شب‌های استانبول؛ معرفی بهترین کلاب‌‌ها با موسیقی زنده

استانبول، شهر حیرت انگیزی است که شاید نتوانید به راحتی آن را با شهرهای دیگر مقایسه کنید؛ کافی است چند ساعت از غروب خورشید سپری شود تا زندگی شبانه این شهر با حضور مردم، مهاجران و گردشگران تور ترکیه آغاز شود. یک زندگی شبانه که در سفر خود به این سرزمین گردشگری، نباید آن را از دست بدهید.

سر زدن به کلوپ‌ها و یا کافه‌های شبانه‌ای که در آن‌ها گروه‌های کوچک و بزرگ موسیقی جوان و تازه کار و یا حرفه‌ای و محبوب برنامه زنده اجرا می‌کنند، بخشی از این زندگی شبانه هستند که طرفدارهای زیادی در بین جوان‌‌ترها دارند. در ادامه این مطلب با چند نمونه از بهترین کلوپ‌ها و محل‌های برگزاری موسیقی زنده در شهر استانبول آشنا می‌شویم.

 

سالن بابل (Babylon)

بابل یا همان بابیلن که نام خود را از شهر باستانی بابل گرفته است، محلی برای برگزاری کنسرت‌های زنده است. یک سالن کوچک که از سال ۱۹۹۹ میلادی تا به امروز هر شب میزبان حدود پانصد و پنجاه نفر از علاقمندان به موسیقی زنده است.

 

babylon

 

اطلاعات بیشتر در وب سایت: http://babylon.com.tr/

 

سالن آی‌کی‌اس‌وی (İKSV Salon)

سالن کنسرت آی‌کی‌اس‌وی هر سل از ماه اکتبر تا ماه مه برنامه‌های شبانه خود را اجرا می‌کند. حضور برخی هنرمندان محبوب در برنامه‌های این سالن سبب می‌شود که برنامه برخی از شب‌ها از چند هفته قبل به طور کامل رزرو شوند. این سالن، میزبان گروه‌ها و هنرمندان معروفی بوده که سبب شهرت آن شده است.

 

İKSV Salon

 

اطلاعات بیشتر در وب سایت: http://saloniksv.com/

 

۸ مکان عالی برای لذت بردن از قهوه‌ی ترک در استانبول

 

باشگاه جاز ناردیس (Nardis Jazz Club)

باشگاه جاز ناردیس در سال ۲۰۰۲ میلادی کار خود را در استانبول شروع کرد. کنسرت‌های این باشگاه هر هفته از حدود ساعت ۹ شب روزهای دوشنبه تا شنبه برگزار می‌شوند. اگر طرفدار موسیقی جاز نوین هستید، حتما در گردش‌های شبانه خود به این سالن سری بزنید.

 

Nardis Jazz Club

 

اطلاعات بیشتر در وب سایت: http://nardisjazz.com/

 

کلوپ چاز بادوا (The Badau Jazz Club)

کلوپ جاز بادوا یکی دیگر از سالن‌های جاز در استانبول است که علاوه بر موسیقی یک منوی شام جذاب هم به شما ارائه خواهد داد. این کلوپ هر هفته برنامه خود را از حدود ساعت شش و نیم بعدازظهر آغاز می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که ظرفیت بادوا بسیار محدود است و حتما باید پیش از رفتن به آن رزرو انجام دهید.

 

The Badau Jazz Club

 

اطلاعات بیشتر در اینستاگرام: https://www.instagram.com/thebadau.istanbul/?hl=en

 

رستوران مدیترانه‌ای برونلا (brunellemoda)

رستوران مدیترانه‌ای برونلا، یک مکان بزرگ، شیک و باشکوه است که معمولا هر شب پس از شام شما را به تماشای یک موسیقی زنده دعوت می‌کند. اگر خوش شانس باشید ممکن است در یکی از شب‌های خوش آب و هوا بتوانید شام خود را در فضای باز و جذاب این رستوران نوش جان کنید و بعد از موسیقی زنده لذت ببرید.

