بزرگترین مراکز خرید آسیا کجاست؟

در دهه‌های اخیر، آسیا با جهش‌های بزرگی در تمام زمینه‌ها همراه بوده و زندگی غربی بیش از پیش به آن نفوذ کرده است. حالا بیشتر مصرف‌کنندگان آسیایی، از محصولات، برند‌ها و مد آگاه بوده و سبد کالای مناسب خود را انتخاب می‌کنند. با توجه به رونق اقتصادی بالای چین که بر کسی هم پوشیده نیست، دو تا از بزرگ‌ترین مراکز خرید در این کشور واقع شده است. بنابراین جای تعجب ندارد که از جمع ۱۰ مرکز خرید برتر دنیا تنها یکی خارج از آسیا واقع شده است. مراکز خرید در سر تا سر آسیا مانند قارچ‌های جذاب پراکنده شده‌اند و شناخت و توجه به خواست و سلیقه مردم از دغدغه‌های اصلی آن‌ها است تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. در این مراکز هر چیزی که فکرش را بکنید از اقلام متنوع تا غذاخوری‌ها و سالن بازی کودکان زیر یک سقف جمع شده‌اند. ما در این مقاله به معرفی بزرگ‌ترین مراکز خرید آسیا می‌پردازیم.

 

 

فیلیپین، مرکز خرید آسیا

 

 

مرکز خرید آسیا

 

 

این مرکز خرید وسیع که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد، به طور متوسط میزبان ۲۰۰ هزار نفر از مردم عادی و گردشگر است. این مرکز دارای ۴ ساختمان مختلف است که مسیر پیاده‌روی آن ساختمان‌های اصلی، سرگرمی و پارکینگ طبقاتی را به هم وصل می‌کند. در قسمت ورودی مرکز خرید یک ستون بزرگ فولادی قرار دارد که در سال ۲۰۰۹ مجهز به صفحه نمایش LED شد. همچنین بیش از هزار فروشگاه و ۳۶۰ سالن غذاخوری در این مرکز و زیر یک سقف گرد هم آمده‌اند که بیشتر برندهایی که در ابر مراکز خرید دنیا شعبه دارند، در این مرکز نیز یافت می‌شوند. یکی از جاذبه‌های اصلی مرکز سالن IMAX و مرکز سینماست که برای کنسرت‌های زنده و اجرای تئاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین بزرگترین سالن اسکیت روی یخ جنوب آسیا در این مرکز واقع شده است. مرکز خرید آسیا دارای چرخ و فلکی به ارتفاع ۵۵ متر با ۳۶ کابین ۶ نفره است.

 

 

مالزی، ابرمارکت مید والی

 

 

مید والی

 

 

با تور مالزی از مرکز خرید مید والی یکی از بزرگترین مراکز خرید مالزی دیدن کنید که دارای ۵ طبقه فروشگاه و یک پارکینگ است که ظرفیت پذیرش تا ۱۱ هزار خودرو را در خود دارد. این مرکز خرید شامل دو برج اداری و دو هتل نیز است. همچین نمایندگی‌هایی از فروشگاه‌های تجاری بزرگ مثل Carrefour، AEON، Metrojaya و بزرگترین سینمای مالزی یعنی Golden Screen در این محل یافت می‌شود. مید والی میزبان برندهای معروف و فروشگاه‌های مد زیادی بوده و مجموعا ۴۳۰ فروشگاه را در خود جای داده است این مرکز خرید یکی از مکان‌هاییت که مسافران تور مالزی نوروز 97 حتما به آن سری خواهند زد. 

 

 

رمانتیک‌ترین هتل‌های ساحلی مالزی برای اقامتی خاطره‌انگیز

 

 

ایران، مرکز خرید اصفهان

 

 

مرکز خرید اصفهان

 

 

مرکز خرید اصفهان نه تنها در ایران بلکه در دنیا هم از بزرگترین مراکز خرید است. اصفهان تنها مرکز خرید دنیاست که در مجموعه خود یک موزه نیز جای داده. جدای از این، دارای یک هتل ۵ ستاره، ۷ سالن سینما و بیش از ۷۵۰ فروشگاه، واحد مالی، یک مرکز تجارت جهانی و یک مرکز تفریح و سرگرمی با سینماها است. این مرکز خرید به تنهایی حکم یک شهر خود مختار را داشته و با توجه به فرهنگ و سنت اصفهان، میراث و هنر شهر را به تصویر می‌کشد.

 

 

 تایلند، سنترال ورلد

 

 

سنترال ورد

 

 

این بازار بزرگترین مرکز خرید بانکوک و ۶امین در دنیا بوده که با تور تایلند می‌توانید در ان خرید کنید و در فضای بیرونی میدان آن از ۴۰۰ فواره رقصان و تزئین شده آن لذت ببرید. فروشگاه‌های اصلی این مرکز خرید شامل Isetan، Zen Mega Store و سینما SF world با ۱۵ سالن نمایش می‌شود. از امکانات داخلی آن نیز می‌توان به زمین اسکیت، زمین بازی کودکان، کتاب‌خانه و مرکز اینترنت اشاره کرد. Uniqlo که یک برند ژاپنی است، بزرگترین فروشگاه جنوب شرق آسیا را در سنتال ورلد دارد. این فروشگاه میزبان تمام محصولات مورد نیاز زندگی اعم از مبلمان، لوازم الکترونیکی، فروشگاه‌های سرگرمی و لوازم منزل است که همگی در ۴۹۵ واحد تجاری کنار هم جمع شده‌اند. با دیگر دیدنی‌هایی که در اولین سفر به بانکوک باید تماشا کنید! آشنا شوید. 

 

 

ایران، مجتمع خلیج فارس

 

 

خلیج فارس

 

 

چهارمین مرکز خرید بزرگ دنیا مجتمع خلیج فارس با ۶ طبقه در شیراز، بهشت خریدن لوازم سبک زندگی و استفاده از امکانات تفریحی متعدد برای تمامی افراد است. فضای بیضی وسط مجتمع یکی از بزرگترین فضاهای برگزاری فشن شو، جشن‌ها، هنر و موسیقی زنده در بین مراکز خرید است. در قلب این مجتمع یک فضای سبز زیبا با حوض و پل چوبی تعبیه شده با محلی برای آرامش و استراحت بازدیدکنندگان باشد. مجتمع خلیج فارس دارای امکانات تفریحی و سالن‌های ورزشی، بولینگ، مرکز تناسب اندام و بزرگترین دیوار صخره‌نوردی سرپوشیده در آسیا است. همچنین از مهیج‌ترین بخش‌های آن می‌توان به آموزش غواصی زیر نظر استادان مجرب اشاره کرد. این مرکز خرید دارای بیش از ۷۰۰ واحد تجاری در تمام زمینه‌های مورد نیاز زندگی روزمره و برندهای شناخته شده دنیا در زیر یک سقف است.

مطالب مرتبط