راهنمای گردشگری مقرون به صرفه در پکن

چین در سال‌های اخیر رونق زیادی پیدا کرده و همچون گذشته کشوری ارزان نیست. اما هنوز هم اگر بخواهید با تور چین در پایتخت را جستجو کنید چیزهای جذابی پیدا می‌کنید.
اگرچه هزینه‌ها در پکن به اندازه پاریس و یا لندن نرسیده اما همگام با رونق اقصادی قیمت‌ها نیز در این شهر رشد زیادی کرده‌اند. با این وجود اگر عازم سفر به پکن هستید نگران نباشید چون در این شهر بزرگ و پرجمعیت کارهای سرگرم کننده زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. ما اینجاییم تا شما را برای گردشی مقرون به صرفه در این شهر راهنمایی کنیم.

 

در خیابان وانگفوجینگ غذای خیابانی جدید امتحان کنید

خیابانِ استریت فود وانگفوجینگ جایی توریستی و پر رنگ و لعاب است که می‌توان کلی مزه‌های جدید و غذاهای متنوع را با قیمت‌های پایین امتحان کرد. شما در این خیابان از عجیب‌ترین غذاهایی که هر جایی در دنیا نمی‌خورند تا غذاهای معمول مثل گوشت‌های کبابی، توفو و غذاهای آب‌پز را می‌توانید پیدا کنید.

 

در خیابان وانگفوجینگ غذای خیابانی جدید امتحان کنید

 

غرفه‌های موجود در بازار شب دونگهوآمن در نزدیکی شهر ممنوعه میان وعده‌ها و همچنین غذای بیشتری را برای بازدید کنندگان غربی ارائه می‌دهند.

آدرس: Wang Fu Jing Xiao Chi Jie, Dong Dan, Dongcheng Qu Beijing Shi, China

 

در پارک ریتان استراحت کنید

شما می‌توانید ساعت‌ها در این پارک قدم بزنید و از نقاط مختلف آن دیدن کنید. پارک ریتان با محوطه‌ای بزرگ در شرق پکن واقع شده است و دارای سرگرمی‌ها و بخش‌های مختلفی است. شما می‌توانید از معبد زیبای خورشید و غرفه‌های عجیب و غریب اطراف آن دین کنید. از باغ‌های مختلف و خیره کننده آن سر بزنید و از هوای با طراوت و تازه تنفس کنید و به تماشای مردم محلی بپردازید.

 

پارک ریتان

 

پارک پیک‌نیک چائویانگ، پارک هزار ساله بی‌های، و پارک جینگشان که به شهر ممنوعه مشرف است، از مناطق سرسبز و روح‌بخش رایگان دیگر در شهر هستند که می‌توانید در آن‌ها قدم بزنید و تفریح کنید.

آدرس: Chaoyang Beijing, China

بهترین کارهای رایگان در پکن؛ چین

خیابان کیانمن

خیابان کیانمن در پکن ویترینی از فرهنگ و عرف متراکم این شهر را به نمایش می‌گذارد. این خیابان که یکی از توریستی‌ترین بخش‌های پکن محسوب می‌شود روزانه میزبان بازدیدکنندگان زیادی‌ست تا فرهنگ قدیم و جدید این شهر را بازدید کنند. به علاوه این خیابان میزبان برخی از بناهای تاریخی حفاظت شده هم هست.

 

خیابان کیانمن

 

با بقایای سلسله‌های مینگ و ژینگ، کارشناسان می‌گویند که کیانمن خیابانی منحصر به فرد از لحاظ معماری، تجاری، فرهنگ عامیانه‌ مردم بومی، اپرا و ویژگی‌های زندگی مردم مرفه جامعه است. در واقع شما با رفتن به این خیابان می‌توانید شاهد تلفیق جذابی از پکن قدیمی و مدرنیته باشید. خیابان کیانمن در جنوب میدان میانانمن واقع شده است.

آدرس: Beijing Shi, China

 

در میدان تیانمن گردش کنید

میدان تیانمن یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های تفریحی و توریستی در پکن است که روزانه مردم زیادی در آن وقت گذرانی می‌کنند. تیانمن 880 متر طول و 500 متر عرض دارد و تقریبا اندازه 60 زمین فوتبال بوده و ورود به آن رایگان است.

 

در میدان تیانمن گردش کنید

 

تیانمن در اغلب مواقع شلوغ است و صبح‌ها با طلوع خورشید و غروب، مردم زیادی در آن و به دور پرچم جمع می‌شوند. در این میدان شما مردم زیادی را می‌توانید تماشا کنید، و به نمادهای سرزمینی مثل دروازه صلح آسمانی، مقبره مائو زدونگ و موزه ملی چین دسترسی داشته باشید.

 

در خیابان چای مالیاندائو استراحت کنید

اگر از عاشقان چای هستید و دوست دارید انواع و اقسام چای‌ها را امتحان کنید خبر خوب برای شما این که در پکن می‌توانید با رفتن به خیابان 1.5 کیلومتری مالیاندائو خودتان را در دنیایی از چای‌ها غرق کنید. در واقع امتداد این خیابان با چای‌خانه‌ها و فروشگاه‌های عرضه چای پر شده و به عنوان یکی مراجمع چای برای مردم شناخته می‌شود.

 

خیابان چای مالیاندائ

 

شما در اینجا می‌توانید انواع چای سراسر چین اعم از چای سبز، قرمز، چای سفید و انواع دیگری از آن‌ها را پیدا کنید. به غیر از خید چای و سوغاتی شما در اینجا می‌توانید مجموعه‌های چای‌خوری فوق‌العاده زیبایی را نیز پیدا کنید.

آدرس: No.11 Maliandao Street, Beijing

راهنمای گردش ۲۴ ساعته در پکن؛ چین

به پارک بی‌های بروید

این پارک به شدت زیبا و دیدنی که هر بازدیدکننده‌ای را عاشق خودش می‌کند یکی از بهترین نقاط شه است که فارغ از هر بودجه و سلیقه‌ای باید از آن بازدید کرد. این پارک در سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۸ که دوران انقلاب فرهنگی چین بود همیشه میزبان مردم مشتاق بوده است. این پارک زیبای سلطنتی در قرن 11ام  در قسمت شمال غربی پکن ساخته شد.

 

پارک بی‌های

 

این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی از جمله سازه‌های مختلف، کاخ‌ها، و معابد مهم تاریخی می‌شود. شما به راحتی می‌توانید یک روز کامل را صرف گشت‌زنی در مجموعه کنید.

آدرس: 1 Wenjin St, Xicheng Qu, China, 100034

مطالب مرتبط