۶ رستوران لاکچری استانبول که به غذای عالی معروف هستند

تور استانبول برای کسانی که به خوردن غذاهای خوشمزه در سفر علاقه‌مند هستند، سفری ایده‌آل به نظر می‌آید. شهری که پر از غذاهای محلی بسیار خوشمزه است و انواع رستوران‌های بین‌المللی را نیز در خود دارد. از میان این رستواران‌ها، مکان‌های لاکچری و گران‌قیمت نیز کم نیستند، اما کدامشان بیشتر معروفند و کیفیت غذای بهتری دارند؟
امروز ما 6 رستورانی را به شما معرفی می‌کنیم که اگر چه بسیار گران قیمت هستند، اما به غذاهای خوبی که ارائه می‌کنند نیز شهرت دارند.

 

Papermoon

این رستوران شعبه‌ای از Papermoon معروفی است که در نیویورک، میلان، دوحه و چند کشور مهم دیگر جهان نیز فعالیت می‌کند. یکی از بهترین رستوران‌های دنیا برای غذاهای ایتالیایی که با همیشه دکوری کلاسیک و زیبا اما به دور از تجملات بیش از از اندازه دارد و بیشتر روی ارائه غذایی لذیذ و متفاوت تایکید دارد.
شعبه استانبول Papermoon نیز فضایی آرامش بخش و زیبا دارد و منوی آن نیز شامل بیش از 15 غذای ایتالیایی مختلف به همراه پیش غذا و دسرهای خوشمزه است.

 

Papermoon

 

آدرس: Etiler District, Ahmet Adnan Saygun Street, Beşiktaş

 

رستوران برج دو شیزه

وقتی صحبت از رستوران گران و لاکچری به میان بیاید، نمی‌توان لیستی بدون حضور رستوران برج دوشیزه تهیه کرد. یکی از رستوران‌های بسیار خاص و متفاوت که در مکانی زیبا و تاریخی قرار گرفته و تجربه‌ی حضور در آن کاملا با هر رستوران دیگری متفاوت است.
این رستوران بسیار شیک و مجلل است و هم در محیط داخلی برج میزهایی دارد که رو به پنجره و نمای تنگه قرار گرفته‌اند و هم در محیط بیرونی میزهایی دارد که روزهای گرم سال می‌توانید غذای بسیار با کیفیت این مکان را سفارش داده و همانجا میل کنید.

 

رستوران برج دو شیزه

 

آدرس: Salacak, Üsküdar

سفر در زمان؛ معرفی جذاب‌ترین هتل‌های تاریخی استانبول

Nicole

این رستوران بسیار شیک که در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده و بیشتر از اینکه به خاطر فضا یا ساختمان مدرن و شیکش گران و معروف باشد، به خاطر غذاهای کم‌نظیری که سرآشپز خانمِ ترکش می‌پزد محبوب است. این سرآشپز در فرانسه تحصیل کرده و در یکی از رستوران‌ها معروف پاریس مشغول به کار بود، به همین خاطر شما حداقل در ظاهر می‌توانید نشانه‌های غذاهای فرانسوی را در در Nicole ببینید، با این حال غذاهای این رستوران را در دسته‌ی مدیترانه‌ای قرار می‌دهند.

 

Nicole

 

غذاهای با کیفیت، بسیار خوشمزه که هم نمونه‌های گیاهی دارند و هم غذاهای گوشتی متنوع در منوی آن قید شده که همراه با دسرهای عالی با طراحی بسیار زیبا سرو می‌شوند.

آدرس: Tomtom District, Tomtom Kaptan Street, No:18, Beyoğlu

 

Ulus 29

Ulus 29 نیز از آن جاهای متفاوتی است که می‌توانید در استانبول غذا خورد. این رستوران که از سال 1993 باز گشایی شده در تپه‌های اولوس واقع است و نمایی از تنگه‌ی بسفور را از پنجره‌هایش به نمایش می‌گذارد. از طرفی یک مکان بزرگ است که بخش‌های جداگانه‌ای دارد و صدای موسیقی، ارائه نوشیدنی و همچنین محیط‌های آرام برای غذا خوردن، حضور در آن را بیشتر شبیه به بودن در یک کلاب بزرگ شبیه می‌کند.

 

Ulus 29

 

کلابی که غذاهای بسیار خوبی در کلاس رستوران‌های معروف ارائه می‌کند و البته یکی از گران‌ترین نقاط شهر برای خوردن شام است.

آدرس: A. Adnan Saygun Street, Ulus Park, No:71/1

 

داستان محله کادیکوی قلب بخش آسیایی استانبول

Duble Meze

Duble Meze از آن نقاطی از شهر است که اگر یک بار در آن شام بخورید، هیچگاه بودن در آن را فراموش نخواهید کرد. این رستوران بسیار شیک با دیوارهای شیشه‌ای، نمایی زیبا از شهر و همچنین تنگه‌ی بسفور را به شما ارائه کرده و از طرفی غذاهای مدیترانه‌ای بسیار خوشمزه‌ای در منوی خود دارد.
ترکیبی ایده‌آل که از Duble Meze‌ مکانی بسیار عالی برای صرف شام در فضایی لاکچری پدید آورده است.

 

Duble Meze

 

آدرس:  Asmalı Mescit Mah., Meşrutiyet Street, Palazzo Donizetti Hotel, İstiklal- Beyoğlu

 

La Petite Maison

همیشه در میان رستوران‌های گران و مطرح یک شهر بزرگ، یک رستوران فرانسوی دیده می‌شود. La Petite Maison اما تنها یک رستوران فرانسوی صرف نیست، مکانی است که در آن از مواد اولیه تازه‌ی هر فصل استفاده شده و بخش زیادی از منوی آن در طول سال تغییر می‌کند.
همچنین در کنار غذاهای فرانسوی، غذاهای فرانسوی-مدیترانه‌ای و حتی غذاهای نیکوزیا نیز در آن پخت می‌شود. فضای رستوران نیز شکیل و زیباست و همه چیز آن درست شبیه یک رستوران کلاسیک فرانسوی است.

 

La Petite Maison

 

آدرس: Pınar Mahallesi, Markalar & Katar Street, İstinye Park AVM, No:519, Sarıyer

مطالب مرتبط