بهترین نقاط آسیا برای قایق سواری پارویی

نقاط مناسب قایق سواری در آسیا تقریبا بیشتر از هر جای دیگری است. مثلا دریاها و دریاچه‌های عظیم زیادی مانند باکال در روسیه وجود دارد که می‌توان در آن‌ها قایق سواری کرد و از مناظر جذاب لذت برد. یا در جزایر گرمسیری سنتی در اندونزی و تایلند غرق شد و به فعالیت‌های آبی همچون قایق سواری پرداخت. در برخی نقاط سنتی و دور افتاده حتی پیدا کردن تجهیزات دشوار است اما هستند ماجراجویانی که برای هر تجربه‌ای آماده‌اند. شما تعطیلات جا را برای قایق سواری انتخاب می‌کنید؟

 

 

اندونزی، جزایر کومودو

 

 

کومودو

 

 

جزیرا کومودو، لوه لیانگ، گونونگ آرا، پولائو رینکا و پولائو پادار در اندونزی که زیستگاه مارمولک‌های عظیم کومودور در دنیا هستند، سالانه گردشگران کنجکاو فراوانی را به خود می‌بینند. این جزایر ذاتا آتشفشانی بوده و دارای جنگل‌های مانگرو و صخره‌های مرجانی هستند. آن‌های اطراف این جزایر معمولا مواج و مناسب کایاک هستند. شما می‌توانید به هر کدام از این که جزایر که خواستید در تور بالی به راحتی سفر کنید.

 

 

بهترین غذاهای ارگانیک و گیاه‌خواری را در کجای بالی بخوریم؟

 

 

روسیه، دریاچه بایکال

 

 

lake-baikal

 

 

در اطراف این دریاچه خبری از زندگی شهری و ساخت و ساز نیست. شما می‌توانید در محیطی کاملا طبیعی با مناظر شگفت‌انگیز جنگل‌های سرسبز اطراف در این دریاچه قایق‌سواری کنید. قایق پارویی در این دریاچه که آن را به بزرگ‌ترین مخزن آب شیرین در دنیا می‌شناسند از فعالیت‌های محبوب بازدیدکنندگان بوده است. در تور روسیه شما می‌توانید با قایق پاروزنان به وسط آب بروید و به مناظر اطراف از زاویه‌ای متفاوت نگاه کنید.

 

 

زیباترین پارک‌های ملی روسیه برای گردشی به یادماندنی

 

 

تایلند، خط ساحلی آندامان

 

 

تایلند، خط ساحلی آندامان

 

 

این ساحل که تا نزدیکی میانمار کشیده شده است پر از صخره‌های آهکی، جزایر بکر و دست نخورده و جنگل‌های مانگروی دیدنی و جذاب است. به طور کلی این خطه ساحلی جان می‌دهد برای فعالیت‌های متنوع و مختلف آبی که یکی از آن‌ها قایق‌ سواری است. شما می‌توانید از یکی از شرکت‌ها و یا مردم بومی قایق کرایه کنید و پاروزنان از طبیعت دیدنی گرمسیری لذت ببرید.

 

 

تایلند، خلیج تایلند

 

 

koh-samui-kayaking. 

 

 

به طور گسترده جایی در تور تایلند نیست که بخواهید تفریحات آبی انجام بدهید و نتوانید. انتخاب از چنین جاهایی قدری دشوار است اما اگر بخواهیم در حد ایده‌آل حساب کنیم، کوه سامویی، کوه تائو و کوه فاگنان بهشتی برای عاشقان قایق‌رانی شمرده می‌شود. شما می‌توانید در میان آب‌های آرام، شفاف و کریستالی این منطقه قایق سواری کرده و به کاوش اطراف جزیره بروید.

 

 

دیدن این جاذبه‌های گردشگری ساموئی را از دست ندهید

 

 

ژاپن، جزایر کوریل

 

 

 ژاپن، جزیار کوریل

 

 

ژاپن به طور کلی کشوری زیبا و غنی از دیدنی‌های فراموش‌ نشدنی و همینطور فعالیت‌هایی نظیر قایق سواری است. اما شمال آن و در اطراف شبه جزیره کامچاتکا که با آتشفشان‌های عظیم، جنگل‌های بامبو، توس، و روستاهای ماهیگیری پوشیده شده است، یکی از بهترین نقاط برای پرداختن به قایق سواری و پارو زدن در آب‌های آرام است. شما می‌توانید بعد از قایق سواری به ماهیگیری بپردازید و بقیه روزتان را به استراحت و تمدد اعصاب بپردازید.

 

 

اندونزی، لومبوک

 

  

اندونزی، لومبوک

 

 

به خاطر حجم بالای تورهایی که به ۴۵ کیلومتری شرق بالی، لومبوک در نزدیکی جزایر گیلی و نبودن مدیریت مناسب باعث شده تا آب‌های آن نواحی رفته رفته آلوده‌تر شود. البته هنوز زیبایی و جذابیت آن آن به قوت خود باقی مانده است. شما می‌توانید در این آب‌ها به قایق سواری بپردازید و در میان صخره‌های آهکی و آب‌های کریستالی به کاوش بپردازید. شما می‌توانید مسیرتان را تا برخی از زیباترین آبشارهای منطقه ادامه دهید.

 

 

سنگاپور، ساحل شمالی

 

 

سنگاپور، ساحل شمالی

 

 

سنگاپور را بیشتر شهری مدرن با تفریحات امروزی و جذابش می‌شناسند، شهربازی‌ها و سالن‌های سر پوشیده مقصد اصلی گردشگران به این شهر هستند. در حالی که ساحل شمالی آن محیطی بسیار جذاب برای تفریحات ساحلی و دریایی دارد که یکی از بهترین آن‌ها را می‌توان به قایق سواری و پارو زدن در آب اختصاص داد. اگر توانایی بدنی لازم را دارید و یا می‌خواهید این فعالیت جذاب و ساده را امتحان کنید در طول اقامت خود حتما به ساحل شمالی بروید و با قایق‌های کرایه‌ای خودتان را به گردشی بکر و جذاب دعوت کنید.

 

 

مالزی، دریاچه تاسک برا

 

 

مالزی، دریاچه تاسک برا

 

 

این دریاچه یکی از زیباترین نقاط مالزی است که به عنوان بزرگ‌ترین ذخیره آب شیرین این کشور شناخته می‌شود. تاسک برا در میان منطقه‌ای سرسبز و پر از درخت هم جایی برای پیک‌نیک و تفریحات جنگلی است و هم می‌توان در آب به قایق سواری و دیدن مناظر اطراف پرداخت. پیشنهاد می‌کنیم دوربین عکاسی‌تان را فراموش نکنید زیرا بعدها مجبورید افسوس عکس‌هایی را بخورید که هرگز نگرفتید.

 

 

هنگ کنگ

 

 

هنگ کنگ

 

 

شاید هرگز هنگ کنگ را به واسطه منطقه تجاری و مدرن، به عنوان مقصدی تفریحی برای ورزش‌های آبی در نظر نگرید اما باید بدانید این منطقه مستقل دارای خطه ساحلی تمیز و شفاف در سایی کونگ است که پر از اقامتگاه‌های مختلف و مناطق تفریحی است. مردم اغلب در این نواحی به پیاده‌روی و قایق سواری می‌پردازند و از خطه ساحلی به شهری مدرن نگاه می‌کنند.

مطالب مرتبط