جذاب‌ترین نقاط مدیترانه‌ای در قاره اروپا

با آب‌های شفاف، تپه‌های سنگی و ساختمان‌های باستانی، خط ساحلی مدیترانه به برخی از زیباترین مقاصد و شهرهای جهان تبدیل شده است. از مراکش گرفته تا موناکو، اسپانیا تا ترکیه برخی از زیباترین مقاصد گردشی دنیا در این خط ساحلی وسیع قرار گرفته است. برخی از این مناطق آنقدر دیدنی هستند که باید حداقل یک‌بار در عمرتان باید از آن‌ها دیدن کنید.

 

 

یونان، سانتورینی

 

 

یونان، سانتورینی

 

 

سانتورینی یکی از زیباترین جزایر گردشی یونان است که به دلیل خانه‌های سفید نشسته بر زمینه کوه‌های آتشفشانی و مناظر طبیعی شگفت‌انگیزش از شهرت جهانی بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل تمام طول سال را پر از بازدید کنندگانی‌ست که به دنبال تعطیلاتی رویایی قصد سفر به این جزیره را کرده‌اند. خانه‌های سفید پلکانی، کوچه پس کوچه‌های باریک پوستری و آب‌های آبی مدیترانه‌ای این جزیره بهترین عکس‌های اینستاگرامی شما را به خود اختصاص خواهند داد.

 

 

فرانسه، کلیور

 

 

فرانسه، کلیور

 

 

کلیور بندر زیباییست که در مرز بین اسپانیا و فرانسه، در لبه کوه‌های پیرنه قرار گرفته است. این بندر زیبا و دیدنی الهام‌بخش بسیاری از هنرمندان معروف مانند هنری ماتیس و پابلو پیکاسو بوده است. دریایی آبی، شهری کاملا سنگفرش و خانه‌های شیروانی کلاسیک شما را به داستان‌های کلاسیک عاشقانه هدایت می‌کنید و حس می‌کنید قهرمان یکی از این داستان‌ها هستید.

 

 

بهترین شهرهای مینیاتوری دنیا در مقاصد گردشگری

 

 

اسپانیا، بارسلونا

 

 

اسپانیا، بارسلونا

 

 

کاتالان مرکز بارسلونا، شهرهای پر جنب و جوش، تاریخی و هیجان‌انگیز مدیترانه‌ای است که به طرز شگفت‌انگیزی سبک‌های گوتیک و مدرن را با هم در آمیخته و سبک منحصر به فرد خودش را خلق کرده است. بازارهای غذای این منطقه از جمله اصلی‌ترین دلایل سفر به این شهر است که گردشگران شکم‌پرست و ماجراجویی که به دنبال کشف طعم‌های جدید هستند به سوی خود می‌کشاند.

 

 

مونتنگرو، خلیج کوتور

 

 

مونتنگرو، خلیج کوتور

 

 

خلیج کوتور، یکی از منحصر به فردترین اقلیم‌های مدیترانه را ارائه می‌دهد. این خلیج که یکی از مرطوب‌ترین مکان‌های اروپاست حتی دارای یخچال‌های کوچک در مناطق خاص هم هست. این خلیج میزبان چندین شهر مهم قرون وسطایی است و از سال ۱۹۷۹ تاکنون به عنوان میراث فرهنگی یونسکو از مقاصد گردشی برتر اروپا هم بوده است.

 

 

بهترین اقامتگاه‌های ساحلی آنتالیا

 

 

اسپانیا، والنسیا

 

 

اسپانیا، والنسیا

 

 

والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا، همه ساله میزبان چندین فستیوال رسمی کشوری است. والنسیا در اصل توسط رومیان تاسیس شد اما امروزه به عنوان پایتخت مدیترانه، از مدرنیته، فرهنگ، هنر، علوم و تاریخ سرشار است. این شهرساحلی شگفت‌انگیز با سبک معماری خاص و سینمایی‌اش شما را به دنیای قصه پریان افسانه‌ می‌برد.

