بهترین مکان‌ها برای پیک نیک تابستانی در تور استانبول

تور استانبول هم‌چنان یکی از محبوب‌ترین تورهای تابستانی برای مسافران ایرانی است. اما شاید در سفر جدید خود به استانبول تصمیم گرفته باشید، تجربه‌ها و خاطرات تازه‌ای برای خودتان بپردازید. در این صورت بد نیست که به جای وقت‌گذارانی در رستوران‌ها و کافه‌ها و یا بازدید از بناهای تاریخی استانبول زیبا، به یک پیک نیک در طبیعت فکر کنید. در ادامه این مطلب با بهترین مکان‌هایی که می‌توانید در آن‌ها یک پیک نیک تابستانی عالی داشته باشید را با هم مرور خواهیم کرد:

 

1- جنگل‌های بلگراد (Belgrade Forests)

جنگل بلگراد با یک مسیر طولانی شش کیلومتری پیاده‌روی، یکی از پر بازدیدترین جنگل‌هایی ترکیه است که در سمت اروپایی استانبول واقع شده است. علاوه بر مسیر پیاده‌روی، یک محوطه مناسب و تجهیز شده برای کسانی که قصد دارد در جنگل بلگراد پیک نیک کنند، در نظر گرفته شده است که به ویژه در ماه‌های تابستانی طرفدارهای زیادی دارد.

 

belgrade-forests

 

اگر با خود امکانات کافی به همراه دارید و ترجیح می‌دهید در یک محوطه دنج‌تر پیک نیک کنید، کافی است کمی از مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری خارج شوید تا یک محل رویایی در کنار دریاچه‌ها و نهرهای کوچک این جنگل برای خودتان پیدا کنید.

 

رستوران‌های تابستانی با تراس‌های زیبا؛ استانبول

 

2- پارک فنر باغچه در محله کادیکوی (Fenerbahçe Park)

پارک فنر باغچه یکی از زیبایی‌های منطقه کادیکوی است؛ این یعنی اگر در این پارک پیک نیک می‌کنید، می‌توانید شانس این را داشته باشید که از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های بیشتر این محله، بازدید کنید. پارک فنر باغچه، یک پارک پر از گل و بسیار تمیز است.
در هر فصلی از سال که به این پارک بروید، منظره‌ای باشکوه از قدرت طبیعت را به چشم خواهید دید.

 

فنر باغچه در محله کادیکوی

 

اگر تصمیم دارید در سفر خود به استانبول یک روز را به پیک نیک کردن در این پارک سپری کنید، بهتر است بدانید که فنر باغچه، پارک محبوب مردم استانبول است، پس باید زودتر دست به کار شوید تا بتوانید جای مناسبی برای خود پیدا کنید. به شما پیشنهاد می‌کنم اگر گذرتان به این پارک افتاد، حتما از شیرینی‌های تازه‌ای که در ورودی اصلی پارک فروخته می‌شوند، خریداری کنید.

 

3- پارک ملی بالیکایالار (Ballıkayalar Nature Park)

پارک ملی بالیکایالار یک پارک جنگلی محافظت شده بسیار بزرگ است که در فاصله ۵۰ کیلومتری استانبول و در نزدیکی شهر گبزه واقع شده است. این پارک مانند پارک‌های ملی دیگر، مکان مناسبی برای پیک نیک و کمپینگ است.

 

Ballıkayalar Nature Park

 

در نقاط مختلفی از پارک جنگلی بالیکایالار صندلی و میزهای مخصوص پیک نیک خواهید دید. به علاوه اگر دوست دارید یک اقامت شبانه در فضای طبیعت داشته باشید، کافی است یک چادر و وسایل مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید و با آسودگی خاطر در این محل اقامت کنید.

در صورتیکه شب در این پارک اقامت کرده باشید، صبح روز بعد خود را می‌توانید به صخره‌نوردی یا پیاده‌روی بپردازید و از شروع یک صبح پر انرژی لذت ببرید.

 

 4- باغ مطالعات گیاه شناسی نزهت گوکیگیت (Nezahat Gokyigit Botanic Garden)

 شاید باورش سخت باشد اما باغ مطالعات گیاه شناسی نزهت گوکیگیت در میان یک منطقه کاملا شهری و آپارتمانی آتاشهیر بکر و دست نخورده باقی مانده است. هرچند که کاربری این باغ، حفظ میراث‌های گیاه شناسی و همچنین انجام پروژه‌های علمی و تحقیقاتی است، اما می‌توانید برای پیک نیک کردن در آن برنامه‌ریزی کنید.

 

botanic-garden

 

در این مجموعه امکانات کافی رفاهی و تفریحی برای گذراندن یک روز کامل پیک نیکی در نظر گرفته شده است. میزهای زیبای چوبی در اطراف دریاچه‌ای زیبا شما را وسوسه می‌کنند که حداقل برای یک فنجان چای و یا یک وعده عصرانه در آن‌جا توقف کنید.

برای ورود به این پارک نیازی به پرداخت ورودی نیست اما به خاطر داشته باشید که اجازه کباب کردن یا استفاده از انواع کباب پزها را نخواهید داشت.

 

معرفی بهترین صبحانه‌ها در قسمت آسیایی استانبول

 

5- پارک امیرگان، سرزمین لاله‌ها (Emirgan Park)

پارک امیرگان در سراسر اروپا به خاطر لاله‌های زیبایی که در آن کاشته شده، معروف است. هر ساله در ماه آوریل جشنواره لاله‌های استانبول در این‌جا برگزار می‌شود. این پارک، یک محل ایده‌آل برای پیک نیک کردن در فصل‌های بهار و تابستان است. اما ناگفته نماند که کباب کردن در اینجا مجاز نیست، پس بهتر است به غذاهای آماده یا ساندویچ‌های مورد علاقه خود فکر کنید.

 

Emirgan Park

 

میزهای کوچک و جذابی برای پیک نیک در نزدیکی ورودی Reşit Paşa این پارک برای گردشگران در نظر گرفته شده است تا کار را برای شما راحت کند. علاوه بر این می‌توانید از آلاچیق‌های واقع در قسمت جنگلی پارک استفاده کنید. در این صورت می‌توانید هم از زیبایی این پارک جنگلی لذت ببرید و هم به تماشای منظره زیبای بسفر مشغول شوید.
پارک امیرگان هر روزانه از ساعت هفت تا ده و نیم صبح پذیرای گردشگران است و ورودی آن رایگان است.

 

6- پارک جنگلی آیدوس (Aydos)

اگر دوست دارید در بالاترین تپه استانبول خوش‌گذرانی و پیک نیک کنید، باید سری به پارک جنگلی آیدوس در منطقه آناتولی بزنید. در این پارک جنگلی امکانات مناسبی برای پیک نیک در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید با آسودگی خاطر و بدون سختی یا کمبود امکانات یک روز عالی را با همسفرهای خود سپری کنید.

 

Aydos

 

سعی کنید طوری برنامه خود را تنظیم کنید که زمان غروب خورشید هم بر روی این تپه باشید تا از تماشای این منظره زیبا لذت ببرید. خبر خوب اینکه پارک جنگلی آیدوس در میان یک محوطه باستانی قرار دارد که قدمت آن به دوره رومی‌ها و بیزانسی‌ها می‌رسد. پس می‌توانید پس از نهار، سری به قلعه آیدوس بزنید و بعد به تماشای تاریک شدن هوا بنشینید.

مطالب مرتبط