۵ رستوران رمانتیک در تفلیس؛ گرجستان

تور گرجستان به مقصد شهر زیبای تفلیس را برای یک مناسب عاشقانه، دوستانه و یا جشن گرفتن سالگرد یک اتفاق خوب در زندگی‌تان انتخاب کرده‌اید؟
در این صورت بهتر است پیش از آنکه راهی سفر خود شوید، درباره عاشقانه‌ترین جاذبه‌های گردشگری، رمانتیک‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های گرجستان و خاطره‌انگیزترین جزئیات شهر اطلاعاتی کسب کنید. 

در ادامه این مطلب با پنج رستوران رمانتیک شهر تفلیس، پایتخت گرجستان آشنا خواهیم شد که در میان مردم محلی این شهر، طرفداران زیادی دارند:

 

۱- رستوران باربارستان (Barbarestan)

  • در رستوران باربارستان تفلیس میزبان دوشس قرن نوزدهم باشید.

باربرستان یک رستوران نسبتا کوچک در شهر رویایی تفلیس است که برای میزبانی از هفتاد نفر ظرفیت دارد. این رستوران رمانتیک در خیابان آقماشبلی واقع شده است. اگرچه باربارستان یکی از رستوران‌های کمتر شناخته شده تفبیس است اما خوب است بدانید که فضای این‌جا یک فضای بسیار دنج، گرم و عاشقانه است که برای جشن گرفتن هر مناسبت دو نفره ای می‌توانید روی آن حساب کنید.

 

Barbarestan

 

اما چرا رمانتیک و هیجان‌انگیز؟ کافی است به همراه خود یادآوری کنید که تمام دستورالعمل‌های تهیه غذا در این رستوران از کتاب یک دوشس قرن نوزدهم به نام باربارا (Barbare Jorjadze) گرفته شده است. سال‌ها بعد یک سرآشپز معروف گرجی به نام لوان کوبیاشویلی این دستور پخت‌ها را کمی تغییر داده است تا بیشتر با ذائقه امروزی هماهنگ شود. به همین دلیل هم می‌توانید برای نوش جان کردن بهترین وعده خاچاپوری سنتی در تفلیس در این رستوران برنامه‌ریزی کنید.

 

۲- رستوران استردا (Strada)

  • بهترین غذاهای بین‌المللی گرجستان را در رستوران استردا نوش جان کنید.

رستوران استردا، یک رستوران بسیار مناسب برای شام‌های گرم و دوستانه یا لحظه‌های عاشقانه بسیار ویژه است. اگر ذائقه شما، تناسب چندانی با غذاهای گرجی ندارد، در این رستوران دست‌تان باز است تا از یک منوی بین المللی متنوع، غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این رستوران، در سراسر تفلیس سه شعبه دارد اما رمانتیک‌ترین شعبه آن، در محله واکه واقع شده است. در رستوران استردا، غذاهای معاصر آمریکایی و آسیایی توسط یک تیم بین المللی سرآشپزها از نیویورک، لندن و مسکو برای شما تهیه خواهد شد. علاوه بر این، یک غذای اروپایی هم در منوی این رستوران بسیار پرطرفدار است و آن پاستای ایتالیایی مخصوص سرآشپز است.

 

Strada

 

نکته دیگری که استردا به خاطر آن به شهرت خوبی در تفلیس دست یافته، پذیرایی گرم و دوستانه و البته کاملا حرفه‌ای پیش‌خدمت‌های رستوران است.
هنگامی که در حال نوش جان کردن غذای مورد علاقه خود در این رستوران هستید، به خاطر داشته باشید که حتما جایی را برای چای خانگی و دسرهای فوق العاده استردا خالی بگذارید.

 

بهترین کلاب‌های شبانه تفلیس ؛ گرجستان

۳- رستوران میاما (Meama)

  • غذاهای اصیل گرجی از قرن هجدهم تا امروز در رستوران میاما

رستوران میاما با یک فضاسازی بسیار عاشقانه و شاعرانه، یکی از پاتوق‌های اصلی زوج‌های جوان و محلی برای قرارهای عاشقانه در شهر تفلیس است. این رستوران در در قلب تاریخی پایتخت گرجستان معروف به median واقع شده است؛ بخشی از شهر که به خاطر رستوران‌های محبوب و مهمان‌ نوازی خانواده‌های ساکن در منطقه، در میان گردگشران محبوب و معروف است.

