بهترین مقاصد برای سفر در اسفند و فروردین

سفرهای نوروزی از دو هفته پایانی اسفند ماه آغاز شده و تا دو هفته نخست فروردین ماه ادامه دارد. اما در این بازه زمانی، چطور می‌توانید بهترین تور نوروز 99 را متناسب با روحیه، زمان و بودجه خود انتخاب کنید؟ اگر این سوال برای شما هم مطرح شده است با آویسا همراه شوید، تا با شش مقصد متناسب گردشگری در این ماه‌های سال آشنا شوید؛ از نیس فرانسه، تا سنگاپور زیبا و ابوظبی آفتابی.

 

حضور در کارناوال نیس در کشور فرانسه (Nice in France)

نیس یکی از جذاب‌ترین شهرهای ساحلی دنیا در فرانسه است که در جنوب شرقی این کشور قرار دارد؛ این شهر درست بر کرانه‌های دریای مدیترانه گسترده شده است و یکی از بهشتی‌ترین نقاطی است که می‌توانید در اروپا به تماشای آن بروید. اسفند ماه، بهترین زمان برای مسافرت به نیس فرانسه است چراکه در این زمان، شانس این را خواهید داشت که در کارناوال نیس (Carnaval de Nice) هم حضور داشته باشید. این یعنی به جز تماشای برج ایفل در پاریس، یا لذت بردن از مزارع اسطوخودوس در پروونس، می‌توانید خودتان را به جشن بزرگ فرانسوی‌ها در نیس برسانید که تا ماه مارس ادامه دارد.

 

بخوانید: معرفی بهترین خانه‌های ساحلی آسیا

 

 

بازدید از مادرید در اسپانیا (Madrid, Spain)

اسفند و فروردین ماه، زمان بسیار مطلوبی برای سفر به اسپانیا است. اگرچه این اولین ماه بهار، برای ما ایرانی‌ها، ماه سفر و تعطیلات است اما در اسپانیا گردشگران زیادی نخواهید دید. بیشتر گردشگران آمریکایی و اروپایی که برای تعطیلات ژانویه به مادرید سفر کرده‌ بودند، به خانه‌های خود بازگشته‌اند و برای همین هم خبری از ازدحام گردشگران نخواهد بود. علاوه بر این تا رسیدن ماه‌های گرم و آفتابی تابستان که جمعیت زیادی از گردشگران به مادرید سفر می‌کنند، زمان زیادی باقی مانده است.

خلاصه آنکه همه چیز برای یک سفر آرام و با قیمت‌های نسبتا به صرفه‌تر برای گردشگران ایرانی به مادرید اسپانیا فراهم است. در این روزهای سال، برای قدم زدن درخیابان‌های مادرید در عصرهای خنک و آرام وقت زیادی دارید. به خاطر داشته باشید که حتما در مادرید به یکی از بهترین موزه های اروپا یعنی موزه پرادو (Prado Museum) و کاخ رویالو باغ‌های آن (Royal Palace and Gardens) هم سری بزنید.

 

 

بازدید از ایتالیای شگفت‌انگیز (Italy)

در حالی که بسیاری از گردشگران در اسفند ماه، سفرهای خود به اروپا را متوقف کرده‌اند، شما می‌توانید برای بازدید از بهترین روزهای ایتالیا برنامه‌ریزی کنید. در این ماه قیمت بسیاری از خدمات، رستوران‌ها، هتل‌ها، بسته‌های مسافرتی، تورهای داخل شهری و بلیت بازدید از مراکز گردشگری و تاریخی کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد. وضعیت آب و هوا نیز به اندازه کافی مطلوب است. هم می‌توانید از روزهای آفتابی ون نیمه آفتابی ایتالیا لذت ببرید و هم در بعد از ظهرهای خنک و شب‌های کمی سرد آن‌جا خوشگذرانی کنید.