 

 

 

مالتا، والتا

 

 

مالتا، والتا

 

 

والتا پایتخت کشور کوچک مالتا، شاهکار معماری سبک باروک است که در طول قرن ۱۶ام توسط شوالیه Hospitaller و یا به دستور سنت جان ساخته شده‌اند. این هر که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است، میزبان برخی از سازه‌های برجسته مدرن، نئوکلاسیک و مانریست است که به خوبی نگه‌داری و حفظ شده‌اند.

 

 

کروتیا، دوبرونیک

 

 

کروتیا، دوبرونیک

 

 

دوبرینیک یکی از شهرهای مدیترانه‌ای بسیار زیبا در اروپاست که واجب است هر سال به آن سفر کنید. در حالی که تابستان‌ها این شهر ساحلی میزبان جنب و جوش‌های دریایی و تفریحات ساحلیست، زمستان‌ها برعکس فرصت مناسبی برای گشت و گذار در شهر و دیدن جاهای تاریخی و معماری‌های منحصر به فرد است. دریا، کوه‌های سرسبز پهن و درختان مخروطی مناظری پوستری و رویایی را مقابل چشمانتان می‌آورند.

 

 

ترکیه، آنتالیا

 

 

ترکیه، آنتالیا

 

 

آنتالیا از شهرهای ساحلی زمردین ترکیه است که در کنار تفریحات ساحلی شهری تاریخی هم هست. این شهر ماهیگیری در سال‌های اخیر و با توجه به سیاست‌های گردشی به کار گرفته در آن به عنوان یکی از برترین مقاصد کشور است و در تمامی سال پذیرای گردشگران خود را با تور آنتالیا دارد. سواحل ماسه سفید پودری، آب‌های کریستالی و تمیز لاجوردی، بلندی‌های سرسبز و نقاط تاریخی همه و همه از این شهر کوچک مقصدی شگفت‌انگیز و همه پسند ساخته است.

 

 

۱۰ جاذبه‌‌ی برتر توریستی در آنتالیا

 

 

فرانسه، مارسیل

 

 

فرانسه، مارسیل

 

 

مارسیل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنادر مدیترانه‌ای برای قرن‌ها محل پیاده‌روی و گشت و گذار مردم به خصوص زوج‌های جوان بوده است. این شهر درطول تاریخ دوران‌های مختلفی را از سر گذرانده اما اکنون جز زیبایی چیز دیگری در مورد آن وجود ندارد. شما می‌توانید به این شهر ساحلی بسیار زیبا و سبز آبی سفر کنید و از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرید. برای علاقه‌مندان به معماری و تاریخ هم گزینه‌های سرگرم‌کننده‌ای وجود دارد که می‌توانند از آن‌ها باززدید کنند.

 

 

ایتالیا، ونیز

 

 

ایتالیا، ونیز

 

 

ونیز که به شهر عشاق شناخته می‌شود از مقاصد عجیب اروپاست که با ده‌ها تالاب محاصره شده و عبور و مرور در آن به واسطه کانال‌های آب و قایق‌ها انجام می‌گیرد. ساختمان‌های شگفت‌انگیز تاریخی با معماری‌های چشمگیر عصر رنسانس، فرهنگ، تاریخ و هنر، همه اینا در کنار آب و هوای جذاب مدیترانه‌ای جان می‌دهد سفری دو نفره با تور ایتالیا را در آن بگذرانید و یا برای ماه عسلی به یادماندنی به آن سفر کنید.

 

 

قبرس، پافوس

 

 

قبرس، پافوس

 

 

طبق افسانه‌ها پافوس محل تولد الهه عشق آفرودیت است. این منطقه هم به خاطر نقاط تاریخی و دیدنی‌اش مورد استقبال قرار می‌گیرد و هم به خاطر سواحل زیبای مدیترانه‌ای و شب زنده‌داری‌های هیجان‌انگیزش مسافران سراسر دنیا مخصوصا جوانان را به سوی خود می‌کشاند.

مطالب مرتبط