آکواریوم آنتالیا ؛ مجموعه تفریحی برای گردشگران ترکیه

آکواریوم آنتالیا، یکی از بزرگترین مجتمع‌های تفریحی آکواریومی آسیا است که ۴۰ آکواریوم متفاوت و بزرگترین تونل-آکواریوم جهان به طول حدود ۱۳۰ متر و عرض سه متر را در خود جای داده است.
این مجموعه گردشگری پرطرفدار در نزدیکی یکی از زیباترین ساحل‌ها در تور آنتالیا یعنی ساحل کنییالتی واقع شده و کمتر از ۷۰ متر با آن فاصله دارد.

این مجموعه گردشگری پرطرفدار در کشور ترکیه، حاصل طراحی یک معمار ایتالیایی است. ورودی آکواریوم در طبقه همکف قرار دارد و بازدید کننده را به ترتیب به قسمت های مورد نظر هدایت می کند.

 

بخش‌های ویژه آکواریوم آنتالیا

 

  • پارک وحش (WildPark)

باغ وحش آکواریوم آنتالیا به شکلی طراحی شده است که بتواند واقعیت زندگی و حیات وحش جنگل‌های بارانی را به تصویر بکشد. برای واقعی‌تر شدن فضا، یک سیستم صوتی ویژه هم برای این مجموعه در نظر گرفته شده است تا صدای محیط واقعی را بازسازی کند.

 

wildpark

 

در این مجموعه می‌توانید گونه‌های مختلف حیوانی و جانوران را ببینید. بزرگترین مارهای سمی، عنکبوت‌ها، قورباغه‌های غول‌پیکر، آفتاب‌پرست‌های تنبل، کروکودیل‌های موزی و موجودات رنگارنگ گرمسیری دیگر را از نزدیک تماشا کنید.

 

بهترین سواحل آنتالیا برای تفریح در تابستان

 

  • سرزمین برفی و موزه یخی (Snow World & Ice Museum)

تفاوتی نمی‌کند که در چه فصلی از سال به آنتالیا سفر کرده‌اید، تنها یک ساعت بعد از اینکه آفتاب گرفتید، می‌توانید خودتان را به این سالن برفی برسانید و از این تضاد هیجان انگیز لذت ببرید. سالن برفی هزار و پانصد متری در مجموعه آکواریوم یکی از محبوب‌ترین بخش‌های آکواریوم آنتالیا و به ویژه برای کودکان است چراکه در این‌جا می‌توانند ازتماشا و بازی در خانه بابا نوئل و خانه اسکیموها لذت ببرند.

 

سرزمین برفی و موزه یخی

 

نگران لباس زمستانی نباشید! هنگام ورود به سالن برفی لباس‌های زمستانی گرم و نرم در اختیار شما قرار خواهد گرفت چراکه دمای این محله تفریحی حدود منفی پنج درجه است و هرشب در ساعتی معین باید انتظار بارش برف داشته باشید. جالب تر آنکه در کافه این سالن، هنگام تماشای برف می‌توانید یک لیوان قهوه داغ بنوشید یا بستنی مورد علاقه‌تان را نوش جان کنید!

 

  • ۱۳۱ متر تونل آکواریومی

درست هنگامی که تصور می‌کنید بازدید شما از آکواریوم به پایان رسیده است، وارد آکواریومی خواهید شد که بیشتر از صد و سی متر طول دارد و یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر شما خواهد بود.

 

تونل آکواریومی

 

امکانات رفاهی ویژه برای گردشگران

علاوه بر بخش‌های اصلی آکواریوم، این مجموعه گردشگری امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است. این یعنی بهتر است یک روز کامل را به بازدید از این مجموعه اختصاص بدهید تا بتوانید از تمام برنامه‌های آن لذت ببرید. از خرید سوغاتی‌های دریایی و سینمای XD تا غواصی در آکواریوم و اقامت شبانه کودکان در کنار ماهی‌ها و آبزیان دریایی.