 

Meama

 

اگر در حال برنامه ریزی برای یک شام منحصر به فرد هستید، میاما یک انتخاب عالی است. چرا که این‌جا یک رستوران معمولی نیست. زیرا منوی آن توسط دستور العمل‌های غذاهای گرجستانی قرن هجدهم و نوزدهم میلادی تنظیم و ارائه شده است. غذاهایی که این روزها بیشترشان فراموش شده‌اند و میاما تنها رستورانی است که می‌توانید آن‌ها را در این‌جا پیدا کنید.

با این حال اصلا نگران نباشید! در فضای دنج اما دوستانه این رستوران، پیش‌خدمت‌های مهربان و خونگرم گرجی، آماده هستند تا با حوصله تاریخچه هر غذا را برای مهمان‌های مشتاق توضیح دهند.
البته پیش از آنکه عازم رستوران میاما شوید، باید بدانید که قیمت‌ها در این رستوران از استانداردهای کشور گرجستان بالاتر هستند و به همین دلیل هم رستوران میاما در رده رستوران‌های لوکس شهر قرار دارد.

 

۴- کافه شیرینی پوری گلیانی (Puri Guliani)

  • سرخوش از عطر شیرینی‌های تازه در دامنه کوه متاسمیندا

پوری گلیانی در واقع یک فروشگاه شیرینی لوکس در تفلیس است اما می‌توانید مطمئن باشید که با سر زدن به آن گرسنه به هتل باز نخواهید گشت. با ورود به این کافه شیرینی، عطرهای دلپذیری به مشام‌تان خواهد خورد که شما را قانع می‌کند برای یک میان وعده یا وعده سبک در آن‌جا بمانید و نگاهی به منوی ساده‌ پوری گلیانی بیاندازید.

 

Puri Guliani

 

در این کافه شیرینی، علاوه بر انواع زیادی از شیرینی‌های هیجان انگیز می‌توانید از میان نان‌ها، ساندویچ‌های آماده، بستنی‌ها و ژله‌های وسوسه انگیز میان وعده خود را انتخاب کنید.

دلیل اصلی اینکه پوری گلیانی در گروه رستوران‌های عاشقانه تفلیس معرفی می‌شود، فضای دنج و منحصر به فرد آن است. این کافه شیرینی لوکس در محوطه رویایی کوه متاسمیندا قرار دارد که زیبایی و شکوه آن را دو چندان کرده است. این یعنی همه چیز برای یک قرار عاشقانه برای‌تان مهیا شده است.

پارک آبی جینو؛ انتخاب تابستانی برای گردشگران گرجستان

 

۵- رستوران خانه بداگونی (Badagoni Home)

  • خانه‌ای برای یک قرار عاشقانه در قلب تفلیس

خانه بداگونی یکی از جدیدترین محل‌هایی است که به رستوران‌های تفلیس اضافه شده است. این مکان، یکی از منحصر به فردترین جاهایی است که می‌توانید طعم بهترین نوشیدنی‌های گرجستان را از کارخانه شراب سازی Badagoni امتحان کنید.

 

Badagoni Home

 

این رستوران درست در میدان مرکزی تفلیس و در نزدیکی ایستگاه مترو میدان آزادی واقع شده است. فضای زیبا و در عین حال دنج و گرم در طراحی داخلی این رستوران با هم ترکیب شده و آن را به مکانی برای یک قرار آشنایی، یک سالگرد عاشقانه و یک خاطره دوستانه در قلب تفلیس تبدیل کرده است.
هرچند که قیمت‌ها در این رستوران ممکن است کمی بیشتر از انتظارتان باشد، اما هنگام خداحافظی با خانه بداگونی، احتمالا اطمینان خاطر پیدا کرده‌اید که پول شما در این بخش از سفرتان به گرجستان در جای درستی خرج شده است.

مطالب مرتبط