۷ کافه و رستوران‌ معروف با غذاهای گیاهی در تفلیس

یکی از چیزهایی که تور گرجستان به آن معروف است، تنوع غذایی بوده و همه‌ی گردشگرانی که به این کشور می‌آیند، از این بابت تعریف‌های بسیار از گرجستان می‌کنند. اما گیاه‌خواران یا کسانی که از غذاهای گیاهی خوششان می‌آیند نیز انتخاب‌های متنوعی در تفلیس دارند؟ جواب بلی است. اما اینکه کجا باید بهترین غذاهای گیاهی را میل کنید، جواب آن را در مقاله‌ی امروز ما جستجو کنید.

 

  1. Skola Coffee

کافی شاپ اسکولا، یک مکان آرام، شیک و بی‌آلایش است که با توجه به امتیازهایی که از طرف کاربران تریپ‌ادوایزر گرفته، بهترین مکان برای خوردن غذاهای گیاهی محسوب می‌شود. نکته‌ی بسیار خوب در مورد اسکولا منوی آن است که شامل غذاها و ساندویچ‌ها در کنار بستنی‌ها و دسرهای مختلف می‌شود که همگی به صورت گیاهی پخته شده‌اند و اگر نیاز باشد، می‌توانید آن‌ها را بدون شکر نیز سفارش دهید. اسکولا برای زمان صبحانه نیز منویی مخصوص دارد که آن را نیز نباید فراموش کرد.

 

Skola Coffee

 

آدرس: Rustaveli ave., 17

بهترین رستوران‌های تفلیس برای سفارش خاچاپوری

  1. Salobie Bia

این رستوران، در واقع یک رستوران سنتی غذاهای گرجی است که در میان این غذاها چند موردی غذای ترکیبی نیز پیدا می‌شود. غذاهای محلی و کاملا گیاهی عالی هستند و در این جا است که متوجه خواهید شد چطور می‌شود از غذاهای گرجی لذت برد بدون اینکه حتی ذره‌ای گوشت یا مرغ استفاده کرد. نحوه سرو غذاها عالی و در ظرف‌های سنتی است و محیط این مکان نیز آرام و دل‌انگیز بوده به همراه غذاهای با کیفیت ترکیبی عالی می‌سازد.

 

Salobie Bia

 

آدرس: Machabeli St., 14

 

  1. Restaurant Meama

رستورانی فوق‌العاده زیبا در قلب تفلیس قدیم که با دکور عالی و غذاهایی استثنایی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خوردن غذاهای گیاهی در پایتخت گرجستان است. مائما دارای یک محیط داخلی و همچنین بالکن برای نشستن است که از این مکان نمای بسیار زیبایی از تفلیس به روی شما گشوده می‌شود.
این رستوران گران‌قیمت غذاهای محلی گرجی را در کنار بعضی غذاهای بین‌المللی ارائه می‌کند و در منوی مخصوص صبحانه، انواع نوشیدنی‌ها و همچنین دسرهای متنوعی را ارائه می‌کند.

 

meama

 

آدرس: Dzmebi Zdanevichebi St.,8

بهترین کلاب‌های شبانه تفلیس ؛ گرجستان

  1. Filini

فیلینی یک رستوران صرفا گیاهی نیست، اما غذاهای گیاهی خوبی دارد. رستورانی که پیزا، غذاهای ایتالیایی و غذاهای مدیترانه‌ای سرو می‌کند و بهترین گزینه در آن برای گیاه‌خواران، اسپاگتی‌های بسیار خوشمزه‌ای است که بعضی‌هایشان به صورت کاملا گیاهی درست می‌شوند. Filini صبح‌ها یک بوفه‌ی باز صبحانه‌ی بسیار عالی و نهار و شام نیز غذاهای ایتالیایی عالی پخت می‌کند. این رستوران جزوی از هتل بسیار معروف رادیسون بلو است، پس حتما قبل از اینکه به رستوران بروید، یک روز زودتر جایی برای خود رزرو کنید.

 

Filini

 

آدرس: 1 Rose Revolution Square | Radisson Blu Iveria Hotel

 

  1. Cafe Leila

آن‌هایی که به غذاهای محلی گرجی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند غذاهای گیاهی این کشور را یک جا در یک منو ببینند، حتما باید به کافه لیلا مراجعه کنند. این کافه به سبک و سیاق رستوران‌های قدیمی گرجی درست شده و از طرفی غذاهایی که در آن سرو می‌شود نیز غذاهای سنتی گرجستانی است.
نکته بسیار عالی در مورد کافه لیلا استفاده از مواد اولیه‌ای است که در روستاهای اطراف تفلیس کشت شده و به هیچ وجه از تولیدات کارخانه‌ای و غیر اورگانیک در آن استفاده نمی‌شود. به همین خاطر غذاهای آن فصلی و بسته به تولیدات آن فصل خواهد بود.

 

Cafe Leila

 

آدرس: Shavteli St. 18

 

  1. Sakhli #11

گرجستان اینقدر غذاهای محلی کاملا گیاهی دارد، که برای خوردن غذاهای گیاهی به هیچ وجه نیاز نیست سراغ غذاهای بین‌المللی رفته و می‌توانید از غذاهای معروف گرجی استفاده کنید. "شاخلی شماره 11" یکی دیگر از رستوران‌های درجه‌ یک تفلیس است که در آن انواع غذاهای محلی کاملا گیاهی سرو می‌شود.
فضای رستوران عالی و دنج است و با توجه به کیفیت غذا و همچنین شکیل بودن فضایش، غذایش قیمتی متوسط دارد. البته موقع سفارش غذا حتما باید منوی غذاهای گیاهی را طلب کنید چون در این رستوران غذاهای گوشتی نیز وجود دارد.

 

Sakhli

 

آدرس: G.Tabidze St., 11

دیدنی‌های جالب در موزه استالین در گرجستان

  1. Kiwi Vegan Café

و در آخر معروف‌ترین کافه‌ی کاملا گیاهی تفلیس که از جمله بهترین جاهای شهر برای خوردن غذاهای گیاهی است. کیوی یک کافه‌ی آرام و جذاب است که در آن کتاب‌های زیادی برای خواندن وجود دارد، انواع ساندویچ‌ها سرو می‌شود و همچنین غذاهای مختلف محلی سرو می‌شود. کیوی یک منوی بسیار متنوع و کاملا گیاهی دارد که از انواع دسرها تا غذاها را شامل می‌شود و مسلما برای هر گیاه‌خوار یا دوستدار غذاهای گیاهی، یک جای عالی برای خوردن صبحانه، نهار، شام و یا حتی عصرانه خواهد بود.

 

Kiwi Vegan

 

آدرس: 6 Ivane Machabeli St

مطالب مرتبط