فنرباغچه یکی از زیبایی‌های منطقه کادیکوی است که با پر از گل‌های زیباست و محیطی تمیزی دارد. این باغ درخشان در تمامی فصول سال زیبایی‌های منحصر به فرد خودش را دارد. اگر تمایل داشتید در این پارک پیک‌نیک بروید مخصوصا آخر هفته‌ها، توصیه می‌کنیم که حتما زودتر بروید و جایی برای خودتان پیدا کنید.
به علاوه برای پیک‌نیک رفتن به این پارک اساسا نیازبه وسایل مورد نیاز زیادی ندارید. فقط کافیست از ورودی پارک نان قندی داخل ببرید. تنها آبی درخشان دریا برای خوشحالی شما کافی خواهد بود.

 

پارک فنرباغچه

 

بهترین رستوران‌های محله بی‌اغلو ؛ تور استانبول

پارک امیرگان

پارک امیرگان که به لاله‌های زیبایش شهرت دارد در طول فصل بهار به یکی از پربازدیدترین مکان‌های شهر تبدیل می‌شود این در حالی‌ست که تابستان‌ها این پارک محل تجمع عاشقان پیک نیک می‌شود. البته همانطور که قابل حدس است کباب زدن در این پارک اصلا مجاز نیست.
اگر از سمت رشید پاشا (Reşit Paşa) وارد شوید می‌توانید از از میزهای پیک‌نیک واقع در قسمت جنگلی پارک استفاده کنید. به علاوه شما می‌توانید بسفور را از پس درختان تماشا کرده و از منظره دیدنی و شگفت‌انگیز آن دیدن کنید.

 

پارک امیرگان

 

باغ پرورش گل باغچه‌کوی

Bahçeköy Nursery Garden با داشتن هوایی مطبوع و باطراوت و همچنین درختان متنوع توانسته نظرها را به خودجلب کرده و به مکانی ایده‌آل برای پیک‌نیک تبدیل شده است.
این باغ که دارای محوطه پرورش گل و گیاه است به شما فرصت بازدید و خرید می‌دهد و هم می‌‌توانید بگردید و بساط پیک‌نیک به راه بیاندازید. اگر از عاشقان گل و گیاه هستید نیز می‌توانید در صورت تمایل از گیاهان سرسبز و زیبا چیزی بخرید و با خودتان ببرید.

 

باغ پرورش گل باغچه‌کوی

 

راهنمای گردش در سمت آسیایی استانبول

جنگل Beykoz Kaymakdonduran

این جنگل زیبا و سرسبز که در فاصله 5 کیلومتری از ساحل بیکوز قرار گرفته یکی از نقاط بسیار زیبا و شاداب استامنبول است که در آن خبری از دود، بوق ماشین، ترافیک و همهمه خبری نیست و تا چشم کار می‌کند همه سبز است. منطقه دارای میز و نیمکت‌های چوبی برای نشستن و پیک‌نیک کردن است. 

 

Beykoz Kaymakdonduran

 

تابستان‌ها این جنگل میزبان مردم بومی و گردشگر است اما اگر می‌خواهید بهترین زمان برای بازدید این جنگل بروید پاییز و زمستان بروید که طبیعت یک دست سبز آن به چندین رنگ مختلف تبدیل شده و محیطی به شدت آرام و رویایی را ارائه می‌دهد. اما اگر قصد گردشی تابستانه را دارید پس توصیه می‌کنیم صبح زود بروید تا بتوانید جای مناسبی برای خودتان پیدا کنید.

 

رستوران‌های تابستانی با تراس‌های زیبا؛ استانبول

باغ گیاه‌شناسی Nezahat Gokyigit

این باغ بسیار زیبا که با گل و گیاهان متنوع پر شده دارای دریاچه‌ای کوچک است که دور تا دور آن را صندلی‌های چوبی چیده‌اند. اطراف دریاچه جایی عالی برای اطراق و سپری کردن لحظاتی صمیمی با خانواده یا دوستان است. ورودی باغ رایگان است اما به خاطر محافظت از گیاهان نمی‌توانید بساط کباب به راه بیاندازید. با وجود برخی محدودیت‌ها مثل عدم اجازه روشن کردن آتش هنوز هم نمی‌توان انکار کرد که این باغ یکی از بهترین نقاط استانبول برای پیک‌نیک است.

 

Nezahat Gokyigit

 

پارک طبیعی بالیکایالار

پارک طبیعی بالیکایالار که در روستای توسانلی واقع شده به عنوان مقصدی برای کوهنوردان شناخته شده است. اما به دلیل رودخانه‌ای ه در جریان است و زیبایی‌های طبیعی اطرافش، به عنوان جایی برای پیک‌نیک و رفتن در دامان طبیعت فوق‌العاده است. چه اهل کوهنوردی باشید چه بخواهید پیک‌نیکی ساده را ترتیب بدهید این پارک یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

 

پارک طبیعی بالیکایالار

مطالب مرتبط