 

بهترین نقاط آنتالیا برای خرید و گردش

 

  • فروشگاه سوغاتی‌های دریایی (Sea Gift Store)

اگر می‌خواهید یک یادگاری خاطره انگیز از بازدید خود به خانه ببرید، می‌توانید به فروشگاه سوغاتی مجموعه سری بزنید. در این فروشگاه می‌توانید سوغاتی‌ و هدیه‌های دریایی جذابی را ببینید که برای همه سنین مناسب هستند. فروشگاه هدایای آکواریوم آنتالیا هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا 11 شب فعالیت می‌کند.

 

seashop

 

  • سینمای XD اوشن‌راید (Oceanride XD Cinema)

هنگام بازدید از آکواریوم آنتالیا شانس این را دارید که نخستین فیلم سفر سه بعدی جهان در زیر آب را تماشا کنید! در این سینما می‌توانید افسانه‌های دریاهای جهان را با کاپیتان باربوسا تماشا کنید؛ یک تجربه منحصر به فرد از شنا کردن نهنگ با بچه سگ‌ها، تا رقص‌های عاشقانه شیرهای دریایی، قدرت‌نمایی کوسه‌های سفید بزرگ، کشتی در حال غرق شدن در جنگ جهانی اول. این سینما در طبقه تراس آکواریوم قرار دارد.

 

Oceanride XD Cinema

 

  • غواصی در آکواریوم

اگر اهل ورزش‌های آبی و هیجان هستید، می‌توانید سری به بخش غواصی بزنید. در این قسمت، می‌توانید در کنار مربیان آموزش دیده و حرفه‌ای کمی غواصی کنید. در حین غواصی در مخزن بزرگ آکواریوم که به این کار اختصاص داده شده است، می‌توانید غذا دادن به ماهی‌ها و کوسه ماهی‌ها را هم تجربه کنید.

 

غواصی در آکواریوم

 

  • یک شب اقامت در آکواریوم

خبر خوب برای کودکان این است که امکان ارودی شبانه و اقامت کودکان در آکواریوم هم وجود دارد. یعنی با پرداخت هزینه مربوط به اقامت فرزندتان در آکواریوم، می‌توانید شبی خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی در کنار ماهی‌ها و کوسه ها و خزندگان دریایی برای کودکان خود بسازید.

 

snow-world

 

  • خوشمزه‌ها

در این مجموعه تفریحی و گردشگری امکانات خوبی برای استراحت و سرو یک وعده غذای کامل یا نوشیدنی و میان‌وعده پیش‌بینی شده است. مک دونالد پرطرفدار (Mc Donald’s)، کافه مادو و پاستای مادو (Mado Cafe & Patisserie) و آرتیزان ژلاتو (Artizan Gelato) رستوران‌ها و کافه‌های اصلی هستند که در وب‌سایت این مجموعه معرفی شده‌اند.

 

restuarent

 

برنامه‌های بیشتر در منطقه سبز آکواریوم آنتالیا

در مجموعه آکواریوم آنتالیا یک منطقه سبز و چمنزار پنج هزار متری در طبقه‌ای که به تراس آکواریوم معروف است خواهید دید که تنها هفتاد متر با ساحل رویایی کنییالتی آنتالیا فاصله دارد که با تور آنتالیا تابستان 98 به راحتی به آنجا می‌رسید. این محیط وسیع و زیبا محل مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و فستیوال‌هایی است که قرار است در فضای باز و زیر چتر آسمان برگزار شوند.

 

green-area

 

در این قسمت از آکواریوم جشن‌ها و مراسم عروسی، تولد و مناسبت‌های ویژه، کنسرت‌ها و فستیوال‌های بزرگ، نمایشگاه‌ها و ... برگزار می‌شوند.
جالب است بدانید که این مجموعه پیشنهادهای ویژه‌ای برای انتخاب تم مراسم و جزئیات مربوط به آن ارائه خواهد کرد که تناسب خوبی با فضا و امکانات این بخش از آکواریوم دارد.

مطالب مرتبط