 

brunellemoda

 

اطلاعات بیشتر در صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/brunellemoda/

 

مختصری بر مسجد آبی و جذابیت‌های اطرافش

 

کلوپ موسیقی ترکی انجی (Angie club)

کلوپ موسیقی زنده ترکی انجی، یکی از محبوب‌ترین کلوپ‌های شبانه استانبول در منطقه ببک است که معمولا میزبان هنرمندان برجسته ترکیه است. این مجموعه، هر هفته از روز چهارشنبه تا شنبه میزبان طرفداران موسیقی ترکی است و معمولا برنامه‌هایش پس از نیمه شب آغاز می‌شود.

 

Angie club

 

اطلاعات بیشتر در وب سایت: http://www.angiebebek.com/

 

کلوپ سیمیت (Cemiyet)

کلوپ سیمیت یک مکان دنج است که برنامه موسیقی زنده با حضور خوانندگان و گروه‌های محلی را برگزار می‌کند. این کلوپ در محله بی اغلو استانبول واقع شده است. اگر به موسیقی سنتی ترکی علاقمند هستید احتمالا با سر زدن به صفحه اینستاگرام این کلوپ می‌توانید برنامه خواننده محبوب خود را پیدا کنید.

 

Cemiyet

 

اطلاعات بیشتر در صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/cemiyet.istanbul/

 

داستان محله کادیکوی قلب بخش آسیایی استانبول

 

کافه خانه فوزلی (House of Fuzuli)

خانه فوزولی یک کافه است که در طول روز هم فعالیت می‌کند، با این حال با فرا رسیدن شب، منوی کافه به منوی کوکتل و برنامه آن به برنامه موسیقی تغییر می‌کند. بهترین و جدی‌ترین برنامه‌های موسیقی کافه خانه فوزلی در شب‌های پنج‌شنبه، جمعه و شنبه با حضور DJهای مشهور شهر برگزار می‌شود.

 

House of Fuzuli

 

اطلاعات بیشتر در صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/house_of_fuzuli/

 

سالن چند منظوره بینا (bina Salon)

بینا یک سالن چند منظوره است که در آن هم کنسرت و نمایشگاه برگزار می‌شود و هم رویدادهای خصوصی و گالری. البته کاربری اصلی این سالن، اجرای زنده موسیقی است. هر شب از ساعت ده شب تا دو نیمه شب برنامه دارد. اگر به این سالن سر زدید، حتما کوکتل‌ها و سالادهای آن را امتحان کنید.

 

bina Salon

 

اطلاعات بیشتر در صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/bina.moda/

 

 کافه باز آرکاودا (Arkaoda)

کافه بار آرکاودا یک محیط دنج با حیاط خلوتی زیبا است که آن را به محل محبوبی برای جوان‌های عاشق موسیقی استانبول تبدیل کرده است. برنامه هر ماه این بار، در ابتدای ماه اعلام می‌شود و معمولا برنامه‌هایی که با حضور DJهای معروف برگزار می‌شوند، خیلی زود رزرو می‌شود. این کافه بار در منطقه کادیکوی واقع شده است. جالب است بدانید که این کافه بار محبوب، یک شعبه دیگر هم در شهر برلین آلمان دارد.

 

Arkaoda

 

اطلاعات بیشتر در صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/arkaoda/

 

بهترین نقاط شنا در سفر به استانبول

 

کلوپ ور کلاین (Vor Klein)

ورکلاین یک کلوپ خوش‌نام دیگر در محله کادیکوی استانبول است که علاوه بر موسیقی زنده به خاطر شام با کیفیت و خوشمزه خود معروف شده است. در تور استانبول علاوه بر این اگر از رقص و شلوغی لذت می‌برید با حضور در این کلوپ می‌توانید از برنامه‌های شاد بهترین DJ های ترکیه لذت ببرید.

 

Vor Klein

 

اطلاعات بیشتر در صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/vor.klein/

مطالب مرتبط