رستوران‌های تابستانی با تراس‌های زیبا؛ استانبول

در سفر با تور استانبول می‌شود که میز نهارتان مشرف به نمای زیبایی از شهر قدیمی باشد و یا تصویر فیروزه‌ای بسفور را پیشِ روی خود داشته باشید، در هر صورت شما عاشق این شهر محبوب گردشگران خواهید شد. اما نظرتان چیست که یک وعده غذایی معمولی را به یک خاطره به یاد ماندنی تبدیل کنید؟ آن هم هنگامی که با تور تابستانی استانبول به تعطیلات رفته‌اید؟

در ادامه این مطلب، بهترین مکان‌ها برای نوش جان کردن یک وعده غذایی تابستانی در استانبول را به شما معرفی می‌کنیم. بهترین میزهای غذاخوری از رستوران‌های پشت بام و باغ و تراس گرفته تا رستوران‌های مدرن با نمای ساحلی.

 

 کلوپ اجتماعی الیگارک (Oligark Social Club)

اگر در استانبول به دنبال یک مکان کاملا متفاوت برای وعده شام خود هستید، حتما سری به کلوپ الیگارک بزنید. این‌جا نه تنها یک کلوپ و رستوران بسیار بزرگ است، بلکه می‌توانید آن را به عنوان یک تراس دو طبقه که مشرف به نمای زنده‌ای از ساحل و دریا در نظر بگیرید.

 

Oligark Social Club

 

در این رستوران یک سرآشپز حرفه‌ای بر روند تهیه غذاها نظارت می‌کند تا غذاهایی با طعم و عطر آناتولی به میز شما آورده شود. علاوه بر این در کلوپ الیگارک با انواع کوکتل‌های میوه‌ای و رنگارنگ و نوشیدنی‌های متنوع از شما پذیرایی می‌شود.

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید مهمان الیگارک باشید، بهتر است از راهنمای تور یا متصدی هتل خود بخواهید که برای یک شما یک میز در یک ساعت مشخص رزرو کنند؛ چراکه احتمالا بدون رزرو قبلی باید زمان زیادی را پشت درهای این رستوران منتظر بمانید.

 

هتل سوماهان بر حاشیه ساحل بسفور در استانبول

 

رستوران لوکانتا فری (Lokanta Feriye Restaurant)

رستوران لوکانتا فری در یکی از مجموعه‌های قصر امپراتوری عثمانی که درست در خط ساحلی بسفور قرار دارد، ساخته شده است. فضای دنج این رستوران هم برای خانواده‌ها مناسب است و هم برای قرارهای دوستانه و کاری. این رستوران شامل یک تراس با ویوی پل سلطان فاتح و آبی دریا است.

 

lokanta

 

یک کافه نسبتا مدرن با انواع قهوه و نوشیدنی‌های گرم و سرد و کیک‌های خانگی هم در همین محدوده خواهید دید. این یعنی می‌توانید برای وعده عصرانه هم روی مجموعه فری حساب کنید. البته اگر دوست دارید به اندازه کافی از زیبایی‌های محیط این قصر امپراتوری لذت ببرید و عکس‌های یادگاری بگیرید، بهتر است وعده نهار را انتخاب کنید تا با استفاده از نور روز بتوانید همه شگفتی‌های اطراف خود را ثبت و ضبط کنید.

منوی اصلی این رستوران را تنوع زیادی دارد؛ از غذاهای بین‌المللی تا غذاهای دریایی و منوی مخصوص کودکان. اما به خاطر داشته باشید که وعده‌های اصلی در ظرف‌های کوچکی سرو می‌شوند و بهتر است به فکر به اشتراک گذاشتن غذای خود نباشید و به اندازه کافی سالاد و پیش غذا هم سفارش بدهید.

علاوه بر رستوران، مجموعه این قصر به سینما و سالن تئاتر هم مجهز است و اگر خوش شانس باشید ممکن است بتوانید در یکی از کنسرت‌ها یا فستیوال‌هایی که در این محل برگزار می‌شود، حضور داشته باشید.

 

مختصری بر مسجد آبی و جذابیت‌های اطرافش

 

رستوران ببک بالیکسی (bebek balikci Restaurant)

هنگامی که ورودی رستوران ببک بالیکسی را ببینید احتمالا نمی‌توانید تصور کنید که قرار است از حیاط پشتی که یک تراس ساحلی است سر در بیاورید. ببک بالیکسی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های استانبول است که در سال ۱۹۷۴ میلادی در همین مکان راه‌اندازی شد.

 

bebek balikci Restaurant

 

این رستوران در یک محله مجلل در کنار بسفر واقع شده است و یکی از بهترین رستوران‌های این شهر است که می‌توانید در آن ماهی و غذاهای دریایی گرم و سرد نوش جان کنید. پیشنهاد می‌کنیم بعد از خوردن وعده غذایی‌تان حتما نگاهی به منوی دسرهای این رستوران هم بیاندازید و برای سفارش یک دسر مناسب با غذایی که نوش جان کرده‌اید، از پیش‌خدمت‌ها راهنمایی بگیرید.

فراموش نکنید که پیش از آنکه راهی محله ببک شوید، حتما میز خود را در این رستوران رزرو کنید.

 

رستوران غذاهای دریایی آذار (Seafood restaurant Azur)

رستوران غذاهای دریایی آذار، یک رستوران با ورودی آبی رنگ و درهای طراحی شده مسی است که حتی اگر درباره آن اطلاعاتی هم نداشته باشید با گذر از مقابل آن وسوسه می‌شوید یک وعده غذایی را در این رستوران نوش جان کنید.
با ورود به این رستوران به سرعت متوجه خواهید شد که وارد یک فضای شیک هنری و مدرن شده‌اید. دیوارهای این رستوران با آثار هنرمندان جوان، تزئین شده است.

 

 azur

 

آذار، دو فضای متفاوت داخلی و خارجی دارد که فضای خارجی آن مانند تراسی است که به شما امکان می‌دهد حین تماشای بسفر، غذای دریایی تازه و خوش عطر خود را میل کنید.

منوی رستوران، یک منوی کاملا متعادل است که در آن هم می‌توانید غذاهای کلاسیک و کاملا سنتی منطقه را پیدا کنید و هم مدرن‌ترین غذاهای دریایی اروپایی و عربی را. کوکتل‌های مخصوص و نوشیدنی‌های کاملا متناسب با غذاهای دریایی هم در منوی این رستوران خواهید دید.

 

بهترین نقاط شنا در سفر به استانبول

رستوران بار لاکیورت (lacivert Restaurant-Bar)

غذاهای دریایی، غذاهای بین‌المللی و غذاهای سلامتی تازه وسوسه‌انگیزترین پیشنهادهایی هستند که با ورود به این رستوران با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد.
علاوه بر این رستوران بار لاکیورت یک منوی صبحانه تمام و کمال دارد که می‌توانید آن را برای آغاز یک روز تابستانی خوب انتخاب کنید.

 

lacivert Restaurant-Bar

 

نمای بی نظیری از تنگه بسفر و فضای کاملا رمانتیک این رستوران آن را به مکانی برای قرارهای دوستانه و عاشقانه تبدیل کرده است. طراحی فضا و تهویه این رستوران به گونه‌ای طراحی شده است که هم برای وعده نهار و هم برای وعده شام می‌توانید از آن‌جا لذت ببرید.

خبر خوب اینکه اینترنت پرسرعت رایگان این رستوران به شما فرصت می‌دهد تا هم در اینترنت دوری بزنید و هم جدیدترین عکس‌های سفر خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط