بهترین نقاط آسیا برای کسب تجارب فرهنگی

آسیا به عنوان کهن‌ترین قاره دنیا میزبان اولین تمدن‌های بشری بوده است. همین ویژگی باعث شده تا ما شاهد تاریخی غنی و فرهنگی به شدت ریشه‌دار باشیم. با وجود فراز و نشیب‌های زیادی که این قاره به خودش دیده و روزگارانی که گذرانده هنوز هم در بیشتر نواحی آن و در کنار زندگی مدرنیته این فرهنگ‌ها به قوت خودشان باقی مانده‌اند. اگر از فرهنگ دوستان علاقه‌مند به تاریخ و زندگی سنتی هستید برای مقصد بعدی سفرتان به کجای این قاره پهناور سفر می‌کنید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

چین؛ موزه تراکوتای ارتش

 

 

terracotta

 

 

کشاورزان در سال ۱۹۷۴ اولین قطعه از چیزی را پیدا کردند که بعد به عنوان فوق‌العاده‌ترین یافته قرن بیستم نام گرفت. یک ارتش کامل سفالی از جنگجویان قرمزپوش تراکوتا که در کنار اولین امپراتور ژینگ در حدود ۲ هزار سال پیش دفن شدند. شما می‌توانید در تور چین برای تماشای موزه‌ای که در محل حفاری ایجاد شده، واقع در نزدیگی شیان در مرکز چین بروید و با وقایق تاریخی و سبک و سیاق مسایل نظامی آن زمان بیشتر آشنا شوید.

 

 

ژاپن؛ جشنواره برف ساپورو

 

 

ژاپن، جشنواره برف ساپورو

 

 

در سال ۱۹۵۰ دانش آموزان دبیرستانی در شهر ساپورو از ترکیب برف شش مجسمه یخی درست کردند که برای دیدنشان ۵۰ هزار نفر روانه آن منطقه شدند. حالا بعد از گذشت سال‌ها به جشنواره برف سالانه برگزار می‌شود که طی آن مجسمه‌های یخی در ابعاد بسیار بزرگ توسط هنرمندان برجسته درست می‌شود. این جشنواره معمولا در ماه فوریه میلیون‌ها نفر را به شهر هوکایدو شمالی جذب می‌کند.

 

 

سنگاپور؛ رژه چینگای

 

 

سنگاپور، رژه چینگای

 

 

در سال ۱۹۷۲ آتش‌بازی در سنگاپور ممنوع اعلام شد و به همین دلیل به جای لباس مبدل سال نوی چینی که ارواح شیطانی را فراری می‌داد رژه پیشنهاد و جایگزین شد. امروزه نسبت به قبل این جشن شکوه بیشتری پیدا کرده و تبدیل به بزرگ‌ترین نمایش خیابانی آسیا شده است. رژه چینگای از بخش‌های مختلفی مثل رقص اژدها، عروسک‌های رقصان، کجاوه‌های شناور و بسیاری از ابزارهای جشن و شادی تشکیل شده است. این جشنواره دیدنی در ماه بهمن برابر با ۱۰ و ۱۱ فوریه برگزار می‌شود. با تور سنگاپور در آن شرکت کنید.

 

 

بهترین کارهایی که باید تا قبل از ۴۰ سالگی در سنگاپور انجام دهید

 

هنگ کنگ؛ هنر بازل

 

 

هنگ کنگ، هنر بازل

 

 

اگر از علاقه‌مندان به هنر هستید می‌توانید در نمایشگاه بین‌المللی هنری، در دنیای هنر آسیا قرار بگیرید. نمایشگاه سالانه هنرهای بازل همه ساله در شهرهای هنگ کنگ، بازل و میامی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. مردم به این نمایشگاه می‌روند تا در فضایی گسترده و کاملا هنری قرار بگیرند. این نمایشگاه یکی از تجربیات جالبی است که می‌توانید در هنگ کنگ کسب کنید و با آثار و هنرهای عجیبی که نمی‌شناسید روبرو شوید.

 

 

میانمار؛ بزرگ‌ترین کتاب دنیا

 

 

میانمار، بزرگ‌ترین کتاب دنیا

 

 

عنوان بزرگ‌ترین کتاب دنیا هم می‌رسد به کتابی ۷۲۹ صفحه‌ای که در ماندالای میانمار و در مرکز این کشور واقع شده است. شاید جالب باشد که بدانید تمامی هر ۷۲۹ صفحه این کتاب از جنس سنگ بوده که آموزه‌های مقدس بودا در آن درج شده است. صفحات تابان و سفید این کتاب در معبد Kuthodaw قرار گرفته‌اند و به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی میانمار همیشه مورد توجه گردشگران است.

 

 

تایوان؛ موزه قصر ملی شعبه جنوبی

 

 

southern

 

 

پس از ۱۵ سال ساخت و ساز، بلاخره شعبه‌ای از موزه کاخ ملی تایپه در نزدیکی چیائی، ۲۶۰ کیلومتری جنوب غربی پایتخت افتتاح شد. در معماری شعبه جنوبی از خوشنویسی آسیایی الهام گرفته شده به طوری که نه تنها خود موزه بلکه ساختمان آن نیز پس از افتتاح مورد تمجید و توجه قرار گرفت.

 

 

تایلند، فستیوال سونگ کاران

 

 

تایلند، فستیوال سونگکاران

 

 

در تور تایلند برای شرکت در فستیوال سونگکاران باید لباسی مناسب بپوشید! این فستیوال که جزو بزرگ‌ترین مبارزات آب دنیا است به مناسبت جشن سال نوی تایلندی ۱۳ تا ۱۴ آوریل برگزار می‌گردد. اگر در این جشنواره شرکت می‌کنید همواره مراقب باشید تا با یک سطل آب و یا تفنگ‌های آب‌پش بزرگ غافلگیر نشوید.

 

 

تکه‌های بهشت را در جزیره‌های اطراف پوکت ببینید؛ تایلند

 

 

مالزی ساراواک؛ جشنواره موسیقی جهانی جنگل‌ بارانی

 

 

مالزی، ساراواک، جشنواره موسیقی جهانی جنگل‌ بارانی

 

 

مشابه جشنواره موسیقی فلکلور کانادا، جشنواره سالانه موسیقی جهانی جنگل‌ بارانی، موسیقی بومی را جشن می‌گیرد. این فستیوال به مدت سه روز از ۱۴ تا ۱۶ ژوئیه برگزار می‌شود. فروشگاه‌ها و کنسرت‌ها نیر در جایی نزدیک به یکی از روستاهای فرهنگی اطراف کوچینگ برگزار می‌گردد. شما می‌توانید با تور مالزی در این فستیوال شرکت کنید و با دنیای موسیقی سنتی و فرهنگ بومی مردم آشنا شوید. در خانه‌های روستایی اقامت کنید و از نزدیک شاهد زندگی مردم منطقه باشید. سالانه گردشگران و فرهنگ دوستان زیادی خودشان را به مالزی می‌رسانند تا شاهد این واقعه هنری مهم باشند.

مطالب مرتبط