به خاطر داشته باشید که در این سفر، حتما سری هم به مناطق جنوبی ایتالیا مانند سیسیل، Abruzzo ، Calabria  و Puglia که از بهترین شهرهای اروپایی هستند نیز سفر کنید. اگر هم قصد اسکی بازی دارید، باید به مناطق کوهستانی ایتالیا بروید. به عنوان مثال، کوهستان آپنینی (Monti Appennini)، رشته‌کوهی در شبه‌جزیره ایتالیا است که ابتدای آن در تقاطع با رشته‌کوه آلپ در آلتاری است که منطقه مناسبی برای اسکی و برف بازی است. برای این فعالیت‌ها می‌توانید روی تخفیف‌های مراکز تفریحی و تفرجگاه‌های ایتالیا هم حساب باز کنید.

 

بخوانید: کشورهایی با بیشترین تعداد هتل‌های ساحلی

 

 

سفر به سنگاپور (Singapore)

بازدید از سنگاپور در اسفند ماه و فروردین ماه یکی از بهترین زمان‌هایی است که می‌توانید برای تعطیلات خود انتخاب کنید. این جزیره جنوب شرقی آسیا معمولا در این ماه‌های سال هوای ایده‌آلی دارد. یعنی از گرمای طاقت فرسا خبری نیست. همچنین در این دو ماه، میزان بارش و رطوبت تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و روزهای آفتابی زیادی در انتظار شماست.

با در نظر گرفتن شرایط خوب اب و هوایی، در این سفر می‌توانید از باغ‌های اطراف خلیج، باغ وحش سنگاپور، باغ‌های گیاه شناسی و مارینا بی‌ساندز دیدن کنید. در روزهای ابتدایی اسفند ماه هم ممکن است شانس این را داشته باشید که در جشن‌های آغاز سال نوی چینی، یعنی فستیوال‌های خیابانی رقص، جشنواره فانوس‌های نورانی و برنامه‌های دیگر هم مشارکت کنید.

 

بخوانید: هتل‌های اینترنت خاموش در جنوب شرق آسیا

 

 

کاوش در مانیل کشور فیلیپین (Manila in Philippines)

بازدید از مانیل در این ماه‌های سال، خاطره خوبی برای شما به جای خواهد گذاشت. مانیل، پایتخت کشور فیلیپین است که در ساحل شرقی خلیج مانیل و در نزدیکی رودخانه پاسیگ واقع شده است. این شهر برای کسانی که به مردم شناسی و فرهنگ کشورها علاقمند هستند، بسیار جذاب خواهد بود چراکه مانیل شهری مملو از گروه‌های قومی و نژادی متنوع شامل چینی، ژاپنی، آمریکایی، اسپانیایی، هندی و مالایی است و فرهنگ شهری جذابی برای آن ساخته‌اند.

مجمع‌الجزایر فیلیپین، از هفت هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است، به همین دلیل هم خاطر جمع باشید که مکان‌های دیدنی زیادی در انتظار شما هستند. برای لذت بردن از سواحل و تالاب‌های فیلیپین می‌توانید به تورهای یک روزه‌ای بپیوندید که برنامه‌های ساحلی جذابی دارند. به عنوان مثال راهی جزایر بوراکای (Boracay)، بوهول (Bohol) و یا پالاوان (Palawan) بروید و از زیبایی خیره کننده آن‌جا لذت ببرید.

 

 

لذت از بهار ابوظبی در امارات متحده عربی (Abu Dhabi, UAE)

ازنظر هواشناسی ماه‌های بهمن و اسفند بهترین زمان برای سفر به امارات متحده عربی هستند اما اگر دوست دارید در آب‌های جذاب و ساحل ابوظبی آب تنی کرده و آفتاب بگیرید، بهتر است برای ماه فروردین برنامه‌ریزی کنید و یا با تور دبی سفر خاطره انگیزی را تجربه کنید. در این زمان، هوا برای گشت و گذار در ساحل و بازدید از جاذبه‌های گردشگری کاملا بهاری و مطلوب است.

به همین دلیل، هزینه هتل‌ها و مراکز تفریحی در این زمان، بر خلاف برخی از تورهای اروپایی، ارزان نیست، بلکه در گران‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد، با این حال، تردید نکنید که این سفر خاطره انگیز، ارزش کمی دست و دلبازی را دارد.

 

بخوانید: با این هتل‌های بزرگ در دنیا آشنا شوید

 

مطالب مرتبط