راهنمای گردش در سمت آسیایی استانبول

تور استانبول با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و قرار گرفتن بین دو قاره اروپا و آسیا فرهنگ‌های مختلفی را با هم تلفیق کرده است.
تنگه معروف و دیدنی بسفور این شهر را به دو نیم اروپایی و آسیایی تقسیم کرده است. با این که هر دو سمت استانبول پر از تنوع و جاذبه‌های دیدنی هستند اما گردشگران بیشتر به دیدن منطقه تاریخی اروپایی شهر می‌روند و از کاخ توپکاپی، موزه هنرهای ترکی و اسلامی و مسجد سلطان احمد دیدن می‌کنند. با این همه در سمت آسیایی هم چیزهای دیدنی زیادی وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل شد.

 

مانند یک بومی در کادیکوی بگردید

کاوش‌تان را از محله کادیکوی و مودا شروع کنید. در این منطقه اسکله‌های قایق‌رانی وجود دارد و شما می‌توانید کشتی‌هایی که از محلات مختلف عازم هستند را ببینید. در حالی که از تماشای آب لذت می‌برید از خودتان با یک فنجان چای و سیمیت‌های خوشمزه پذیرایی کنید. وقتی به کادیکوی می‌روید به فضایی آرام‌تر و بدون ترافیک روبرو می‌شوید که تعداد ماشین‌ها در آن واقعا کم‌تر است.
با خیال راحت در خیابان‌ها قدم بزنید و در بین فروشگاه‌های سوغاتی فروشی و شیرینی فروشی‌ها سرگردان شوید.

 

kadikoy

 

وقتی در کادیکوی قدم می‌زنید متوجه می‌شوید که همچون حالت کلی استانبول، این محله هم با نقاط مدرنیته امروزی و جاهای تاریخی توامان پر شده و تلفیقی منحصر به فرد را به وجود آورده است. ریشه این همزیستی به دوره باستان زمانی که مردم مناطق مختلف از جمله یونانی‌ها، ترک‌ها، ارمنی‌ها و یهودیان - در اینجا تحت سلطنت امپراتوری عثمانی زندگی می‌کردند. چنین غنای فرهنگی باعث شده تا غذاهای ترکی امروزه تا این اندازه پرطرفدار و شناخته شده باشند.

 

از مجسمه گاو نر دیدن کنید

مجسمه گاو نر در کادیکوی یکی از جاذبه‌های اصلی منطقه آسیایی برشمرده می‌شود. این مجسمه توسط مجسمه‌ساز مشهور فرانسوی Isidore Bonheur در سال 1864 ساخته شد. بعدها و در سال 1917 این مجسمه به عنوان  هدیه‌ای به اسماعیل انور پاشا فرمانده عثمانی اهدا گردید. در سال 1955، این مجسمه در حیاط هتل هیلتون استانبول قرار گرفت. سرانجام ، در سال 1990، مجسمه گاو نر به مکان فعلی خود منتقل شد و همان‌ جا ماند. از آن زمان تاکنون این مجسمه محلی برای بازدید گردشگران سمت آسیایی بوده است.

 

گاو نر

 

از صبحانه ترکی در محله مودا لذت ببرید

صبحانه در ترکیه خیلی مفصل بوده و شامل خوراکی‌های مختلفی می‌شود. فرهنگ ارج به صبحانه از درباز در بین مردم رواج داشته است به طوری که میز صبحانه آخرهفته‌ها با استقبال فوق‌العاده‌ای روبرو می‌شود. صبحانه ترکی سنتی شامل گوجه فرنگی‌های تازه، خیار، زیتون، انواع مختلف پنیر، تخم مرغ، مربا، عسل و یک کرم لخته شده معروف به کیماک به همراه چای و آب میوه می‌شود. در مودا جاهای متنوع و مختلفی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها صبحانه‌های مفصل و چشمگیری نوش جان کنید.

 

Turkish-breakfast

 

سفر در زمان؛ معرفی جذاب‌ترین هتل‌های تاریخی استانبول

از خوردن قهوه لذت ببرید

مهم نیست که صبحانه خورده‌اید یا نه ولی اصلا جایز نیست مودا را بدون خوردن قهوه ترک کنید. اما سعی کنید به جای رفتن به جاهای سنتی و سفره‌خانه‌ای به یکی از کافه‌های مدرن بروید که در تمامی مراحل درست کردن قهوه دقت زیادی برای ایجاد طعمی به یادماندنی می‌کنند. در این کافی‌ شاپ‌ها می‌توانید از خوردن پنکیک در کنار قهوه لذت ببرید. شما در جایی مثل Cherrybean Coffee می‌توانید از خوردن قهوه‌ای اصیل و خوش دم لذت ببرید و اگر تمایل داشتید کتابی از قفسه بردارید و حین نوشیدن قهوه آن را بررسی کنید.

 

قهوه

 

خودتان را در غذاهای ترکی غرق کنید

سمت آسیایی استانبول همانند سمت اروپایی پر از رستوران‌های عالی با غذاهای ترکی، خلاقانه و اروپایی بوده و علاقه‌مندان به غذا را به دنبال خود می‌شاند. یکی از بهترین رستوران‌های پیشنهادی ما سیا است که تخصصی بالا در تهیه و سرو غذاهای اصلی و سنتی ترکی دارد. بعد از خوردن غذایی دلچسب حتما خودتان را مهمان دسری شیرین و خوشمزه در این رستوران کنید.

 

غذاهای ترکی

 

مختصری بر مسجد آبی و جذابیت‌های اطرافش

از شهر بیرون بزنید

برای عاشقان خرید خیابان بغداد و آنتیک جاهایی هستند که باید حتما از آن‌ها دیدن کنند. خیابان آنتیک، که بندرت با نام واقعی آن خیابان تلالزاده خوانده می‌شود، پناهگاهی برای دوستداران عتیقه است.
دیدن انواع آن دسته از مبلمان عتیقه، لوازم الکترونیکی قدیمی، کالاهای دست دوم و لباس باعث می‌شود احساس کنید که مسافری شکست‌ناپذیر در زمان هستید. به علاوه خیابان بغداد که یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های بلند دنیاست با انواع گوناگونی از برندها و مارک‌های روز دنیا پر شده است. پیاده‌روی عصرگاهی زیر سایه درختان این خیابان به شدت دلچسب و آرامشبخش است.  

 

خرید

مطالب مرتبط